چگونه فعالیت خود را درمحبوب ترین شبکه های رسانه اجتماعی آغاز کنیم؟

دراین  مقاله، نکاتی درباره مطلب گذاشتن در شش شبکه رسانه اجتماعی ارائه می شود.
1-گفتگویی را در فیسبوک آغاز کنید.
مردم معمولاً برای آگاهی از اخبار و گفتگو با دوستان خود از فیسبوک استفاده می کنند. اگرقصد دارید با مخاطبین خود در ارتباط باشید ،نمی توانید فقط عنوان خبری را کپی کنید و کار خود را به پایان برسانید.
بلکه می توانید پرسشی را مطرح کرده ویا از روش هایی برای جالب تر ساختن مطالب خود بهره ببرید. تصویری از فردی را قراردهید که مطالب را با دوستان خود به اشتراک می گذارد. آن را با صوت و لحن خود تهییج کنید.
مطالب شما درفیسبوک زمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که دارای تصویر(image) نیز باشد. لینکی را به اشتراک گذاشته وتصویری برجسته وشاخص را برای جلب توجه مخاطبان خود انتخاب کنید.
می توانید مستقیماً تصویر یا ویدئویی را برای وب سایت خود بارگذاری کنید. الگوریتم فیسبوک بارگذاری مستقیم ویدئوهای بومی (native videos ) را پشتیبانی می کند. تصاویر انتخابی باید در ابعاد 1200*630 پیکسل باشد.
توجه داشته باشید که اگر قصد دارید مطلب خود را توسعه دهید یا از آن بعنوان تبلیغ استفاده کنید ، تصویر انتخابی باید دارای کمتر از 20 کاراکتر متنی باشد.
کاربران فیسبوک بیشتر در زمان بعدازظهرها فعالیت می کنند. قانون کلی که وجود دارد این است که اگر مردم از سرکار خود خسته هستند ، احتمالاً از فیسبوک استفاده می کنند. نتیجه تحقیقی که انجام گرفت مشخص شد که مطالبی که درفیسبوک در ساعت 3 بعدازظهر(3 pm) روی سایت قرار داده می شوند، بیشترین بازدید را دارند. روزهای پنجشنبه و جمعه نیز شلوغ ترین ایام هفته هستند.
تحلیل فیسبوک (Facebook analytics) را مد نظر قرار دهید تا مشخص شود کدام مطلب بیشترین بازدید را داشته و دیگر مطالب خود را براساس آن بازخورد تنظیم کنید.
2-از Pinterest الهام گرفته وآموزش یابید
مردم با هدف انجام مأموریتی وارد Pinterest می شوند. آنها می خواهند مهارت جدیدی بیاموزند ،یا محصول جدیدی خریداری کنند یا پروژه جدیدی را پیدا کنند. به همین دلایل، قرار دادن مطالب ارزشمند و آموزنده توجهات بیشتری به خود جلب می کنند.
Pinterest دارای عناوین آموزنده و با ارزشی است که بیش از 500 کاراکتر دارند. به مخاطبان خود بگویید چه چیزی درباره اطلاعات شخصی باعث تهییج شما می شود ، به آنها یک برنامه کلی وجامعی ارائه دهید ازآنچه که با مرور وب سایت شما بدست خواهند آورد، و گزینه ای شامل فراخوانی برای اقدام مانند “برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید” یا “نظرات خود را بیان کنید” به وب سایت خود بیافزایید.
تصاویر خود را متناسب با اندازه عمودی استاندارد صفحه تنظیم مجدد کنید. اندازه توصیه شده ، 600*1200 پیکسل است. برای جذاب تر کردن صفحه ، می توانید تصاویری را با هم ترکیب کرده یا متنی را روی آنها قرار دهید.
کاربران Pinterest بیشتر در عصر ها و روز شنبه در سایت فعالیت دارند. برنامه زمانی خود برای قرار دادن مطالب را در بازه زمانی عصرها تنظیم کنید ومطمئن شوید تمامی مطالب را قرار داده اید. اگر مجموعه مطالبی را همزمان بارگذاری کرده اید، احتمالاً برخی بازدیدها را ازدست می دهید.
3-به مکالمات وگفتگوها در Twitter بپیوندید.
معمولاً مردم برای انجام برخی مکالمات وگفتگوها وپیگیری اخبار در زمان خاصی از Twitter بازدید می کنند. این سایت فرصت خوبی برای به اشتراک گذاری محصولات به روز واخبار روز دنیا  یا پاسخ به سؤالات از کاربران یا گروه های خود است.
البته در Twitter مکان و زمان فعالیت شما محدود است. فقط امکان استفاده از 140 کاراکتر برای لینک خود یا مطرح کردن پرسشی در اختیار دارید. از یک یا دو هشتگ مرتبط با موضوع برای ارتباط مطلب مورد نظر با یک گفتگو یا گروه در Twitter استفاده کنید.
اگر تصاویر یا عکس هایی را به صفحه شخصی خود در Twitter اضافه کنید، می توانید بازدید (retweets) ازآن را تا 150% افزایش دهید. استفاده از تصاویر افقی عملکرد خوبی در Twitter دارد. سایز تصاویر را به ابعاد 440*220 پیکسل تنظیم کنید.
بطور کلی بیشترین بازدید از سایت Twitter بین ساعات 1 و3 عصر ایام هفته صورت می گیرد. اما ازآنجائیکه نیمه عمر صفحه Twitter تنها چند ساعت است، لذا به اشتراک گذاری (share) مطالب بیش از یک مرتبه در ساعات اولیه و دربعدازظهر یا اول صبح ، می تواند روش خوبی برای بازدید بیشتر آن مطلب باشد.
4-مطلب خود را در LinkedIn بصورت حرفه ای تبلیغ کنید.
LinkedIn (LinkedIn) ، یک شبکه اجتماعی حرفه ای است ،لذا افراد بیشتر با هدف انجام امور و فعالیت شغلی به این سایت وارد می شوند. شرکت در گفتگوهای محاوره ای در LinkedIn ،همانند شرکت در کنفرانس های اداره خود یا صنعت مربوط به حوزه فعالیت شما می باشد.
به روز ترین دستاوردهای صنعت یا ایده های مطرح در حوزه فعالیت خود را هنگام گفتگو با همکاران یا مشتریان بالقوه خود به اشتراک بگذارید. LinkedIn همان مکانی است که می توانید در آنجا از زبان مختص به صنعت وحوزه فعالیت خود استفاده کنید که در مکان های دیگر نمی توانید با آن زبان صحبت کنید.
استفاده از تصاویردر , همانند دیگر شبکه های اجتماعی نیز باعث بیشتر دیده شدن مطالب ومحتویات سایت شما خواهد شد. معمولاً استفاده از تصاویر اقفی ،کارایی بهتری دارد. ابعاد تصاویر انتخابی را حدود 646*220 پیکسل تنظیم کنید.
معمولاً مردم اوقات خود را در LinkedIn بیشتر دراواسط هفته می گذرانند. بهترین زمان قرار دادن مطالب در LinkedIn اوایل صبح واواخر عصر روزهای سه شنبه وچهار شنبه است.
کاربران معمولاً به مانند دیگر شبکه های اجتماعی از LinkedIn بازدید نمی کنند ،لذا به هنگام سازی روزانه اطلاعات ضرورتی ندارد. برنامه زمانی را تنظیم کنید که بتوانید با یکبار مطلب گذاشتن در LinkedIn ارتباط خود را با این شبکه حفظ کنید.
5-به گروه Tumblr بپیوندید.
Tumblr مکان خوبی برای جلب مخاطبان جوان تر است زیرا اکثریت کاربران دارای سنی کمتر از 35 سال (younger than age 35) هستند. این شبکه ، محیطی غیر جدی است که افراد معمولاً بدنبال سرگرمی وتفریح در آنجا هستند. برای به اشتراک گذاری مطالب سرگرمی با روش مورد نظر خود احساس نگرانی نکنید.
Tumblr یک شبکه تصویری-بصری است و تصاویر گرافیکی و هنجارهای فرهنگی خصوصاً محبوب تر هستند. تصاویر قدیمی را به فایل های تصویری GIF یا واحد های فرهنگی تبدیل کنید. اندازه تصاویر را حدود 500*750 پیکسل تنظیم کنید.
قبل از قرار دادن مطلبی، درباره موضوع مورد نظر خود تحقیق کنید تا متوجه شوید که مخاطبان اغلب از چه کلید واژه ها وهشتگ هایی برای جستجو دررابطه با آن موضوع استفاده می کنند. هشتگ مورد نظر خود را به انتهای عنوان مطلب خود اضافه کنید تا تصویر را علامت بزنید و قابلیت جستجوی مطلب را بهبود بخشید.
کاربران شبکه Thumblr بیشتر در اوقات پایانی عصرها فعالیت می کنند. قرار دادن مطالب خود را برای بازدید بیشتر پس از ساعت 10 شب برنامه ریزی کنید.
6-چشم انداز خود را درInstagram به اشتراک بگذارید
کاربران Instagram (Instagram)، از طریق گوشی های موبایل خود از Instagram بازدید می کنند و بدنبال مطالب مهیج؛ سرگرمی و مربوط به بحث زیبایی می باشند. مردم در Instagram تجربیات شخصی خود را به اشتراک می گذارند و مکان های جدیدی را کشف وشناسایی می کنند.
برای ارتقاء وضعیت بصری-تصویری مطالب خود در Instagram، همانند دیگر شبکه های اجتماعی، از یک تصویر گرافیکی ساده استفاده کنید و یا تصویری از پشت صحنه مراحل ساخت آن قرار دهید.
اگرچه تصاویر در Instagram حرف اول را می زنند اما عناوین انتخابی نیز حائز اهمیت هستند. با هر مطلبی که قرار می دهید داستانی را نقل کنید، برای هر تصویری اظهارنظری مرتبط با آن تصویر را به اشتراک گذارید، یا پیش نمایشی مربوط به تصویر را قرار دهید.
عنوان ، مکان مهمی برای قرار دادن یک قابلیت فراخوانی برای اقدام است. مثلاً، برای هدایت مخاطب خود با لینک مورد نظر در پروفایل، می توانید ازعنوانی استفاده کنید.
درسال 2015، Instagram از قالب مربعی تغییر رویه داد و از تصاویر افقی و عمودی استفاده کرد وامکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار داد.
اگر می خواهید در Instagram طرفداران زیادی داشته باشید(به افزایش ترافیک وب سایت شما وبازدید بیشتر در بلند مدت کمک شود)، توصیه می کنم که از قالب استانداردی که چسبیده به آن است، استفاده کنید. سپس، لوگو یا علامت سایت را به تصویرخود ضمیمه کنید تا مطمئن شوید از هرامکانی نهایت استفاده را برده اید.
کاربران Instagram بیشتر دربعدازظهرها و پس ازساعت 8 شب و اوایل صبح فعالیت می کنند. پربازدیدترین روزهای هفته نیز، دوشنبه وپنج شنبه ها می باشند. برنامه زمانبندی خود برای قرار دادن مطالب را مطابق با این روزها تنظیم کرده وافزایش بازدید را رصد کنید.
نتیجه گیری:
فرض کنید در سه محیط مختلف قرار دارید: اداره؛ بازار محله خود؛ و تفریح با دوستان. گفتگوهایی که درهر یک ازاین محیط ها انجام می گیرد، حول چه موضوعی خواهد بود؟ چه نوع لباس هایی می پوشید؟ و نوع رفتار وبرخورد شما چگونه خواهد بود؟ فرصت ها در هر یک از این موقعیت ها، منحصربفرد است. به همین ترتیب، مطالب، سبک وروش، وایده ذهنی که برای هر شبکه اجتماعی استفاده می کنید،نیز متفاوت است.
نظر شما دراین رابطه چیست؟ رویکرد انتخابی شما چه تفاوتی با شرایط موجود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *