SEO در سال جدید میلادی چه تغییراتی خواهد داشت

 

چه تغییراتی در سال 2016 در انتظار SEO است ؟ از ظهور و پیدایش جستجوی اجتماعی تا تغییر در افرادی که وارد این عرصه شده اند ، مقاله نویس بنجامین اسپیگل درباره آنچه که باید امسال انتظار داشه باشیم توضیح می دهد.

سال 2015 برای SEO سالی نسبتاً آرام و کم حاشیه بود . البته ، بازاریابان جستجو به روز رسانی الگوریتم بسیار زیادی داشتند ، پیشرفت تدریجی و دائمی و پاسخ گویی سریع و شاخص های دائم در حال تغییر قابل بحثی داشتند اما کاربران SEO قبلاً چنین تغییراتی را تجربه کرده بودند.

با این حال ، در چهار ماهه اول امسال و با صحبت هایی که همچنان پیرامون متوقف کردن تبلیغات و رسانه های اکتسابی بجای شخصی ، من بر این باورم که سال 2016 سالی بسیار مهیجی برای SEO است و پیشرفت های قابل توجهی در این حوزه رخ خواهد داد.

طبق تجربیات شخصی خودم و نظرات و بازخوردهایی که از مخاطبانم دریافت می کنم ، پیش بینی می کنم تغییرات عمده و اساسی در دو مقوله زیر اتفاق خواهند افتاد :

1.متنوع شدن پنل های جستجو

جستجو بیش از آنچه هم اکنون در گوگل میسر است ، پیش خواهد رفت زیرا برندهای مختلف تلاش خود را برای مشاهده شدن در دیگر پنل های جستجو آغاز کرده اند . برندهای مطرح هم اینک سؤالاتی با این مضامین مطرح می کنند که “چرا من در رتبه بندی Amazon قرار ندارم ؟ ” ، “چرا کسب و کار من در نقشه گوگل جایی ندارد ؟ ” یا “چرا کسی نمی تواند ویدئوهای ما را در YouTube پیدا کند ؟”

دیگر برندهای مطرح بیشتر تمرکز خود را صرف این کردند که محتوا و مطالبشان در پرتال هایی مانند WebMD و شبکه های سرگرمی مانند Netflix و فروشگاه های اینترنتی مثل Walmart و NewEgg قابل مشاهده و یافتنی باشد.

2.ظهور و پیدایش جستجوی اجتماعی

این مقوله ارتباط نزدیکی با تغییرات در نحوه جستجو دارد همانطور که مشاهده می شود شبکه های اجتماعی بیشتر به ارتقاء کاربردپذیری روش جستجوی خود پرداخته اند . بر خلاف روش های قدیمی جستجوی پرسش محور که منجر به دریافت محتوا ومطالب خارجی و بی ربطی می شد ، وب سایت هایی مانند فیسبوک ، سرمایه گذاری زیادی در جستجوی داخلی خود کرده اند . (Facebook are investing heavily)

این فرآیند می تواند بخش مهمی از استفده بیشتر از SEO باشد چرا که برند ها از امکان جستجو برای باز پس گیری دسترسی اساسی که بدلیل به روز رسانی های الگوریتم فیسبوک (و دیگر شبکه های اجتماعی ) از دست داده بودند ، استفاده می کنند .

3.کاهش استفاده فنی از SEO

زمانی که به پنج-شش سال قبل فکر می کنم ، متوجه می شوم که درآن زمان بیشتر درآمدها از جنبه فنی SEO حاصل می شده است . SEO از لحاظ فنی اساساً از بروز تأثیرات منفی آن جلوگیری میکند و همچنین وب سایت ها را برای جستجو و شاخص گذاری با علائم بهینه سازی می کند.

ممکن است بیشتر نهادهای SEO با این دیدگاه من به مخالفت بپردازند اما به نظر من به دو دلیل با کاهش چشمگیر حوزه فنی SEO مواجه خواهیم شد :

-اولاً به این دلیل که فروشگاه های خلاق و پیشرفته اقدام به استخدام کارشناسان SEO کرده اند و آن را بعنوان بخشی از ارائه خدمات خود قرار داده اند . در واقع ، همیشه بهتر است که اصل و اساس به درستی پایه ریزی شود تا اینکه بعدها آن را سر هم بندی کرد .

-فناوری رشد و پیشرفت زیادی داشته است و بسیاری از شرکت های کامپیوتری به گروه SEO مجموعه خود این اطمینان خاطر را داده اند که قالب ها و ساختار مورد استفاده آنها ، بر اساس قابلیت جستجوی آسان طراحی شده است.

4.تغییر استعدادها

مادامیکه SEO فنی روندی رو به عقب به SEO برگرفته از محتوا داشته است ، کمتر شاهد ورود کارشناسان متخصصی به این حوزه هستیم. کسانی که واقعاً شیفته و علاقمند به SEO هستند ، بیشتر به موضوعات و نکات ریز و تخصصی می پردازند ، از آنجائیکه وارد عصر استراتژی محتوا و بهینه سازی SEO شده ایم ، افرادی که جذب آن می شوند تغییر خواهند کرد.

همچنین ، در دنیای سازمان محور ، SEO اغلب در حوزه رسانه ای کاربرد دارد و با درصد کمی از بودجه کل که SEO نسبت به رسانه ها دریافت می کند ، مسیر کسب وکارنامشخصی برای آنها بوجود می آید.

5.تقسیم کردن : رویکرد یا محتوا ؟

زمانیکه به آینده نگاه می کنیم ، با توجه به رویکرد فعلی ، دو مسیر بالقوه برای کارشناسان SEO را مشاهده می کنیم .

-برخی به رویکردهای متعدد یک به یکی تأکید و توجه دارند که می توانید از جستجوی اطلاعات جمع آوری کنید. آنها می توانند تبدیل به هدف یاب آموزشی عصر ما شوند ، دیگر سازمان ها و آخرین سلائق و تمایلات مشتریان شان و تغییرات رفتاری آنها را به روز رسانی می کنند و بخش تحقیق و توسعه را از آنچه که واقعاً مورد درخواست مصرف کننده است ، آگاه می کند.

-در سوی دیگر این طیف ، سازمان هایی با محوریت محتوای SEO خواهید داشت. آنها بر بهینه سازی پایه ای دارایی و اموالی با نام برند خود در سکوها و قالب های مختلفی تأکید و توجه دارند. اگر آنها به درستی وظیفه خود را انجام دهند ، تبدیل به ایجاد کنندگان محتوا خواهند شد و در واقع هدایت کننده استراتژی محتوا هستند.

بعنوان یک کارشناس با تجربه در حوزه SEO ، به نظر من این رویداد ، اتفاقی جالب در مسیر این تحول است . طی سال ها فعالیت در این حوزه ، فرصت همکاری با بسیاری از کارشناسان SEO از کشورهای مختلف را داشته ام.

با توجه به تغییرات رخ داده شده در روابط سازمان-برند و اهمیت روز افزون دیگر شبکه ها ، محکم کردن جایگاه SEO بیش از هر زمانی ضرورت یافته تا نقش خود را بصورت شفاف اعلام کنند. من بی صبرانه منتظر اتفاقاتی هستم که قرار است در ماه های پیش رو رخ دهد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *