سرعت سایت : بررسی موردی ، نکات و ابزارهای مورد نیاز برای ارتقاء میزان تغییر رویکرد کاربران

مطالعات زیادی در رابطه با اینکه سرعت سایت تا چه اندازه برای تجربه کاربری حائز اهمیت است انجام شده است ، با این حال حقیقتی است که باید برای همگان آشکار شود .
هیچ کسی تمایل ندارد تا برای بارگذاری یک صفحه عمر خود را تلف کند خصوصاً زمانیکه هدایت این صفحه به سایت رقیب ، کار بسیار ساده ای است .
با این حال ، سرعت بارگذاری صفحات همچنان دغدغه اصلی بسیاری از صاحبان سایت ها است و متعاقب این امر ، درآمد بالقوه بسیار زیادی را از دست می دهند .
برای بررسی بیشتر اینکه چگونه سرعت کم سایت نه تنها باعث از بین بردن تجربه مفید کاربری می شود ، بلکه همچنین نرخ تبدیل را نیز از بین می برد ، در این قسمت ، لیست مفید و کاملی از بررسی های موردی ، آمار و ارقام ، توضیحات و ابزارهای مفید در این رابطه را گردآوری کرده ام …
مخاطب انتظار دارد صفحات سایت ، در عرض دو ثانیه بارگذاری شوند
دو تحقیق انجام شده توسط Akamai & Gomez ، در گزارشات مربوط به سرعت سایت همواره مطرح بوده اند ، اگر چه از زمان نگارش و انجام هر دوی این تحقیقات زمان زیادی گذشته است و در حال حاضر انتظارات کاربران فراتر رفته است .
تحقیقی که توسط Akamai در سپتامبر سال 2009 انجام شد ، مصاحبه ای را با 1048 کاربر فروشگاه های اینترنتی ترتیب داد و نتایج زیر حاصل شد :
-47 % کاربران انتظار داشتند که صفحات سایت در عرض دو ثانیه و حتی کمتر از آن بارگذاری شوند .
-40% کاربران اعلام کردند در صورتیکه بارگذاری صفحه بیش از سه ثانیه به طول انجامد ، آن صفحه را ترک می کنند .
-52% خریداران از فروشگاه های اینترنتی مدعی شدند که بارگذاری سریع صفحات سایت ، عامل مهمی در اعتماد و وفاداری کاربر به سایت می باشد .
-14% کاربران در صورتیکه بارگذاری صفحات با سرعت کمی انجام شود ، خرید خود را از سایت دیگری انجام خواهند داد و 23% از خرید منصرف می شوند و حتی کامپیوتر را نیز ترک می کنند .
-64% خریدارانی که از بازدید سایت ناراضی هستند ، برای خرید بعدی خود از فروشگاه دیگری اقدام خواهند کرد .
گزارش Gomez که در سال 2010 و با موضوع ” چرا عملکرد سایت حائز اهمیت است ” ، با 1500 نفر کاربر درباره نظرات آنها در این رابطه و موضوع سرعت وب سایت مصاحبه ای انجام شد و موارد زیر مشخص شد :
-در زمان کاهش مصرف ، بیش از 75% از کاربرانی که قصد خرید اینترنتی را دارند بجای آنکه منتظر بارگذاری صفحات سایت شوند ، از سایت رقیب خرید خود را انجام می دهند .
-88% کاربران اینترنتی پس از آنکه تجربه بدی از خرید از یک سایت خاص دارند ، دیگر تمایلی به خرید از آن سایت ندارند .
-تقریباً نیمی از کاربران ، پس از یک تجربه بد که از خرید از سایت داشتند ، درک و شناخت کمتری از کل صفحات سایت داشتند.
-بیش از یک سوم کاربران از تجربه نا امید کننده خود به دیگران گفته بودند .
بارگذاری صفحات با سرعت پایین ، سالانه باعث وارد آوردن ضرر 1.73 میلیون دلاری در میزان فروش صاحبان کسب و کار های اینترنتی می شود
تحقیقی که در ماه می و در رابطه با اطلاعات مشتریان توسط Qubit انجام شد ، به بررسی 60000 کاربر از 80 وب سایت مختلف و در حوزه های مختلفی مانند فروشندگی ، آژانس های مسافرتی ، فناوری ، پول و چاپ پرداخت .
با استفاده از ابزار نظر سنجی خروجی آن ، از کاربران خواسته می شد تا قبل از ترک سایت ، نظر خود در رابطه با تجربه ای که از این سایت داشتند را اعلام کنند .
در این بررسی مشخص شد 8% از کاربران ، بارگذاری صفحات با سرعت پایین را بعنوان عاملی مهم در عدم خرید آنها از آن سایت را اعلام کرده اند . QuBit که توسط چهار کارشناس متخصص سابق گوگل اداره می شود ، اینکه فرض کنیم تمامی این کاربران فرآیند خرید خود را تکمیل خواهند کرد ، فرضی غیرواقع بینانه است .
بنابراین ، این شاخص به بررسی میانگین نرخ تبدیل خریداران اینترنتی (4.35%) در مقایسه با ارزش کل فروش خریدهای اینترنتی در سراسر جهان ( 250 میلیون دلار ) پرداخت . بر اساس این ارزیابی ، فروشندگان اینترنتی سالانه نزدیک به 7.5 میلیون دلار ، ضرر از فروش محصولات متحمل می شوند .
این گزارش همچنین به بررسی تعداد دفعات بارگذاری صفحات در حوزه های مختلف پرداخت . و مشخص شد بارگذاری صفحات اصلی وب سایت ها بطور میانگین 3.5 ثانیه به طول انجامیده است اگرچه برخی حتی تا 15 ثانیه نیز طول کشیده است.
صفحات معرفی محصولات با کمترین سرعت رخ می دهد که این میزان دو برابر بارگذاری صفحات اصلی است .

 

تعداد دفعات بارگذاری صفحات در مقایسه با میانگین
یک ثانیه تأخیر در بارگذاری صفحات هر سایتی باعث می شود 7% از مشتریان آن سایت به سایت های اینترنتی دیگری روی آورند .
تأمین کننده مدیریت برچسب ها – TagMan – آزمایشی را با مشارکت مدیر شیشه های تعقیب کننده اینترنتی انجام دادند تا سرعت بارگذاری صفحات سایت و رفتار روی آوردن کاربران به استفاده از سایت های دیگر را بررسی کنند .
این آزمایش ، تأثیر میان زمان صرف شده برای بارگذاری صفحات توسط کاربر و تمایل آنها به استفاده از دیگر سایت ها را بررسی کرد و یک رابطه همبستگی میان این دو عامل مشخص شد . میزان تمایل کاربران برای استفاده از سایت های دیگر بدلیل تأخیر در بارگذاری صفحات به دو ثانیه کاهش یافت و برای هر یک ثانیه بیشتر 6.7 % کاربران کاهش می یابند .

همچنین ، زمان بارگذاری صفحات برای کاربرانی که رویکرد خود را تغییر نمی دهند و صفحه سایت را بدون تغییر رویکرد ترک می کنند ، سه تا چهار برابر بیشتر از کاربرانی است که رویکرد خود را تغییر داده بودند .
این مسأله حاکی از این است که بازدید کنندگانی که هیچ عملیاتی در سایت انجام نمی دهند ، ممکن است سایت را بدلیل بارگذاری با تأخیر صفحات ، ترک کنند .
TagMan همچنین به محاسبه میزان کاربرانی پرداخت که تغییر رویکرد داده اند و بدین ترتیب می توان دریافت که با افزایش سرعت صفحات ، افزایش درآمد به چه میزانی خواهد بود .
تأثیر سرعت سایت برای SEO

سرعت پایین بارگذاری صفحات سایت نه تنها تأثیر منفی بر تجربه کاربر دارد ، بلکه همچنین باعث می شود تا سایت شما توسط صفحه جستجوی نتایج گوگل نیز جریمه شود .
برای دو سال گذشته ، گوگل از سرعت سایت بعنوان یک عامل تأثیر گذار در رتبه بندی سایت یاد می کند ، با این حال گفته می شود که این عامل تأثیری کمتر از 1% بر درخواست ها دارد و صاحبان سایت ها باید همچنان کیفیت سایت را مدّ نظر قرار دارند .
تمرکز گوگل بر سرعت سایت ، پس از انجام آزمایش کاربرد پذیری آن در سال 2009 ، مطرح شد .
بر اساس این آزمایشات مشخص شد که کاهش سرعت بارگذاری صفحات سایت به میزان 100 تا 400 میلی ثانیه ، تأثیر قابل توجه 0.2 تا 0.6 % ، بر تعداد جستجوهایی دارد که هر کاربر انجام می دهد ( بطور میانگین بیش از چهار یا شش هفته و با توجه به مدت انجام آزمایشات به طول میانجامد ) .
همچنین ، اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که کاربرانی که بیشتر در آزمایشات شرکت داشتند ، جستجوهای به مراتب کمتر و کمتری انجام می دادند .
کاربرانی که تأخیر 200 میلی ثانیه ای را تجربه کرده بودند ، از زمان آغاز آزمایش ، 0.44% جستجوهای کمتری در طی سه هفته ابتدایی انجام دادند ، اما در طول سه هفته دوم 0.76% جستجوهای کمتری انجام داده بودند .
همچنین ، کاربرانی که تأخیر 400 میلی ثانیه ای را تجربه کرده بودند ، از زمان آغاز آزمایش ، 0.44% جستجوهای کمتری در طی سه هفته ابتدایی انجام دادند ، اما در طول سه هفته دوم 0.76% جستجوهای کمتری انجام داده بودند .
حتی زمانیکه سرعت سایت به سرعت معمول خود باز می گشت ، زمان زیادی به طول می انجامید تا به میزان استفاده قبلی خود باز گردند .
چه عواملی باعث کاهش سرعت سایت می شود ؟
پیش از این 20 عاملی را بر شمردیم که باعث کاهش سرعت سایت می شدند ( 20 things that could be slowing your site down) . در این قسمت ، تعدادی از بدترین عوامل تأثیر گذار را بر می شماریم :
1-کد شبکه . درآمدزایی ممکن است بصورت درخواستی برای خط زیرین باشد ، اما کد شبکه که بیشتر آن مبتنی بر جاوا اسکریپت است ، می تواند باعث کُند تر شدن سرعت سایت شود .
2-برچسب های تحلیلی . تجزیه و تحلیل بسیار ارزشمند است اما برچسب های تحلیلی مبتنی بر جاوا اسکریپت ، می تواند عامل تأثیر گذار منفی برای مدت زمان بارگذاری صفحات شود . خبر خوب این است که بیشتر ارائه دهندگان تجزیه وتحلیل ها ، خدمات خود را بصورت غیر همزمان ارائه می کنند ، اما بسیاری از نشر دهندگان با استفاده بی مورد از تعدادی از ارائه دهندگان تحلیلی ، نا کارآمدی را افزایش می دهند .
3-HTML پر محتوا . این مورد نه تنها باعث افزایش حجم اطلاعاتی می شود که باید به کاربران انتقال داده شود ، بلکه همچنین تأثیر قابل توجهی بر عملکرد جاوا اسکریپت خواهد داشت ، زمانیکه DOM را مدیریت می کنید .
4-Gzip را فراموش کنید . اگر سِرور شما در استفاده از فشردگی Gzip برای HTML, CSS  وجاوا اسکریپت پیکر بندی نشده است ، احتمالاً حجم بیشتری از اطلاعاتی را که باید انتقال می دادید را می فرستید .
5-شبکه های عمومی برای انتقال شخصی اطلاعات . یکی از اولین اقداماتی که بسیاری از انتشار دهندگان هنگامیکه نیاز به محاسبه دارند باید انجام دهند ، تفکیک وب سایت و سرورهای پایگاه های داده می باشد . با این حال بسیاری از آنها ، وب سایت و سرور پایگاه داده را با استفاده از شبکه خصوصی به هم متصل نمی کنند ، و موانع زیاد و نقاط ضعفی را ایجاد می کنند که به راحتی بر عملکرد وب سایت تأثیر گذار است .
6-تصاویر بهینه سازی نشده . در یک صفحه پر از تصاویر ، کاهش جزئی 5 تا 10% در اندازه فایل برای هر تصویر ، می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد .
اهمیت سرعت صفحات سایت بر تجارت الکترونیک
اطلاعات ارائه شده در وب سایت موبایل و برنامه های نرم افزاری و بهترین دستورالعمل های بهینه سازی مشخص می کند که چگونه کاربران در هنگام مرور صفحات وب سایت های موبایل ، بی حوصله هستند .
تقریباً سه چهارم پاسخ دهندگان (74%) پس از پنج ثانیه انتظار برای بارگذاری صفحه ، آن صفحه را ترک می کردند ، 57% کاربران در دسترسی به سایت های فروش موبایل با مشکل مواجه شدند ، و 46% کاربران از سایت هایی با عملکرد ضعیف و کیفیت پایین مجدداً استفاده نخواهند کرد .
بر اساس آمار و ارقام پژوهش Gomez ، که در 15 نوامبر سال گذشته انجام شد ، میانگین مدت زمان بارگذاری صفحات 14 سایت فروشگاه موبایل ، 4.73 ثانیه بود . سایت آمازون در این آزمایش با 2.85 ثانیه پیشتاز بود .
وقتی که مدت زمان بارگذاری سایت از 8 به 2 ثانیه رسید ، میزان تغییر رویکرد کاربران به 74 % رسید و این موضوع مهمی است .
آمار و اطلاعات بدست آمده از گروه تحقیقاتی Aberdeen (Aberdeen Group) نشان داد که هر یک ثانیه تأخیر در بارگذاری صفحات سایت برابر است با 11% کاهش بازدید سایت و 16% کاهش رضایت کاربر و 7% کاهش رویکرد کاربران می باشد .
بر اساس اصطلاحات واقعی ، این مسأله بدین معنی است که اگر سایت شما بطور معمول روزانه درآمدی 5 میلیون دلاری دارد ، امسال در فاز فروش با ضرری 750 میلیون دلاری مواجه خواهید شد .
ابزارهای موجود برای آزمودن سرعت سایت
ابزارهای مختلف و متعددی وجود دارند که می توانید از آنها برای آزمودن سرعت سایت خود استفاده کنید ، از جمله ابزار گوگل .
در این قسمت هشت ابزار مفید و کاربردی را با توجه به برنامه های ویران گر نام می بریم :
-ابزار انتظار وب (WebWait)
-فروشنده لینک (LinkVendor)
-ارزیابی سرعت وب سایت با استفاده از ابزار iWeb (iWebTool’s Website Speed Test)
-ارزیابی سرعت وب سایت با استفاده از سئو سایت (SelfSEO’s Website Speed Test)
-تسریع کننده بارگذاری صفحات (WhichLoadsFaster)
-آزمایش صفحه وب (Webpage Test)
-تحلیل کننده صفحه وب (Web Page Analyzer)
-ابزار گوگل برای بررسی سرعت صفحه وب (Google PageSpeed Insights)
کاربران آمریکایی از سرعت زیادی در بارگذاری صفحات اینترنت برخوردار هستند
داده های بدست آمده از نرم افزار تدریجی آنلاین حاکی از اهمیت سرعت وب سایت در میان کاربران آمریکایی است ، 25% از آنها اعلام کردند در صورتیکه بارگذاری صفحه ای از وب سایت بیش از 4 ثانیه به طول انجامد ، آن صفحه از سایت را ترک خواهند کرد .
این وضعیت در خصوص سایت های فروشگاه موبایل بسیار جدی تر است – طوریکه 50% از کاربران موبایل در صورتیکه صفحه مورد نظرشان طی 10 ثانیه بارگذاری نشود ، آن صفحه را ترک می کنند و از هر 5 کاربر 3 نفر آنها دیگر از آن سایت استفاده نخواهند کرد .
2000 سایت برتر
بر اساس تحلیل انجام شده بر روی 2000 وب سایت فروشگاهی ، میانگین مدت زمان بارگذاری صفحات با استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر 9 ، 7.12 ثانیه می باشد . همین شاخص با استفاده از مرورگر گوگل کروم 7.5 ثانیه و فایرفاکس 7 به مدت 7.15 ثانیه می باشد .
تحقیقی با عنوان حلقه عجیب ( strangeloop) که در همین مطلب آمار و ارقامی (this infographic ) به آن اشاره شده است ، مشخص کرد که 100 سایت برتر در مقایسه با دیگر وب سایت های 2000 سایت برتر سرعت بارگذاری کمتری از خود نشان دادند و بطور میانگین 21 درخواست منبع بیشتر داشته اند .

 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *