16 ابزار Twitter برای بازاریابان شبکه های اجتماعی

آیا از Twitter برای بازاریابی رسانه اجتماعی خود استفاده می کنید؟
آیا علاقه ای به ارائه عملکرد بهتر و مؤثرتر در فضای اختصاصی خود در دنیای مجازی دارید؟
دراین قسمت مصاحبه ای با Ian Anderson Gray انجام شده است تا درباره ابزارهای Twitter برای بازاریابان وارائه دهندگان رسانه های اجتماعی بحث وتبادل نظرشود.
آشنایی بیشتر با این شبکه اجتماعی
فایل صوتی بازاریابی رسانه اجتماعی (Social Media Marketing podcast) ، فایل صوتی نمایشی است که بنا به درخواست کاربر از سایت Social Media Examiner قابل دانلود است. این فایل برای کمک به بازاریابان و صاحبان کسب وکارهای اینترنتی طراحی شده است تا به آنها در آنچه که در ارائه بهتر عملکرد در رسانه های اجتماعی کمک می کند، آشنایی پیدا کنند.
در این قسمت با کارشناس ابزارهای شبکه های اجتماعی-Ian Anderson Gray-مصاحبه ای ترتیب داده شده است. وبلاگ Ian به آدرس iag.meiag.me به معرفی ابزارهای اجتماعی در رسانه های واقعاً اجتماعی پرداخته است. از دیگر تخصص های وی می توان به طراحی سایت، سخنگو ومشاور رسانه های اجتماعی اشاره کرد.
Ian به معرفی ابزارهای متعدد Twitter برای بازاریابان می پردازد.
از این ابزارها برای به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی، مدیریت هواداران،تجزیه وتحلیل سایت ووبلاگ وغیره استفاده می شود.
16 ابزار Twitter برای بازاریابان شبکه های اجتماعی
پیشینه وسابقهIan

پس از اتمام دوران دانشگاه و با طراحی سایت در شبکه طراحی سایتی که خودش بنیانگذار آن است،  به دنیای فناوری قدم نهاد. سپس، حدود 5 یا 6سال قبل، به فعالیت در شبکه های اجتماعی علاقمند شد و وبلاگ نویسی در شبکه Seriously Social را آغاز کرد.
او در این فضا، جالب توجه ترین مطالب در حوزه فناوری را به اشتراک می گذاشت. خصوصاً دراین رابطه بسیار کنجکاو بود که چگونه از ابزارهای مختلف برای بهبود عملکرد و بهره وری بیشتر استفاده کند. در این زمان بود که اقدام به مطلب نویسی درباره ابزارهای رسانه های اجتماعی نمود. ازآن زمان تاکنون، Ian بعنوان سخنگو ومشاور دراین حوزه فعالیت می کند.
ابزارهای رسانه های اجتماعی
Ian فعالیت خود را با ابزار missinglettr آغاز کرد که یک ابزار نسبتاً جدیدی بود که وی ازآن بعنوان مدیریت سیستم بازاریابی برای Twitter استفاده کرد. او اینطور توضیح می دهد که این ابزار گلچینی از تصاویر، عناوین و متن های جذاب را از جدیدترین مطالب قرار داده شده در وب سایت استخراج کرده و سپس آنها را برای حساب کاربری شما در Twitter برای مدت بیش از یکسال بصورت پستی واحد در حساب کاربری قرار می دهد.
Ian در ادامه افزود این ابزار به راحتی با RSS سایت شما متصل شده و هر زمانیکه مطلب جدیدی داشته باشید، به شما متذکر می شود که به ابزار missinglettr بروید و بخش های استخراج شده از آن مطلب را مرور کنید. بخش های مورد نظر خود را انتخاب می کنید وبراساس سلیقه خود آن را ویرایش کرده وبدین ترتیب از آن پست، یک مطلب جامع وکامل برای مدت یکسال برای وب سایت خود تهیه کرده اید. Ian بدین صورت تشریح می کند که مثلاً، در فهرست مطالب قرار داده شده، ابزار missinglettr عناوین هر بخش به همراه لوگو ونشان آنها وبرخی نقل قول ها درباره متن وتصاویری را استخراج می کند.
وی در ادامه افزود ابزار missinglettr ،طرح وبرنامه رایگانی را دراختیار کاربر قرار می دهد که شامل تصاویر استخراج شده نیست وطرح های اصلی که با 15 دلار درماه شروع می شوند را بیان می کند.
Ian برای اینکه در جریان آخرین مقالات منتشر شده از نویسندگان و وبلاگ های مورد علاقه اش قرار گیرد ، از ابزار Feedly استفاده می کند. او درباره نحوه برداشت بهترمطالب با ارتباط با ابزارهای Buffer  و (IFTTT)، توضیح می دهد.
پس ازآنکه حساب های Feedly  وBuffer را به  IFTTT خود افزودید، می توانید دستورالعملی (create a recipe) را ایجاد کنید که به شما متذکر می شود که اگر مقاله ای را برای مدتی بعد در Feedly ذخیره کردید ، آنگاه آن مطلب برای به اشتراک گذاری با طرفداران تان در Twitter در لیست Buffer شما افزوده خواهد شد.
بنا به اعتقاد Ian ، این یک روش ساده برای به اشتراک گذاری بهترین مطالبی است که با مطالعه آنها پیدا می کنید(چه خود آن را مطالعه کردید یا دیگر افراد)، و خاطر نشان می کند که این روش هم هنگام استفاده از Feedly روی گوشی های هوشمند قابل انجام است وهم در فضای وب. او می گوید درحالیکه IFTTT قابلیتی رایگان است ، اما هم Buffer وهم Feedly خدمات خود را هم بصورت رایگان وهم درقبال پرداخت هزینه ارائه می کنند و Ian همچنین اینطورتشریح می کند که برای اینکه این همکاری انجام گیرد، باید یک حساب کاربری Feedly با هزینه ماهیانه 5 دلار داشته باشید.
درحالیکه ابزار(Friends+Me) ، از نظر فنی یک ابزار به اشتراک گذاری Google+ محسوب می شود ، با این حال طبق نظر Ian ، در واقع این ابزار برای مطلب گذاری همزمان در چندین گروه خبری ازجمله Google+ وTwitter ودیگر شبکه های اجتماعی بسیار مناسب است. این ابزار نیز خدمات خود را هم بصورت رایگان و هم درقبال پرداخت وجه ارائه می کند. Ian از این جهت به ابزارFriends+Me علاقه دارد که فقط عنوان مطالب قرار داده شده در Google+ و لینک مقاله و تصویر مربوط به مقاله را انتخاب وبرداشت می کند و آنها را در Twitter به اشتراک می گذارد.
ابزارهای شناسایی محتوا
اگر بدنبال ابزاری برای به اشتراک گذاری به موقع مطالب می گردید، Ian استفاده از قابلیت “روند فعلی” ابزار BuzzSumo (BuzzSumo) را توصیه می کند. برای مثال، اگر در BuzzSumo ، عبارت “رسانه اجتماعی” را جستجو کنید، به روز ترین مقالات و تألیفاتی که به زودی در رابطه با آن موضوع نگارش می شوند، را پیدا خواهید کرد. Ian در ادامه افزود حتی می توانید RSS (فرمت فایل XML که برای فهرست بندی آپدیت ها برای هر سایتی استفاده می شود) مربوط به آن جستجو را نیز ایجاد کنید و آن را وارد ابزار Feedly کنید.
از آنجائیکه ابزار BuzzSumo بدنبال مقالاتی می گردد که بسیار به اشتراک گذاشته شده اند ، لذا معمولاً مقالاتی را پیدا خواهید کرد که به تازگی نگارش شده اند و این همان نکته ای است که Ian با مخاطبان خودش مطرح کرده است. Ian  به منظور مطمئن شدن از به موقع وبه جا بودن جستجویش، از تنظیمات زمانی استفاده کرد و بدنبال مقالاتی گشت که طی 4 تا 8 ساعت گذشته بارگذاری شده اند.
Ian میگوید خدمات ابزار BuzzSumo رایگان ارائه می شوند اما امکان استفاده از ویژگی “روند فعلی” این ابزار، با پرداخت ماهیانه حدأقل 99 دلار میسر می باشد.
ابزارهای مدیریت طرفداران
مهمترین ابزاری که به نظر Ian برای مدیریت هواداران مناسب است ، ابزار  (ManageFlitter) است که هم نسخه برای تلفن همراه وهم نسخه اینترنتی آن موجود است. وی می گوید این ابزار خدمات خود را اغلب رایگان و درمواردی با هزینه کم 12 دلار در ماه ارائه می کند.
Ian توصیه می کند برای مشخص کردن افراد مرتبط برای حمایت، از ویژگی “حالت قدرت” این ابزار برای یافتن تمامی افراد دیگری که درصنعت یا حوزه تخصصی شما مشغول فعالیت و حمایت هستند استفاده کنید. برای مثال، Ian می تواند نگاهی به تمامی افراد حمایت کننده از وب سایت Social Media Examiner داشته باشد وسپس این فهرست را فیلتر کند تا فقط افرادی را مشخص کند که در یک موقعیت مکانی خاص ، تعداد مشخصی از هواداران را دارد و بیش از شش ماه است که دارای یک حساب کاربری می باشد. سپس می تواند از این فهرست فیلتر شده ، افرادی را که می خواهد از او حمایت کنند را پیدا نماید.
همچنین می توانید برای مشخص کردن افرادی که شما را حمایت نمی کنند ، جستجویی انجام دهید و سپس آن را بررسی کرده و افرادی که حمایت نکرده بودند را از لیست خود حذف کنید. Ian معتقد است که قابلیتی که وی اغلب از آن استفاده می کند ،”لیست هرگز تأیید نشده” است ، لذا وی هرگز حساب مهمی را اشتباهاً دنبال نمی کند. هم ویژگی “حالت قدرت” و هم “هرگز حمایت نشده”، ازجمله ویژگی های مهم واصلی این ابزار محسوب می شوند.
Ian در رابطه با نحوه فعالیت ابزار ManageFlitter با Twitter بحث وتبادل نظر می کند و درباره محدودیت های روزانه درخصوص حمایت نشده ها صحبت می کند. وی همچنین درخصوص حمایت کردن ودنبال کردن حساب های کاربری، به شنوندگان هشدار می دهد تا مراقب باشند. او اینطور توضیح می دهد که اگر 50 حمایت کننده داشته باشید و 30 نفر را دنبال کنید ، دراین صورت احتمالاً روزانه حمایت از 200 تا 300 حساب را ازدست خواهید داد (رقمی که به نظر وی تا حدودی بیش از حد است). اگر تعداد نفرات حمایت کننده  300 نفر باشند ، آنگاه ممکن است بخواهید تعداد نفراتی که در هر روز حمایت می کنید ، تعداد ثابتی باشد.
دیگر ابزار مفیدی که Ian توصیه می کند ، (Commun.it) است . وی اینطور توضیح می دهد که این ابزار چیزی بیش از یک ابزار تقسیم کننده رایگان است که تمام افراد مورد علاقه شما را رصد کرده و آنها را به ارائه دهندگان ، و حمایت کنندگان تقسیم می کند و افرادی را که شما را دنبال می کنند و مطالب تان را بازدید کرده اند را نشان می دهد .
او می گوید ابزار commun.it همچنین فهرستی از افرادی را دراختیار شما می گذارد که ممکن است تمایلی به تأیید آنها نداشته باشید زیرا آنها با شما در ارتباط نیستند و فهرستی از افرادی را که تمایل به برقراری رابطه با آنها دارید را تهیه می کند.
ابزارهای تحلیلی
Ian می گوید خودش از ابزار  (Twitter Analytics) رایگانی استفاده می کند که محصول Twitter است . او اینطور تشریح می کند که شما از اطلاعاتی  که از Twitter منتشر می شود آگاهی دارید ، لذا نمی تواند اشتباه باشد . شما اطلاعات زیادی را دریافت می کنید و حتی می توانید اطلاعات را در یک صفحه گسترده از برنامه اکسل دانلود کنید.
Ian در ادامه می گوید می توانید با این ابزار به اطلاعاتی از قبیل اینکه چه تعداد بازدید در هر مطلبی که در Tweet گذاشته اید ، داشته اید در اختیار شما بگذارد که این امر باعث می شود تا به این موضوع پی ببرید که کدام مطلب بیشترین بازدید را داشته است. همچنین می توانید متوجه شوید که چه مطلبی در tweet بیشتر مورد توجه قرار می گیرد ، که یا متن است ، یا لینک ، یا تصویر ، یا ویدئو است یا حتی کارت چاپی است و هواداران شما در Twitter کدام یک را می پسندند.
Ian در ادامه افزود ابزار تحلیلی Twitter Analytics اطلاعات آماری را در طبقه بندی های مختلفی در اختیار شما قرار می دهد. این امکان باعث می شود مشخص شود که مخاطبان شما در چه مکانهایی و مذاهب و شهرهایی زندگی می کنند وهمچنین برخی شاخص های اقتصادی را نیز نشان می دهد.
اگرچه Ian در تحلیل Twitter خبره است اما به شنوندگان یادآوری می کند تا اطلاعات تحلیلی را قبل از ورود آنها به ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی که ممکن است استفاده کنند مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند مانند Hootsuite, SproutSocial یا  AgoraPulse ؛ در ادامه بحث به ابزار AgoraPulse بیشتر می پردازیم.
Ian بطور مختصر اشاره دارد که ابزار آیا فهرست بندی کرده اید ؟(Do You Even List?) ،ابزاری است که بطور رایگان ایمیلی هفتگی برای شما ارسال می کند که اطلاعاتی درباره افرادی که بیشترین تعامل و ارتباط را با مطالب شما داشته اند ، را دراختیارتان قرار می دهد و سپس درباره آن اطلاعات در نرم افزارتحلیلی iOS موجود در  (Tweetbot) بحث و تبادل نظر می کند.  از طریق این نرم افزار می توانید نگاهی به امار و فعالیت های روزانه داشته باشید مانند اینکه مطالب شما در Twitter چند ستاره دریافت کرده اند و همچنین چه تعداد علاقمند به مطالب شما افزوده شده است.
از آنجائیکه Ian بیشتر از دستگاه های اندرویدی استفاده می کند ، Mike از او می پرسد چه نرم افزارهای موبایلی را توصیه می کند . ian می گوید او از نرم افزار رسمی  (Twitter app) و همچنین نسخه موبایلی ابزار AgoraPulse استفاده می کند زیرا با نرم افزار web همزمان سازی می شود.
ابزارهای نظارتی (کنترلی)
Ian اینطور تشریح می کند که ابزارهای نظارتی به شما این امکان را می دهد تا درصورتیکه فردی عبارت یا جمله ای را نقل کرد ، ازآن مطلع شوید.
او می گوید Twitter ، برای زمانیکه افراد مطلبی برای شما نقل می کنند ، یک ابزار هشدار دهنده خوبی به شمار می رود . با این حال، اگر می خواهید زمانی که کسی از عنوان تجاری شما  یا عنوان یکی از رقبایتان استفاده کرد ، از آن مطلع شوید ، ابزار کنترلی به شما این امکان را می دهد لذا می توانید در گفتگو ها شرکت نمائید .
Ian می گوید اگر از   (TweetDeck) یا  (Hootsuite) استفاده می کنید ، می توانید ستون جدیدی را ایجاد کنید تا کلید واژه های خاصی را بررسی کنید و به گفته وی این همان قابلیتی است که خودش از آن استفاده خواهد کرد . مثلاً، اگر می خواهید آمارمربوط به یکی از رقبای خود را دنبال کنید ، نام آن را در قسمت جستجوی Twitter در یک ستون وارد می کنید. سپس می توانید تمام کسانی را که آن نام را در یک مکان ذکر کرده اند را مشاهده نمائید .
Ian همچنین درباره استفاده از ابزار هشدار دهنده  (Mention.net) برای پیدا کردن هر کسی که با وب سایت او در ارتباط است ، بحث می کند .
ابزارهای مشارکتی
Ian در این رابطه صحبت می کند که چگونه مشارکت مدیریتی می تواند بسیار زمان بر باشد خصوصاً برای کسب و کارهای دارای برند مطرح یا کوچک.
او می گوید به این دلیل به ابزار  (AgoraPulse) علاقمند است که این ابزار تمامی نقل قول های انجام شده یا پیام هایی که دریافت کرده اید را به همان روشی در Twitter نشان می دهد که دیگر ابزارها مانند Hootsuite نشان می دهند . با این حال ، همانطور که به هر فردی در AgoraPulse پاسخ می دهید ، همانند صندوق ورودی ایمیل ، ناپدید می شود و به محض اینکه پاسخ دادید می توانید آن را بایگانی کنید. همچنین می توانید مطالب بارگذاری شده در Twitter را به اعضای مختلفی واگذاری کنید تا هر فردی را که به هر مطلبی پاسخ می دهد را مشاهده کنید .
از آنجائیکه ابزار AgoraPulse دارای نسخه نرم افزار موبایلی نیز است ، لذا می توانید از این ابزار در کامپیوتر شخصی یا موبایل خود استفاده کنید.
کشف هفته
نرم افزار رایگان  (Chhirp) که هم نسخه   (iPhone) وهم نسخه  (Android) آن موجود است ، به شما این امکان را می دهد تا فایل صوتی بیش از دقیقه ای را ضبط کنید ، سپس آن را در قسمت زمان بندی صفحه خود در Twitter بارگذاری نمائید . زمانیکه این فایل بارگذاری شد ، فایل صوتی همراه با مطلب مورد نظر پخش شده و مخاطب شما می تواند روی پیغام مورد نظر کلیک کرده و آن را گوش دهد.
مراحل نصب بسیار آسان است : باید ابزار Chhirp را به حساب Twitter خود بیافزائید . برای ضبط فایل صوتی ، به دکمه میکروفون ضربه ای بزنید تا فرایند شروع شود و زمانیکه این فرایند به پایان رسید روی دکمه ارسال کلیک کنید. فایل صوتی شما Chhirp شد !
دیگر نکات نمایشی
اکنون می توانید وارد بازاریابی شبکه اجتماعی 2016 (Social Media Marketing World 2016)جهان شوید . این سایت بزرگترین مجمع بازاریابی شبکه اجتماعی است . با شرکت در این مجمع ، با بیش از 100 هوادار برتر شبکه های اجتماعی در جهان (بیش از 3000 نفر از همکاران شما) در ارتباط خواهید بود و از ایده های جذاب و جالبی که بازاریابی شبکه اجتماعی شما را متحول خواهد ساخت ، مطلع می شوید . سخنرانان این گرد همایی عبارتند از Guy Kawasaki, Mari Smith, Michael Hyatt, Jay Baer, Michael Stelzner . این رویداد در تاریخ 17-18 و 19 آپریل 2016 در San Diego کالیفرنیا برگزار می شود.
در این بخش ، کارشناس شبکه اینستاگرام-Jenn Herman, Sue B. Zimmerman در رابطه با بازاریابی شبکه های اجتماعی با ما صحبت خواهند کرد . Jenn  جلسه ای را در رابطه با برگزاری مسابقات اینستاگرام مدیریت می کند و Sue در رابطه با نحوه استفاده از قابلیت پیغام مستقیم اینستاگرام صحبت می کند تا مخاطبان شما را بیشتر کند و فروش بیشتری کسب نمائید.
همچنین Peg Fitzpatrick جلسه ای در این رابطه برگزار می کند که چگونه تصاویر را در اینستاگرام قرار دهید و Nathan Chan  در این رابطه صحبت می کند که چگونه می توان به سرعت بر تعداد هواداران در اینستاگرام افزود. همچنین، Matt Rozen از شرکت Adobe و Matt Steele از San Diego Zoo صفحه گفتگویی را در اینستاگرام مدیریت می کنند و بر قدرت روایت تصویری تأکید دارند.
صد ها نفر هم اکنون برای شرکت در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده اند و بلیط های خود را نیز خریده اند . برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به سایت زیرمراجعه نمائید.
(SMMW16.com )

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *