سئو 101 : پنج قسمتی از سایت که باید کلید واژه های آن را بهینه سازی کنید

سئو گاهی اوقات مخفف عبارت ” آنچه که خیلی مبهم است ” می باشد خصوصاً برای فروشندگانی که حتی وقت برای نشستن و محاسبه امور خود ندارند . به روز رسانی های بیشمار الگوریتم های گوگل همچنان انجام می شوند تا مطمئن شویم که ما همواره کلید واژه های مورد نظر خود را در صفحه جستجوی گوگل وارد می کنیم اما بعنوان بازاریاب و فروشنده وقت کافی برای دنبال کردن آن قوانین دائماً در حال تغییر نداریم .
اما خبرهای خوشی در راه است ! فقط یک قانون درباره جستجو در صفحات اینترنت بعنوان یک روش قابل اطمینان برای موفقیت SEO باقی مانده است : بهینه سازی وب سایت با کلید واژه های مرتبط و مورد نظر . با دراختیار داشتن یک وب سایت به خوبی بهینه سازی شده ، می توانید روند مشاهده نتایج را همانند کیفیت ارتقاء یافته بازدید کننده ، میزان تغییر زیاد و در پایان مشتریان نزدیک تر ، آغاز کنید .

راشل اسپرانگ همکار من ، به تازگی مطلب بسیار جالبی را درباره اینکه ” چگونه در مورد کلید واژه هایی که باید در بازار محدود خود استفاده کنید می توانید تحقیق و جستجو کنید ” (how to research what keywords you should be using ) ، بصورت مطلبی در سایت نوشته است که این یک آغاز فوق العاده به شمار می رود . برای این مقاله ، قصد دارم تا در مورد نحوه افزودن این کلید واژه ها به وب سایت خود در زمانیکه جستجو ها کامل شد ، صحبت کنم . این مقاله برای کسانی مناسب است که به تازگی فرآیند SEO خود را آغاز کرده اند یا استراتژی کلید واژه خود را تنظیم کرده اند .
کار خود را با حسابرسی سایت آغاز کنید
به محض اینکه کلید واژه های مدّ نظر خود را شناسایی کردید ، باید فرآیند افزودن آنها به وب سایت خود را آغاز کنید . روشی که برای این منظور مدّ نظر من است همان روشی است در زمان افزودن مطالب جدید در سایت در آینده مناسب است ، با این حال برای پیاده سازی یک مرتبه ای SEO نیز مناسب است .
اولین گام در این فرآیند این است که مشخص شود چه عباراتی برای چه صفحاتی مناسب است . این زمان بهترین وقت برای حسابرسی صفحات سایت است (This is a good time to do an audit of your site pages ) که هر موضوع دیگری که ممکن است داشته باشید مانند محتوای تکراری را ساماندهی می کند . . کارشناسان  (Dejan SEO ) ، اقداماتی را که باید برای حسابرسی سایت خود انجام دهید را بر می شمارند . با این حال اگر به دنبال روشی سریع و در عین حال سازماندهی نشده هستید ، مراحل زیر را دنبال کنید :
-تمامی صفحات سایت خود را وارد یک صفحه گسترده در برنامه اکسل کنید .
-صفحات را بر اساس بیشترین بازدید مرتب سازی کنید .
-مشخص کنید هر صفحه چه گروه کلید واژه هایی را شامل می شود و آن گروه کلید واژه را در یک ستون به همراه نام صفحه بیافزایید .
-ستون دیگری را در صفحه گسترده فایل اکسل خود اضافه کنید تا کلید واژه های تخصصی دیگری را که قصد دارید آنها را در آن صفحه اضافه کنید را بیافزایید . توجه داشته باشید که این کلید واژه ها باید با محتوای صفحه و همچنین اصطلاحاتی را که مخاطبان هدف شما دنبال آنها هستند ، مرتبط باشد .
زمانیکه این مرحله را برای تمامی صفحات سایت خود کامل انجام دادید یا در صورتیکه تعداد صفحات زیادی دارید حدأقل برای بیشترین آنها این مراحل را بطور کامل انجام دادید ، می توانید وارد سایت خود شوید و افزودن کلید واژه ها را آغاز کنید.
اضافه کردن کلید واژه ها در سایت را آغاز کنید
زمانیکه سایت خود را با کلید واژه های جدید بهینه سازی می کنید ، باید سایت شما دربردارنده آن کلید واژه ها باشد . در اینجا برخی از مهمترین مکان ها برای بهینه سازی کلید واژه های انتخاب شده سایت را معرفی می کنیم :
-قسمت عناوین
-توصیفات
-سر تیتر و محتوا
-تصویر برداری اسامی فایل ها
-URLs

اگر شما سابق بر این این قسمت های سایت خود را بهینه سازی نکرده اید ، باید اقداماتی در این راستا انجام دهید ، با این حال این اقدامات را در صفحاتی اعمال کنید که بیشترین ترافیک و بازدید را دارند و کار خود را راحت تر کنید . سپس ، همچنانکه صفحات بیشتری را ایجاد می کنید ، بهینه سازی آنها را نیز انجام دهید .
عناوین
عناوین در قسمت نوار جستجوگر و نتایج جستجو نشان داده می شوند و تأثیر مستقیمی بر میزان کلیک ( CTRs ) و رتبه بندی جستجو دارد . زمانیکه عنوانی را می نویسید ، سعی کنید کمتر از 65 کاراکتر باشد و در بردارنده یکی از کلید واژه ها یا عبارات مورد نظر شما باشد تا فرد جستجو کننده به راحتی تشخیص دهد که نتایج جستجوی شما با دیگر جستجوها نیز مرتبط است .
توصیفات
توصیفات نیز در قسمت جستجوی نتایج نشان داده می شوند و می تواند به افزایش CTRs کمک کند ، اما به یاد داشته باشید که امروزه توصیفات تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت ندارند . آنها وجود دارند تا به جستجو کننده بگویند که چرا روی نتایج بدست آمده کلیک می کنند . از یکی از کلید واژه ها یا عبارات در قسمت توصیفات خود استفاده کنید طوریکه جستجو کننده متوجه شود که مطالب و محتوای سایت شما با انچه وی بدنبال آن است مرتبط است ، اما آنها را برای بیننده نیز به شکل جذابی ارائه کنید . این یک محل فوق العاده برای فروش مزیت های کلیک کردن روی مطالب آن صفحه از سایت است .
جایزه : می توانید از این ابزار جالب (  Dejan SEO cool tool ) استفاده کنید تا پیش نمایشی از شکل و ترکیب صفحه جستجوی نتایج شما قبل از تصمیم گیری درباره اینکه چه توصیفاتی بکار گرفته شوند ، داشته باشید .
سر تیتر ها و مطالب و محتوا
اینکه از کلید واژه ها در قسمت سر تیتر و محتوای اصلی استفاده کنید بسیار حائز اهمیت است ، زیرا مخاطبان اگر آن کلماتی را که دنبال شان هستند را در صفحه ای ببینند ، به احتمال زیاد مطالب آن صفحه را مطالعه خواهند کرد . با این حال ، این خیلی حیاتی است که از این کلید واژه ها بصورت طبیعی استفاده کنید ، لذا اول برای خواننده مطلب بنویسید نه برای موتورهای جستجو .
استفاده از کلید واژه ها در مطالب و محتوای سایت ، از طرف گوگل بعنوان یکی از عوامل مؤثر در رتبه بندی سایت مطرح می شود ، لذا انجام این کار می تواند به جایگذاری SERP شما کمک کند . اگر چه باید کلید واژه ها را در موقعیت های مختلفی در سراسر سایت استفاده کنید ، اما همچنین باید از استفاده بیش از اندازه از کلید واژه ها صرفاً برای بهینه سازی SEO نیز اجتناب کنید . اگر از کلید واژه ها مکرراً استفاده شود ، این کار می تواند بسیار تأثیر گذار باشد و منجر به کاهش رتبه سایت در جستجوی نتایج شود . و اینکه هیچ کس تمایل ندارد مطالب و محتوای سایت را به آن طریق مطالعه کند .
عناوین تصاویر و متنAlt

همچنین می توانید کلید واژه های استفاده شده در محتوای سایت را به صورت طبیعی در عناوین تصاویر و متن Alt مشاهده کنید . ظاهراً این مسأله در مقایسه با دیگر عوامل تأثیر گذار در رتبه بندی سایت که در این مقاله ذکر شد ، چندان تأثیری بر رتبه بندی سایت در قسمت جستجوی نتایج نخواهد داشت ، اما به گوگل کمک می کند تا سایت شما را در قسمت جستجوی تصاویر پیدا کند ، و در دسترس پذیری سایت را برای افرادی با قدرت بینایی کم و با استفاده از قابلیت خواننده صفحه ارتقاء می دهد و همچنین بعنوان یک عامل نسبتاً تأثیر گذار در رتبه بندی سایت مدّ نظر می باشد .
مجدداً ، بجای افزودن کلید واژه ها به عناوین تصاویر و متن Alt صرفاً برای بهینه سازی SEO ، تا حد امکان از عناوین دقیق و توصیفی برای تصاویر خود استفاده کنید .
URLs
اگر کلید واژه ها دقیقاً توصیف کننده محتوا و مطالب سایت باشد ، استفاده از کلید واژه ها در URL می تواند ایده خوبی باشد . این امر خصوصاً برای کسب و کارهایی حائز اهمیت است که مطالبی زیادی را در وبلاگ های خود می گذارند ، و فرصت مناسبی برای بهینه سازی URLs شما برای هر مطلبی است که قرار می دهید ، زیرا هر مطلبی که روی سایت قرار می دهید با URL منحصر بفرد خودش شناخته می شود .
با این حال آگاه باشید که موتورهای جستجو دامنه های دقیقاً مشابه هم را که با کلید واژه ها ایجاد شده اند را جریمه خواهد کرد . بنابراین اگر می خواهید کار خود را با سایتی با نام arizonerealstaterealtorsinarizona.com شروع کنید ، بهتر است راجع به آن مجدداً فکر کنید . آن را با نام businessname.com/topic-topic شروع کنید و این برای شما بهتر است .
از جریمه های جستجو بپرهزید
زمانیکه سایت خود را برای کلید واژه ها بهینه سازی می کنید ، باید از انجام اقداماتی اجتناب کنید ، لذا در انجام امور مبتدیانه زیر در رابطه با SEO که هنوز برخی آنها را انجام می دهند ، بیشتر مراقب باشید :
1)هرگز کلید واژه ها را پنهان نکنید . چه با استفاده از رنگ مشابه با رنگ متن آنها را پشت تصاویر پنهان می کنید و یا با استفاده از CSS آنها را درکنار صفحات مخفی می کنید ( میدانم ، نمی توانم باور کنم که باید این حرف را بگویم .) انجام این کار مورد تأیید موتورهای جستجو نیست و می تواند منجر به اعمال جریمه شود و واقعاً مؤثر واقع نخواهد شد .
2)از استفاده زیاد از کلید واژه ها بپرهیزید . از استفاده از کلید واژه ها در قسمت های عناوین ، سر تیتر ها ، محتوای صفحه توصیفات و URLs اجتناب کنید . این کار به نظر بی مورد می رسد و مورد تأیید موتور های جستجو نیست .
3)کلید واژه ها را درجایی که متعلق به آنجا نیستند استفاده نکنید . این کار کاملاً شبیه به استفاده از کلید واژه ها در همه قسمت های یک مطلب نیست . این مسأله بیشتر نه راجع به استفاده بی مورد از کلید واژه است – حتی اگر یک کلمه باشد – اگر به متن مربوط نباشد (نکته : اگر نمی توانید تشخیص دهید چه کلید واژه ای را کجای مطلب استفاده کنید ، این امر معمولاً نشانه ای ازاین است که مطالب و محتوا کاملاً با آنچه شخصیت شما نیاز دارد ، مطابقت ندارد ) .
شما یک بازاریاب و فروشنده پر مشغله هستید که کارهای زیادی را باید انجام دهید . SEO نباید بدلیل عدم آگاهی یا بدتر از آن ترس از انجام دادن اشتباه آن ، در انتهای فهرست اموری که باید انجام دهید ، قرار گیرد . مهمترین مسأله ای که باید مدّ نظر قرار دهید ، تجربه کاربری فرد بازدید کننده است . ابتدا در این رابطه و سپس درباره موتورهای جستجو بیاندیشید و این برای شما بهتر است .
اگر می خواهید حسابرسی سایت را خودتان انجام دهید ، می توانید این مطلب را همراه با شش مطلب مفید دیگر در این قسمت مطالعه کنید (SEO: Bite-Sized video tip series) . کارشناسان حاضر در Dejan SEO با این امور و مطالب زندگی می کنند ، لذا به نظر ما هیچکس بهتر از آنها نمی تواند در این رابطه اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار دهد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *