7 عنصری که در طراحی سایت نباید فراموش شود

طراحی سایت

پر بازدید ترین صفحه یک وب سایت متوسط کدام صفحه است ؟
آیا می توانید حدس بزنید ؟
بله همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، صفحه اصلی وب سایت است . چرا صفحه اصلی وب سایت ، محبوب ترین صفحه در اکثر وب سایت ها است ؟ در پاسخ به این سؤال دو یا سه دلیل مطرح می شوند .
1-صفحه اصلی ، قدیمی ترین URL وب سایت است و بنابراین زمان برای تجمیع لینک های نامحدود را در اختیار دارد .
2-بیشتر بازدیدهای مستقیم از سایت ، از صفحه اصلی آغاز می شود .
3-صفحه اصلی سایت ، بیشترین URL منتشر شده در تمامی شبکه های مختلف بازاریابی می باشد .
در نتیجه ، صفحه اصلی یکی از مهم ترین و پر بازدید ترین صفحات هر سایت می باشد . متأسفانه ، صفحه اصلی وب سایت در بهترین شرایط ، یک مقدمه نامناسب برای سایت است و در بدترین شرایط عملکرد ضعیفی دارد .
چگونه یک صفحه اصلی ، صفحه ای فوق العاده می شود ؟ صفحه اصلی فوق العاده صفحه ای است که کاربری ساده ای دارد ، به راحتی قابل فهم است و به بازدید کننده کمک می کند تا به اطلاعات مورد نظر خود دست یابد . صفحه اصلی تأثیر گذار و فوق العاده ، در واقع صفحه اصلی سایت را با تبدیل کردن بازدید کنندگان به طرفداران یا هدایت کنندگان ، به سطح بالاتری ارتقاء می دهد .
هنوز فرصت دارید تا صفحه اصلی وب سایت خود را برای شرایط جدید ، مرور وبازنگری کنید . اجازه دهید تا نگاهی به رایج ترین عناصر یافت شده در صفحات اصلی تأثیر گذار وب سایت ها بیاندازیم . همچنین ، این روش ها در تصویر زیر بطور برجسته مشخص شده اند ، لذا آنها را نیز بررسی کنید .

1)مسیر را با موضوع ارزشی مشخصی هدایت کنید

در ابتدا و اول از همه ، هر صفحه اصلی فوق العاده ای دارای گزاره ارزشی مشخصی می باشد . با در اختیار داشتن گزاره اعتباری آشکار ، بازدید کننده سایت بلافاصله ارزش و اعتبار راهکار ارائه شده در وب سایت را متوجه می شود و از همه مهمتر به این موضوع پی می برد که چرا باید به مطالعه مستمر ، اهمیت داده شود .
گزاره ارزشی در واقع متمایز از گزاره ای بعنوان جمله نهایی است . گزاره ارزشی وب سایت شما باید به پرسش های زیر پاسخ دهد :
-چرا این وب سایت و یا شرکت وجود دارد ؟
-من در این وب سایت چه وظیفه ای بر عهده دارم ؟
-آیا من مشتری ایده آل و مطلوب این سایت می باشم ؟ و آیا این سایت برای من مناسب است ؟
-اگر من مشتری مورد نظر وب سایت هستم ، چرا باید از شما خرید کنم ؟
هر چه تعداد عناصر در صفحه اصلی که برای حمایت و پشتیبانی از گزاره ارزشی استفاده می شوند بیشتر باشد ، صفحه اصلی به همان نسبت صفحه ای قدرتمند تر شده و عملکرد بهتری خواهد داشت .

2)طراحی سایت مبتنی بر کاربر و کپی برداری

زمانی فرآیند بازاریابی ، مؤثر و مفید می شود که مکتوب باشد و برای خواننده طراحی شده باشد . صفحه اصلی نیز مستثنی از این قضیه نیست . با پیش بینی سؤالاتی که از بازدید کننده می توان داشت و پرداختن به آنها در صفحه اصلی ، گزاره ارزشی مشخص تر شده و بازاریابی مطرح تر می شود .

3)هدایت ادراکی

با در دسترس قرار دادن آسان مطالب و محتوای خاصی که سایت به کاربران ارائه می کند ، هدایت کاربر در وب سایت تا حمایت از گزاره ارزشی ادامه می یابد . بدون هدایت ادراکی ، گزاره ارزشی فاقد شفافیت است .

4)فراخوانی برای اقدام مؤثر

بازدید کنندگان معمولاً برای انجام اقدامی از سایتی بازدید می کنند . ممکن است بازدید کنندگان از آنچه که می خواهند انجام دهند هنوز اطلاعی نداشته باشند . در اینجاست که نقش صفحه اصلی سایت برای ترغیب خوانندگان به انجام تحقیقات یا انجام خرید ، بارز می شود . ارائه پیشنهادات در بالا و پایین سایت ، به بازدید کنندگان کمک می کند .

5)ترویج محتوا

ارائه محتوای فکورانه ، روشی فوق العاده برای مشارکت دادن خوانندگان تازه به سازمان شما پیوسته ، می باشد . این محتوا می تواند در قالب مطالب وبلاگ ، منابع ، ویدئوها یا دیگر قالب ها باشد .
صرف نظر از قالب محتوا ، هدف از ارائه این محتوا آموزش و کمک به خوانندگان برای پاسخ به پرسش ها و حل مسائل است که باعث ایجاد اعتماد و اعتبار نزد خوانندگان می شود . صفحه اصلی سایت محل مناسبی برای انتشار و ترویج محتوا و متعاقباً مشارکت دادن خوانندگان و مخاطبان جدید سایت است .

6)عناصر اعتماد ساز

دیگر روش آسان برای ایجاد اعتماد نزد کاربران سایت ، استفاده از ” اعتماد سازانی ” در قالب تصاویر یا نمادهایی می باشد . این ایجاد اعتماد می تواند یک مطالعه تصویری ” کشتیرانی همیشه رایگان ” ، برای یک سایت تجارت الکترونیک یا دیگر منفعت آن یا متمایز کننده باشد که توسط خواننده مطلب ارزش گذاری می شود .
با ایجاد چنین تصویر امید بخشی ، احتمال درک بیشتر محتوا و مطالب سایت توسط خواننده بیشتر می شود . امکانات اعتماد سازی بیشتر مانند نماد های تصویری اعتماد ساز که به راحتی توسط مخاطبان هدف مانند BBB ( دفتر تجاری بهتر ) و نماد تصویری ارزشیابی A+ قابل تشخیص و درک است

7)طراحی سایت به روشی متفکرانه

و اما آخرین مورد که قطعاً اهمیت زیادی دارد این است که صفحه اصلی وب سایت نیاز به ساختار و طراحی زیبا دارد . دقیقاً همانند وعده غذایی که با تزئینات بیشتر ، بهتر مورد استقبال قرار می گیرد ، مقوله بازاریابی نیز زمانیکه از طراحی و ساختار زیبا و متفکرانه ای برخوردار باشد ، تأثیر بیشتری در جلب مخاطب خواهد داشت . در چنین شرایطی ، طراحی سایت ، صرفاً استفاده از عناصر گرافیکی نیست .
مثال هایی از طراحی مبتکرانه و متفکرانه شامل ارتقاء و بهبود بخشیدن خوانایی محتوا و هدایت خواننده به مطالعه محتوای مهم تر ، فاصله قائل شدن بین عناصر به منظور ایجاد تفتیش عقاید برای خوانندگان ، طراحی سیّار و آسان برای کاربر و دیگر روش ها که استفاده و کارایی سایت را بهبود می بخشند .

 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *