بخشی از کتاب وبمستر ثروتمند

بخشی از کتاب وبمستر ثروتمند و بهینه سازی سایت

در این کتاب به معرفی روش‌های بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل خواهیم پرداخت اما علت این ‌که با توجه به وجود موتورهای جستجوی زیادی مثل yahoo , bing , yandex و … همیشه وقتی صحبت از بهینه سازی سایت می‌شود ذهن‌ها به موتور جستجوی گوگل معطوف می‌شود چیست ؟
سه دلیل برای این پرسش وجود دارد :

1-    تعداد جستجو در گوگل یا بهتر است بگوییم میزان استفاده افراد :

گوگل اولین رتبه استفاده افراد در جستجوهای اینترنتی را به میزان 70% به خود اختصاص داده است و بعدازآن موتور جستجوی bing.com که متعلق به شرکت مایکروسافت است با 20% انجام جستجوهای جهانی در رتبه دوم قرار دارد و موتور جستجوی yahoo.com با 10% میزان جستجوها رتبه سوم را در موتورهای جستجو به خود اختصاص داده است.

2-    اصول بهینه‌سازی سایت

اصول بهینه سازی سایت در تمامی موتورهای جستجو یکسان می‌باشد یا بهتر است بگوییم موتورهای جستجوی دیگر همیشه به دنبال کپی‌برداری الگوریتم‌های گوگل می‌باشند بنابراین اگر سایت خودمان را بر مبنای موتورهای جستجوی گوگل بهینه کنیم و درصورتی‌که سایتمان به ازای یک کلمه کلیدی خواص در گوگل در نتیجه اول قرار داشته باشد به‌احتمال خیلی زیاد برای موتورهای جستجوی دیگر هم بهینه‌شده و در نتایج اول حضور خواهد داشت.

3-    ابزار بهتر

سومین دلیل ابزاری‌هایی هستند که گوگل برای بهینه سازی سایت ها در اختیار مدیران سایت‌ها ( وبمسترها ) قرار می‌دهد ابزارهایی که مدیران سایت‌ها می‌توانند در شناسایی بهترین کلمات کلیدی ، ارزیابی بازخورد فعالیت‌های بهینه‌سازی و …. از آن‌ها کمک بگیرند.

پیشنهاد می کنیم این مقاله خواندنی را هم مطالعه کنید  آموزش تمدید هاست و دامنه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *