طراحی اختصاصی سایت

هفت عامل كه يك وب‌سایت خوب از بد را جدا می‌کند. ( قسمت 2 )

در این بخش با 4 عامل دیگر شناسایی طراحی سایت خوب و بد آشنا خواهید شد

٤- طراحی اختصاصی سایت و ایجاد دسترسی به همه قسمت های وب سایت

دسترسی و كارايی اصولاً باهم يكي شمرده می‌شوند زيرا آن‌ها بيشتر اوقات همديگر را پوشش می‌دهند اما آن‌ها درواقع جدا از هم هستند. يك وب‌سایت در دسترس هیچ‌وقت بازدیدکنندگانش را مجبور به استفاده از يك جستجوگر خاص نمی‌کند يا كاربران معلولش را از استفاده‌ی سایت محروم نمی‌کند. اگر استفاده‌کنندگان نتوانند به سايت شما دسترسي داشته باشند مسلماً روشن است كه از آن استفاده هم نخواهند كرد.سایت‌های تأثیرگذار به‌صورت گسترده قابل‌دسترسی هستند.سختي دسترسي اين است كه عوامل زيادي وجود دارند كه از كنترل شما خارج هستند ولی با اطلاعات مناسب دراین‌باره می‌توانید یک سایت با دسترسی خوب داشته باشید.

٥- تمركز بر بازديدكنندگان در طراحی وب اختصاصی

ازآنجایی‌که بينندگان مشخص می‌کنند چه سايتي موفق است بايد هنگام توسعه‌ و طراحی سایت مركز توجه باشند. بااین‌حال بعضی‌اوقات طراحان يا صاحبان وب‌سایت‌ها تمركزشان بر روی این موضوع را به خاطر خواسته‌های خود و نيازهايشان از دست می‌دهند و استفاده‌کنندگان با فراموش می‌شوند و يا در اولویت‌های بعدي قرار می‌گیرند .
يك وب‌سایت متمركز بر مشتري، علاوه بر كارايي و دسترسي چيزهاي بيشتری دارد. يك وب‌سایت يا بلاگ كه بر روي استفاده‌کننده‌هایش تمركز كرده است، محتوايي را می‌سازد كه جذاب و کمک‌کننده هستند و خواسته‌های بازدیدکنندگان هميشه در هر تصميمي كه در ارتباط با توسعه‌ی يك سايت است، مهم خواهد بود .
يك وب‌سایت ضعيف هميشه برعکس می‌کند و بر روي نیازهای صاحبش تمركز کرده و بازدیدکنندگان را مجبور می‌کند که خودشان رو طبق آن شرايط وفق بدهند.

٦- جهت‌دهی بازدیدکنندگان در خدمات طراحی سایت اختصاصی

جهت‌دهی وب‌سایت هم شامل كارايي و هم دسترسي به‌اندازه‌ای مهم است كه جاي خودش را به‌عنوان یک گزینه‌ی مهم در توسعه‌ی سایت باز كند.هنگامي توسعه‌ی يك وب‌سایت جديد يا كار كردن بر روي يك طراحي جديد  را شروع می‌کنیم، جهت‌دهی بايد  يك دغدغه‌ی اوليه باشد.اگر نمی‌خواهید كه بازديدكنندگان فقط یك صفحه از وب‌سایت شمارا ببينند و وب‌سایت را ترك كنند، نياز داريد كه تا حد ممكن پيدا كردن آنچه دنبالش هستند را آسان كنيد. بسياري از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های امروزي از تکنیک‌های جهت‌دهی رايج استفاده می‌کنند كه بسياري از بازدیدکننده‌ها انتظارش را دارند. اصولاً آن‌ها يك منوي جهت‌دهی ساده دارند كه به صفحه‌های مهم وب‌سایت ارتباط برقرار می‌کند و بقیه‌ی لینک‌ها را در فضاهای مناسب بقیه‌ی صفحه اضافه می‌کنند. نقشه‌ی سايت، جستجوي صفحه‌های وب و صفحه‌ی سؤالات رايج بسيار مرسوم هستند و بازدیدکنندگان وقتي نمی‌دانند که کجا بايد بروند به دنبال این صفحات می‌گردند.
وبلاگ‌ها همچنين روش هدايت ویژه‌ی خودشان را دارند كه خوانندگان وبلاگ‌ها از آن‌ها به خاطر این کار تقدير می‌کنند. براي مثال يك ليست از دسته‌بندی‌هایی كه به پست‌های اخير لينك يا به پست‌های معروف لينك و يا به پست‌های مرتبط لينك می‌دهد. جهت‌دهی راهی آسان برای جستجو در وب‌سایت است.
همچنين جهت‌دهی يك شانس بزرگ به طراحان است كه ظاهر سايتشان را بهتر كنند.
جذابيت فقط از حجم بالاي كارايي و دسترسي به وجود نمی‌آید. هنگامی‌که براي سايتتان جهت‌دهی توسعه می‌دهید به اين فكر كنيد كدام صفحه‌ی شما بيشتر توسط بازديدكنندگان خوانده می‌شود، كدام صفحه‌ها براي هدف وب‌سایت شما بسيار حياتي است؟چگونه بازديدكنندگان می‌خواهند از صفحه‌ای به صفحه‌ی بعد بروند، بينندگان چه انتظاري از لینک‌ها و صفحات لينك شده دارند و چند كليك بينندگان را از صفحه‌ی اصلي به صفحه  خاص دیگری می‌برد.

٧-ایجاد ظاهری مرتبط در طراحی اختصاصی سایت

ظاهر در آخرین قسمت آورده شده است ولی این دلیلی بر اینکه از همه کم‌اهمیت‌تر است نیست.
ظاهر وب‌سایت عامل مشخص‌کننده موفقيت است. نه اينكه همه‌ی وب‌سایت‌ها باید لایق بردن جايزه طراحی باشند تا به هدفشان برسند ولي بايد يك تصوير مثبت حرفه‌ای در ذهن مخاطب ايجاد كنند. گرایش‌ها در طراحي يك وب‌سایت اصولاً تغيير می‌کنند و اگر وب‌سایت شما از سال 1385 دوباره طراحي نشده باشد براي بازديدكنندگان کاملاً مشخص و دردآور است. بسياري از مديران وب‌سایت‌ها ترجيح می‌دهند كه هر چند سال یک‌بار وب‌سایتشان را تازه‌تر و يا به‌صورت كامل تغيير دهند. طراحي يك وب‌سایت بايد با محتوي آن مرتبط باشد هم‌چنین طراحي بايد با نوع پيام و هدف وب‌سایت شما بخواند.
نظر شما چيست؟چه عامل‌هایی حس می‌کنید وجود دارد که يك وب‌سایت بد رو از يك وب‌سایت خوب جدا می‌کند؟

از طریق لینک پایین می توانید قسمت 1 این مقاله را مطالعه نمایید

هفت عامل كه يك وب‌سایت خوب رو از یک وب‌سایت بد جدا می‌کند. ( قسمت 1 )

منبع : http://www.vandelaydesign.com/success-factors

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *