قبل از راه اندازی سایت خود ، برنامه بازاریابی اینترنتی آن را طراحی کنید

همانطور که مخاطبان معمولی می دانند ، ما بر این باوریم که بازاریابی اینترنتی این امکان را برای کسب و کار های کوچک و متوسط فراهم می آورد تا در یک صحنه رقابت جدی ، با رقبای بزرگتر رقابت کنند . اما چگونه ؟ اینترنت این فضا را برای کسب و کارهای کوچک فراهم می کند تا روش های بازاریابی نامحدود و معقول و به صرفه ای را بکار گیرند تا برای وب سایت خود بازدید کنندگان واجد شرایطی و شایسته ای را جذب کنند و آنها را به لینک اصلی هدایت کنند .
اما ، این راهکار هنوز روشی ساده نیست .
مشکل اینجاست که بسیاری از کسب و کار های کوچک از این روش بطور اشتباه استفاده می کنند . آنها وب سایت خود را طراحی می کنند و تلاش می کنند تا نحوه هدایت آنلاین کاربر را مشخص کنند .
من به مدت 3 سال صاحب یک کسب و کار کوچک بودم . ما در سایت خود ، امکان ثبت نام اینترنتی و خدمات بازاریابی در MA مرکزی را فراهم کردیم . ما از اینترنت و ایمیل و شبکه حامیان مالی استفاده کردیم تا به تولید کنندگان محتوای عمومی کمک شود تا رویدادهای محلی خود را بازاریابی کنند .
اگر چه کسب و کار ما مبتنی بر ساختار اینترنت است و چه باور داشته باشیم یا نه ، ما از اینترنت آنطور که باید ، استفاده نکرده ایم . با آگاهی از آنچه که من طی چند ماه فعالیت در شرکت HubSpot متوجه شدم ، مطمئن شدم که اگر فروشندگان اینترنتی کار بلد و متخصصی را برای کمک استخدام کنم و از ابزارهای مناسبی استفاده کنم ، اقدامات بیشتری در رابطه با راه اندازی سایت می توانم انجام دهم .
بنابراین ، اگر بعنوان بازاریاب اینترنتی ، اطلاعی از نحوه انجام مؤثر آن نداشته باشم ، چگونه صاحبان کسب و کارهای کوچک یا مدیران بازاریابی قادر به انجام آن هستند ؟
چنین افرادی باید راهی برای کمک پیدا کنند . مسأله اصلی پاسخ به این پرسش است که ” کجا باید تغییر مسیر دهم ؟ ”
بیشتر کسب و کارهای کوچک به استفاده از راهکارهای دیگر کسب و کارهای محلی تغییر رویه می دهند . بیشتر مدیران بازاریابی در شرکت های متوسط ، 3 پیشنهاد قیمت دریافت می کنند و بهترین جایگزین را انتخاب می کنند . بیشتر این کسب و کارها طراحی وب سایت کوچکی را انتخاب می کنند و شرکت های برنامه نویسی وب ( دارای بیش از 20 کارمند ) به آنها در راه اندازی وب سایت ، برگزاری کمپین های مختلف ، انجام برخی بازاریابی های ایمیلی کمک می کنند و شاید وبلاگی را راه اندازی کنند .
اما مسأله این است که شرکت های طراحی وب سایت معمولاً تخصصی در بازاریابی اینترنتی ندارند .
آنها ممکن است 5 هزار دلار هزینه کنند . ممکن است 50 دلار هزینه کنند .
اگر شما دارای کسب وکاری با 10 کارمند هستید یا برای خود کار می کنید ، 5 دلار رقمی منطقی به نظر می رسد . اگر واحد شغلی شما دارای 200 کارمند با بخش های مدیریتی پیچیده است یا نیاز به طراحی برنامه های کاربردی گزینشی دارد ، 50 دلار ظاهراً رقم منطقی به نظر می رسد . معمولاً شرکت هایی که سایت های 5 دلاری را اداره می کنند ، سایت های 50 دلاری را مدیریت می کنند زیرا از عهده مخارج و هزینه های تیم طراحی چنین سایت هایی بر نمی آیند . معمولاً ، شرکت هایی که سایت های 5 دلاری طراحی می کنند ، هرگز پیشنهاد سایت های 50 دلاری را دریافت نمی کنند زیرا مهارت های مورد نیاز ، اسناد و اوراق بهادار یا تجربه راه اندازی کسب و کار را ندارند که برای دستیابی به فرصتی برای راه اندازی شرکتی با 200 کارمند ، ضروری می باشند .
اینکه هر کسب و کاری چه میزان هزینه برای ” طراحی ” وب سایت خود کرده است ، اهمیتی ندارد ، بلکه آنچه حائز اهمیت است این است که باید این موضوع را مشخص کنند که ” چگونه ترافیک سایت خود را افزایش دهند ” و همچنین به محض راه اندازی سایت ، ” چگونه بازدید کنندگان بیشتری را به لینک اصلی سایت هدایت کنند “.
مسأله این است . بیشتر شرکت های طراحی وب سایت همانند خودروسازان عمل می کنند . همه آنها این تضمین را مطرح می کنند که محصول شان همانطور که مشخص شده است عمل خواهد کرد . زمانیکه وب سایت طراحی می شود عملکرد آنها بسیار بهتر خواهد شد .
چه باور داشته باشیم چه نداشته باشیم حتی وب سایت های 500 دلاری که توسط شرکت های برتر تبلیغاتی طراحی شده اند ، آنگونه که باید ، عملکرد خوبی ندارند .
مسأله اصلی در حوزه طراحی وب ، ساختار مدل کسب و کار است : زمانیکه طراحی وب سایت به پایان رسید ، باید شغل 5 یا 50 دلاری بعدی را آغاز کنند . آنها 50 دلار برای تهیه صورت حساب و لیست پرداختی ها نیاز دارند . بیشتر شرکت ها طوری طراحی نشده اند که با ارائه خدمات بازاریابی آنلاین به 50 کاربر ، از آنها درآمدی 1000 دلاری در ماه کسب نمایند .
در نتیجه ، این شرکت ها از عهده مخارج و هزینه های آموزش کارمندان و تخصیص منابع برای انجام اقدامات لازم برای کمک به مشتریان خود به منظور افزایش ترافیک سایت و افزایش هدایت به لینک اصلی سایت آنها را ندارند . این شرکت ها طوری برنامه ریزی و طراحی شده اند تا وب سایت هایی را برنامه نویسی و طراحی کنند و وب سایت دیگری را آغاز کنند . آنها طوری تأسیس نشده اند تا جستجوی مداوم کلید واژه ها و SEO را انجام دهند ، تغییر رویکرد کاربران برای کمپین های PPC را افزایش دهند ، وبلاگ های مشتریان خود و اقدامات طراحی و ارائه محتوا را هدایت کنند ، به ایجاد لینک کمک کنند ، صفحه اصلی جدید را بررسی و آزمایش کنند و آنچه را که فعالیت های بازاریابی اینترنتی آن را دنبال می کنند و آنچه را که برای پیشرفت های مستمر مدّ نظر نیست را بررسی و ارزیابی کنند .
ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی ، مستلزم وجود ارتباط و مشارکتی واقعی و صحیح بین شرکت های بازاریابی اینترنتی و مشتریان شان ، مجموعه ابزارهای مختلف و بهره مند بودن از طیف وسیع تری از مهارت های بازاریابی می باشد . بیشتر شرکت های طراحی وب سایت تجربه استفاده از این ابزارهای جدید را ندارند ، مهارت های مذکور را ندارند و تجهیزات لازم برای مشارکت و همکاری با مشتریان خود را ندارند .
برای تعمیم این مسأله ، طراحی وب سایت و معماری و پیکربندی سایت ، بر توانایی سایت در افزایش ترافیک و هدایت کاربر به لینک اصلی با روش های مختلف ، تأثیر گذار است . با این حال ، نیمی از شرکت های طراحی وب سایت ، درک و شناخت کاملی از ارتباط بین طراحی سایت / معماری سایت و روش های بازاریابی اینترنتی مانند SEO ، صفحات PPC ، وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی ندارند . و اگر شرکت طراح وب سایت برای کمک به مشتریانش درهدایت کاربران به لینک اصلی ، ( با ادامه کسب وکار ) تشویق نشوند ، انگیزه آنها برای طراحی و ایجاد وب سایت به گونه ای که قادر به مدیریت و دنبال کردن موفقیت تمامی روش های بازاریابی آنلاین باشند ، چیست ؟
اگر شرکتی هم در طراحی وب سایت و هم در بازاریابی اینترنتی تخصصی نداشته باشد ، نباید خود را در هیچ یک از این حوزه ها متخصص و خبره تلقی کند .
با این پیش زمینه ، آیا این موضوع مشخص است که چرا باید استراتژی بازاریابی اینترنتی را قبل از طراحی وب سایت خود برنامه ریزی و طراحی کنید ؟
من هم امیدوارم . خوشبختانه ، شرکت های طراحی وب سایت متعددی وجود دارند که راه اندازی هوشمندانه کسب و کارهای خود را با اعتبار بخشیدن به مشتریان شان را بر اساس روندی مداوم ، آغاز کرده اند . و همچنین شرکت های خاصی وجود دارند که هم در طراحی وب و هم در بازاریابی اینترنتی تخصص و مهارت دارند . این شرکت ها طراحی وب سایت را علاوه بر فراهم کردن خدمات بازاریابی اینترنتی ماهانه انجام می دهند . آنها به این موضوع پی برده اند که اگر خدماتی ارائه کنند که به مشتریان خود در هدایت به لینک اصلی سایت بصورت ماهیانه کمک کنند ، می توانند حتی بدون گردش مالی اداره شوند و کسب و کار خود را با فروش به شدت کمتری مدیریت کنند . و مشتریانی دارند که بسیار خشنود تر هستند و باعث انگیزه و تهییج شرکت ها می شوند .
مسأله این است که این شرکت ها به ندرت پیدا می شوند . و ممکن است بر اساس اعتبار مشتریان خود سنجیده شوند .
بنابراین ، یاد گرفتیم که : قبل از طراحی و ایجاد وب سایت ، در ابتدا برنامه بازاریابی اینترنتی خود را مشخص کنید . در انتخاب شرکت مناسب برای طراحی وب سایت خود ، صرفاً بدلیل اسناد و اوراق بهادار قابل توجهی که دارد ، باید دقت زیادی صورت گیرد . درباره اینکه چگونه استراتژی بازاریابی اینترنتی وب سایت ، بر طراحی سایت ، معماری و ساختار آن و الزامات و امکانات سایت تأثیر گذار است ، اطلاعات لازم را کسب کنید . و به اشتباه اینگونه فکر نکنید که از نحوه عملکرد وب سایت خود در ایجاد کسب و کارهای جدید پس از راه اندازی آن ، اشراف کامل خواهید داشت .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *