سئوی هر صفحه ( بهینه سازی کلمه کلیدی )

اهمیت سئوی هر صفحه

سئوی هر صفحه بسیار مهم است و نباید آن را فراموش کنیم ، که شامل قرار دادن کلمات کلیدی در عناصر متن هر صفحه شامل عنوان ، بدنه متن ، عکس ها ، تگ ها و URL می شوند .
به طور معمول بسیاری از شرکت ها بر روی بهینه سازی صفحات و کلمات کلیدی کار می کنند . در بسیاری از مواقع وجود کلمات کلیدی در صفحه بسیار مهم و ضروری است و نمی توان به سادگی از آن گذشت .
در هر صفحه یک کلمه کلیدی قرار دهید و بر روی بهینه سازی آن کلمه تمرکز کنید . اگر صفحه را از چند کلمه کلیدی اشباع کنید اهمیت و قدرت آن کاهش می یابد زیرا موتورهای جستجو توضیح شفافی از هر صفحه می خواهند .
و به طور ویژه در صفحات نخست استفاده از کلمات کلیدی متعدد بسیار متداول است.

اهمیت عنوان در سئو

یک کلمه کلیدی را در عنوان قرار دهید این نواحی بیشترین وزن را در موتورهای جستجو دارا هستند . عناوین در قسمت نوار جستجوگر و نتایج جستجو نشان داده می شوند و تأثیر مستقیمی بر میزان کلیک ( CTRs ) و رتبه بندی جستجو دارد . زمانیکه عنوانی را می نویسید ، سعی کنید کمتر از 65 کاراکتر باشد و در بردارنده یکی از کلید واژه ها یا عبارات مورد نظر شما باشد تا فرد جستجو کننده به راحتی تشخیص دهد که نتایج جستجوی شما با دیگر جستجوها نیز مرتبط است .

وجود کلمات کلیدی در توضیحات صفحه چه تاثیری بر سئو دارد ؟

کلمات کلیدی را در توضیحات صفحه قرار دهید: توضیحات نیز در قسمت جستجوی نتایج نشان داده می شوند و می تواند به افزایش کلیک کمک کند ، اما به یاد داشته باشید که امروزه توضیحات تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت ندارند . آنها وجود دارند تا به جستجو کننده بگویند که چرا روی نتایج بدست آمده کلیک می کنند . از یکی از کلید واژه ها یا عبارات در قسمت توضیحات خود استفاده کنید طوریکه جستجو کننده متوجه شود که مطالب و محتوای سایت شما با انچه وی بدنبال آن است مرتبط است ، اما آنها را برای بیننده نیز به شکل جذابی ارائه کنید . این یک محل فوق العاده برای فروش مزیت های کلیک کردن روی مطالب آن صفحه از سایت است .
جایزه : می توانید از این ابزار جالب www.seomofo.com/snippet-optimizer.html استفاده کنید تا پیش نمایشی از شکل و ترکیب صفحه جستجوی نتایج شما قبل از تصمیم گیری درباره اینکه چه توضیحاتی بکار گرفته شوند ، داشته باشید .
در عین حال توضیحات برای سئو اهمیت زیادی ندارند و از اجزای سئو محسوب نمی شوند اما به موتور های جستجو و جستجوکنندگان پیش زمینه ای از سایت را اعلام می کنند .
بسیاری از ادیتور های وب سایت و سیستم های مدیریت محتوا امکاناتی دارند که به راحتی شما را در ارائه و ویرایش متاتگ ها کمک می کنند .

پیشنهاد می کنیم این مقاله خواندنی را هم مطالعه کنید  پایان دوران حرفه بازاریابی جستجو محور

کلمات کلیدی را داخل سرتیتر ها و متن خود قرار دهید

اینکه از کلید واژه ها در قسمت سر تیتر و محتوای اصلی استفاده کنید بسیار حائز اهمیت است ، زیرا مخاطبان اگر آن کلماتی را که دنبال شان هستند را در صفحه ای ببینند ، به احتمال زیاد مطالب آن صفحه را مطالعه خواهند کرد . با این حال ، این خیلی حیاتی است که از این کلید واژه ها بصورت طبیعی استفاده کنید ، لذا اول برای خواننده مطلب بنویسید نه برای موتورهای جستجو .
استفاده از کلید واژه ها در مطالب و محتوای سایت ، از طرف گوگل بعنوان یکی از عوامل مؤثر در رتبه بندی سایت مطرح می شود. اگر چه باید کلید واژه ها را در موقعیت های مختلفی در سراسر سایت استفاده کنید ، اما همچنین باید از استفاده بیش از اندازه از کلید واژه ها صرفاً برای بهینه سازی SEO نیز اجتناب کنید . اگر از کلید واژه ها مکرراً استفاده شود ، این کار می تواند بسیار تأثیر گذار باشد و منجر به کاهش رتبه سایت در جستجوی نتایج شود . و اینکه هیچ کس تمایل ندارد مطالب و محتوای سایت را به آن طریق مطالعه کند .

کلمات کلیدی را خارج از متن قرار ندهید ( گاهی دیده می شود کلمات کلیدی را چندین بار در انتهای متن می نویسند ) و مطمئن شوید مرتبط با متن و موضوع آن است

انتخاب نام عکس و تاصیر آن بر سئو

کلمات کلیدی خود را در نام و تگ عکس ها قرار دهید ، مثل ( .jpgطراحی سایت ) و آنها را در تگ های عکس قرار دهید . همچنین می توانید کلید واژه های استفاده شده در محتوای سایت را به صورت طبیعی در عناوین تصاویر و متن Alt مشاهده کنید . ظاهراً این مسأله در مقایسه با دیگر عوامل تأثیر گذار در رتبه بندی سایت که در این کتاب ذکر شد ، چندان تأثیری بر رتبه بندی سایت در قسمت جستجوی نتایج نخواهد داشت ، اما به گوگل کمک می کند تا سایت شما را در قسمت جستجوی تصاویر پیدا کند و همچنین بعنوان یک عامل نسبتاً تأثیر گذار در رتبه بندی سایت مدّ نظر می باشد .
مجدداً ، بجای افزودن کلید واژه ها به عناوین تصاویر و متن Alt صرفاً برای بهینه سازی SEO ، تا حد امکان از عناوین دقیق و توصیفی برای تصاویر خود استفاده کنید .

پیشنهاد می کنیم این مقاله خواندنی را هم مطالعه کنید  سئو و سایت های چندزبانه

کلمه کلیدی را در URL صفحه قرار دهید

URL را شفاف و واضح تنظیم کنید.
اگر کلید واژه ها دقیقاً توصیف کننده محتوا و مطالب سایت باشد ، استفاده از کلید واژه ها در URL می تواند ایده خوبی باشد . این امر خصوصاً برای کسب و کارهایی حائز اهمیت است که مطالب زیادی را در وبلاگ های خود می گذارند ، و فرصت مناسبی برای بهینه سازی URLs شما برای هر مطلبی است که قرار می دهید ، زیرا هر مطلبی که روی سایت قرار می دهید با URL منحصر بفرد خودش شناخته می شود .
با این حال آگاه باشید که موتورهای جستجو دامنه های دقیقاً مشابه هم را که با کلید واژه ها ایجاد شده اند را جریمه خواهد کرد . بنابراین اگر می خواهید کار خود را با سایتی با نامی که کلمات کلیدی چندبار تکرار شده باشند شروع کنید ، بهتر است راجع به آن مجدداً فکر کنید . آن را با نام کسب و کارتان شروع کنید و سپس کلمات کلیدی خود را در ادامه URL قرار دهید .

در نهایت متن خود را برای بازدیدکنندگان بنویسید و بعد برای موتور های جستجو ، همیشه متن های خود را برای بازدیدکنندگان تنظیم کنید و پس از آن بهینه سازی برای موتور های جستجو ، متن هایی که به شکل طبیعی نوشته نشده باشند توسط بازدیدکنندگان به راحتی شناخته شده و خوانده نمی شوند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *