تعیین هدف های seo

1 (9)چطور در مسیر seo ( بهینه سازی سایت ) پیش برویم ؟ ( سئو )

مراقب باشید استراتژی های seo ( بهینه سازی سایت ) را بدون داشتن یک هدف مشخص شروع نکنید .

یکی از بزرگترین شکست های بسیاری از طرح های seo ( بهینه سازی سایت ) مثل دیگر طرح های تکنولوژیکی ، فقدان یک هدف تعریف شده و واضح است .

هدف طرح seo ( بهینه سازی سایت ) باید بر اساس نیازهای تجاری خاص شما تعیین شود و احتمالا دیگر تجارت ها به این هدف نیازی ندارند .به عنوان مثال اگر یک بلاگ ساده را اجرا می کنید ، هزینه seo ( بهینه سازی سایت ) بیشتر از ارزش واقعیش خواهد بود ولی اگر برنامه ریزیتان طوری باشد که با این بلاگ یک تجارت راه بیاندازید ، استراتژی های ساده seo ( بهینه سازی سایت ) همان چیزی است که برای ایجاد ترافیک مورد نظرتان نیاز دارید .

اگر تجارت و کسب و کار بزرگتری دارید ، یک راه برای افزایش فروش ، سرمایه گزاری روی زمان و پول و تلاش برای بهینه کردن سایت است . فقط این کار ها را بدون هدف انجام ندهید .

دراینصورت یکی از اهدافتان افزایش ترافیک دریافتی سایت و هدف دیگر خوب نمایش دادن سایت به مشتری های بالقوه خارج از محدوده جغرافیای تان باشد .

هر دوی این ها دلایل خوبی برای برای اجرای یک طرح seo ( بهینه سازی سایت ) هستند . دلیلی دیگر برای سرمایه گذاری روی seo ( بهینه سازی سایت ) ، افزایش درآمد دریافتی است که با سرازیر کردن بازدیدکنندگان به سایت و انجام معاملات خرید و فروش انجام می گیرد .

بنابراین اولین اقدامی که قبل از شروع طرح seo ( بهینه سازی سایت ) انجام شود ، تعیین هدفی است که با این طرح به آن می رسید . این هدف باید تعریف شده و واضح باشد . هرچه هدف واضح تر یاشد به موفقیت نزدیک تر خواهید شد .

به عنوان مثال هدف ( افزایش ترافیک سایت ) خیلی کلی و نامحدود است . البته که می خواهید ترافیک سایت بالا برود . این هدف واضح و مسلم هر برنامه seo ( بهینه سازی سایت ) است .اما بیایید هدف را به این عنوان تغییر دهیم ( افزایش بازدیدکنندگانی که معامله ای حداقل 300،000 تومان انجام می دهند ). اجرای این seo ( بهینه سازی سایت ) بدون تردید در رسیدنتان به هدف تاثیر گذار خواهد بود .

بنابراین از مشخص بودن و دست یافتنی بودن هدفتان اطمینان حاصل کنید . اما علاوه بر داشتن هدف های متمرکز و مناسب ، باید دقت کنید هدف های seo تان با هدف های تجارت تان یکی باشد . اهداف تجارت باید موضوع و هدف اصلی برای فعالیت های وب سایت قرار بگیرد و اگر برنامه های seo ( بهینه سازی سایت ) برای رسیدن به این اهداف ایجاد نشده باشد ، نهایتا طرح های seo تان با شکست مواجه خواهند شد . مطمئن شوید هر برنامه ای که برای بهینه کردن سایت درنظر دارید ، با پارامتر های طرح تجاریتان ، هم خوانی داشته باشد .

از اینکه بگذریم ، تلاش هایی برای رسیدن به seo ( بهینه سازی سایت ) می کنیم ، خیلی راحت می تواند ما را دچار سرگردانی کند . گاهی اوقات ممکن است تمام وقت دنبال seo ( بهینه سازی سایت ) باشد و هیچ وقت هم به چیزی نرسید .

موتور های جستجو گر مرتبا معیار های رتبه بندی سایت را تغییر می دهند .

مثلا زمانی لینک های داخلی و خارجی معیاری برای seo ( بهینه سازی سایت ) شد و ناگهان هر طراح وبی شروع به ایجاد لینک های اضافی کرد . خیلی وقت ها این لینک ها کاملا بی ربط به سایت بودند . و یک افزایش ناگهانی و گاه بی معنا از لینک های موجود به وجود می آمد . اما امروزه استراتژی لینک ها کاملا پیچیده است و مستلزم رعایت قوانینی از سوی کاربران است .

حرف آخر این که همیشه انعطاف پذیر باشید . یک یا چند هدف مشخص کرده و آنها را رها نکنید . اهداف و طرح های seo ( بهینه سازی سایت ) باید منعطف و قابل توسعه باشند . پس بهتر است اهداف و طرح هایتان را در بازه های زمانی 6 ماه یک بار یا 3 ماه یک بار تکرار کنید .

 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *