طراحی سایت و رتبه بندی سایت در موتور جستجو

index

رتبه بندی وب سایت یکی از مواردی است که به صرف وقت زیادی نیاز دارد و جزء یکی از مسائلی است که در طراحی سایت باید مورد توجه قرار گیرد .. رتبه سایت شما در موتور جستجو گر مشخص می کند که هرچند وقت یکبار سایت تان را می بینند که این خود روی هر چیزی از درآمد گرفته تا بودجه تبلیغات تاثیر می گذارد .

در اکثر مواقع با داشتن یک حدس علمی و پخته در مورد چگونگی رتبه بندی می توانید روی بهبود نتایج امیدوار باشید . به خاطر داشته باشید با اینکه رتبه بندی و بازیابی در این جا موضوعات مجزایی در نظر گرفته شدند ، در واقع بخشی از الگریتم جستجو هستند و این تفکیک صرفا برای درک بهتر چگونگی عملکرد موتور جستجوگر است .

اما واقعا چه چیزی روی رتبه بندی تاثیر می گذارد ؟

موقعیت :

مکان و موقعیت در اینجا نه به آدرس صفحه وب ، بلکه به محل کلیدواژه ها و عبارات داخل صفحه سایت اشاره دارد  . به عنوان مثال کلمه puppies را جستجو کنید . بعضی از موتور های جستجو گر نتایج را بر اساس محل قرار گرفتن این کلمه در صفحه رتبه بندی می کنند . واضح است هر چه کلمه در مکان بالاتری از صفحه دیده شود ، رتبه بالاتری به دست خواهد آورد . بنابراین وب سایتی که ( puppies ) در تگ عنوان آن قرار گرفته احتمالا رتبه بالاتری نسبت به وب سایتی دارد که درباره این واژه است ، ولی در تگ عنوان آن قرار نگرفته است .

یعنی اگر وب سایتی با ذهنیت seo طراحی نشده باشد در موقعیت مورد انتظار رتبه بندی قرار نخواهد گرفت . سایت www.puppies.com مثال خوبی است . این سایت در نتایج جستجوی گوگل ، به جای رتبه اول در مکان پنجم قرار دارد زیرا دارای کلیدواژه در تگ عنوان خود نیست .

پیشنهاد می کنیم این مقاله خواندنی را هم مطالعه کنید  4 ویژگی وب سایت های موفق

تکرار :

نمایش کلمه مورد جستجو به صورت تکراری در صفحه وب نیز می تواند روی چگونگی رتبه بندی تاثیر گذار باشد . مثلا صفحه ای که از کلمه puppies 5بار استفاده کرده احتمال کسب رتبه بالاتری نسبت به صفحه ای دارد که این کلمه را فقط 2 یا 3 بار به کار برده است . زمانی که تکرار واژه ، معیاری برای رتبه بندی شد ، بعضی از طراحان شروع به استفاده از واژه های مخفی در تعداد زیاد کردند تا بتوانند رتبه هایشان را به صورت جعلی بالا ببرند . اما امروزه اکثر موتور های جستجو این کلمات را به عنوان واژه هرز شناسایی کرده و از لیست کردن این صفحات خودداری می کنند .

لینک ها :

یکی از فاکتور های اخیر ، نوع و تعداد لینک های روی صفحه وب است لینک هایی که به صفحه وارد می شوند ، لنک هایی که از صفح خارج می شوند و لینک های داخل صفحه ، همگی مورد بررسی قرار می گیرند . حتما فکر می کنید هرچه لینک بیشتری روی صفحه داشته باشید یا تعداد لینک بیشتری به سایت تان وصل شده باشد ، رتبه بالاتری خواهید گرفت ، ولی این طور نیست . به طور دقیق تر می توان گرفت ، تعداد لینک های مرتبط وارد شده و خارج شده و نیز لینک های مرتبط داخل صفحه ، معیار رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو خواهد بود .

تعداد کلیک :

یکی دیگر از معیارهای رتبه بندی سایت ، تعداد کلیک های روی سایت تان در برابر دیگر سایت هایی است که در صفحه نتایج نشان داده شده اند . از آنجا که موتور جستجوگر توانایی نظارت ترافیک همه سایت ها را در وب ندارد ، بعضی از آنها تعداد کلیک هایی که هر سایت در صفحه نتایج دریافت می کند را بررسی می کنند . بنابراین در جستجوی بعدی امکان تغییر رتبه بندی براساس این تاثیر حاصل از عملکرد کاربران وجود دارد .

پیشنهاد می کنیم این مقاله خواندنی را هم مطالعه کنید  مفهوم و كاربرد محتوای ویروسی در سئو

رتبه بندی صفحه علم بسیار دقیقی است و از یک موتور جستجو به موتور جستجوی دیگر تفاوت دارد .

بنابراین برای ایجاد بهترین seo ضروری است در مورد نحوه رتبه بندی موتور های جستجوگر مورد نظرتان بیشتر بدانید . فاکتور های بالا می توانند مورد بررسی قرار گرفته و در زمان ایجاد ، تغییر یا به روز رسانی وب سایتی که می خواهید بهینه کنید استفاده شود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *