آموزش جامع گوگل وب مستر – معرفی بخش Search Traffic

آموزش جامع گوگل وب مستر – معرفی بخش Search Traffic

در ادامه مجموعه مقالات آموزشی گوگل وب مستر یا همان Search Console سراغ قسمت Search Traffic خواهیم رفت . این بخش مهمترین قسمت گوگل وب مستر است که مرتب با آن سر و کار خواهید داشت . اطلاعاتی از قبیل عبارات جستجو شده ، جایگاه سایت شما در نتایج جستجوی عبارت های مختلف و میزان کلیک بر روی آنها ، لینک های داخلی و خارجی شما . . . در این بخش نمایش داده می شود . در ادامه به معرفی کامل آیتم های موجود در بخش Search Traffic خواهیم پرداخت .

معرفی Search Analytics در گوگل وب مستر :

یکی از مهمترین آیتم های گوگل وب مستر که مرتب با آن سر و کار خواهید داشت . شما از طریق این بخش می توانید عبارت هایی که توسط کاربران جستجو شده و سایت شما در نتایج جستجو لیست شده است را مشاهده کنید . همچنین این بخش به شما می گوید که سایت شما به طور متوسط در چه جایگاهی قرار گرفته و چند نفر بر روی ان کلیک کرده اند . اطلاعات این صفحه بطور پیش فرض مربوط به 30 روز گذشته است که می توانید با استفاده از گزینه های بالای گراف محدوده زمانی خود را تغییر دهید .
با تیک زدن گزینه های Click , Impressions , CTR , Possition می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص عبارت های جستجو شده مشاهده نمایید . اطلاعاتی نظیر تعداد کلیک ها ، میزان قرار گیری در نتایج جستجو ، نرخ کلیک و متوسط جایگاه .

می توانید با انتخاب گزینه های Page , Countries , Devices , Search Type , Dates اطلاعات بیشتری نیز دریافت کنید . اطلاعاتی نظیر صفحات محبوب و پر بازدید ، کشورهایی که بیشترین بازدید کننده را داشته اند ، دستگاه مورد استفاده کاربر (کامپیوتر ، موبایل ، تبلت) ، نوع جستجو (وب ، تصویر ، ویدئو) و در نهایت بازه زمانی . همچنین در این صفحه می توانید با کلیک بر روی هر عبارت جزئیات بیشتری از نحوه جستجو آن در بازه زمانی انتخاب شده بدست آورید . امکان مقایسه چند عبارت نیز فراهم شده است .

آموزش Search Analytics در گوگل وب مستر

آموزش Search Analytics در گوگل وب مستر

 

 

نکات مهم در استفاده از Search Analytics :

  • لیست کلمات کلیدی را مرور کنید و در صورتی که کلمه کلیدی مورد نظر شما در آن لیست نبود صفحات مرتبط با آن موضوع تهیه کنید
  • در صورتی که کلمات و عبارات غیر مرتبط در این بخش دیده می شود به احتمال زیاد وب سایت شما هک شده است . سورس کد خروجی سایت را بازبینی کنید .
  • نرخ کلیک در واقع نسبت تعداد کلیک ها بر روی لینک شما نسبت به نمایش سایت شما در نتایج جستجو است .
  • در صورت که تعداد نمایش سایت در موتور های جستجو زیاد است ولی تعداد کلیک بر روی آن کم است احتمالا مطالب شما کیفیت لازم را ندارد و یا از عناوین و توضیحات مناسبی برای آن استفاده نکرده اید .
  • در صورتی که متوسط جایگاه شما بر روی هر کلمه کلیدی در حال کاهش است مطالب مرتبط با آن عبارت بنویسید و سعی کنید برای عبارت مورد نظر خود بک لینک های مناسبی تهیه کنید
  • میزان محبوبیت پیج های خود را بررسی کنید و در صورتی که پیج های مورد نظر شما در این بخش قرار ندارند حتما محتویات آن را بازبینی کنید .

 

مشاهده بک لینک ها در Links to Your Site :

در این بخش می توانید اطلاعات مفیدی در مورد سایت هایی که به شما لینک داده اند مشاهده کنید . در این صفحه سه بخش وجود دارد :

  •  Who links the most : به وب سایت های اشاره دارد که به شما لینک داده اند . تعداد بک لینک ها به سایت شما هم درج شده است . با کلیک بر روی هر سایت می توانید بک لینک ها و صفحاتی که لینک شما در آن قرار دارد را مشاهده کنید
  • Your most linked content : صفحاتی است که بک لینک ها به ان اشاره دارند . در این بخش هم تعداد بک لینک هایی که به ان صفحه لینک داده اند نمایش داده می شود .
  • How your data is linked : عبارت هایی است که با آن لینک شده اید . این عبارت ها می بایست عبارت های کلیدی و مورد نظر شما باشد . در غیر اینصورت کیفیت بک لینک ها مناسب نخواهد بود .

اطلاعات این بخش کامل نیست و ممکن است شما بک لینک های دیگری نیز داشته باشید که در این قسمت نمایش داده نمی شود . سعی کنید با بررسی وب سایت هایی که به شما لینک داده اند و عبارت ها و صفحات لندینگ ، بک لینک های بی کیفیت را شناسایی کرده و در صورت نیاز نسبت به اصلاح انها اقدام نمایید (رایزنی با مدیران وب سایت لینک دهنده)

 

مشاهده بک لینک ها در Links to Your Site

مشاهده بک لینک ها در Links to Your Site

 

مشاهده لینک های داخلی در Internal Links :

در این بخش می توانید صفحات داخلی خود را بر اساس تعداد لینک موجود به آن مشاهده نمایید . معمولا لینک صفحه اصلی سایت به دلیل قرار گیری در تمامی صفحات پر اهمیت ترین لینک است . سعی کنید از سایر صفحات سایت خود به صفحاتی که اهمیت بیشتری دارند لینک دهید . در صورتی که صفحه مورد نظر شما در لیست موجود قرار ندارد یا رتبه ان بسیار پایین است به لینک گرفتن از سایر صفحات اهمیت ان را افزایش دهید .

 

مشاهده لینک های داخلی در Internal Links

مشاهده لینک های داخلی در Internal Links

 

جریمه دستی یا Manual Actions :

اگر سایت شما وضعیت مناسبی در نتایج گوگل نداشته و یا با کاهش ورودی مواجه شده اید پیشنهاد می کنیم که قبل از هر چیز سری به بخش جریمه دستی یا Manual Actions وبمستر خود بزنید . اگر در قسمت جریمه دستی با پیامی مواجه شدید باید مراحل پیشنهادی را یک به یک طی کرده و هر زمان که مطمئن شدید دیگری هیج احتمالی برای اسپم شناخته شدن سایت شما از نظر گوگل وجود ندارد، می توانید از همان صفحه Manual Actions یک درخواست بازبینی برای گوگل ارسال کنید. پیام هایی که در این بخش مشاهده خواهید کرد ممکن است تمام سایت شما را تحت تاثیر خود قرار دهند و یا تنها بر صفحات خاصی اعمال گردند که به طور دقیق به شما اعلام خواهد شد.

از جمله مواردی که گوگل شما را بخاطر آن جریمه خواهد کرد لینک بلدینگ نامناسب ، محتوای بی کیفیت ، هک شدن وب سایت ، اسپم شدن سایت ، ریدایرکت ها ، بی کیفیتی هاست و . . . می باشد .

 

جریمه دستی یا Manual Actions

جریمه دستی یا Manual Actions

 

با International Targeting موقیت جغرافیایی کاربرانتان را مشخص کنید :

بسیاری از وب­سایت­ ها سعی می ­کنند که بازدیدکنندگان بین­ المللی را با استفاده از محتوای مناسب جذب کنند. برای این منظور باید از تگ­های hreflang استفاده شود. اگر این تگ ­ها بدرستی اعمال نشوند می ­توانند باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای سایت شوند. برای بررسی این مشکلات بهتر است گاهی بخش International Targeting را در Google Search Console بررسی کنید.

 

با International Targeting موقیت جغرافیایی کاربرانتان را مشخص کنید

با International Targeting موقیت جغرافیایی کاربرانتان را مشخص کنید

 

مشاهده مشکلات سایت در موبایل با Mobile Usability :

سازگاری قالب سایت با دیوایس های مختلف نظیر موبایل و تبلت یکی از نکات بسیار مهمی است که هر روزه بر اهمیت آن افزوده می شود . راهکار درست آن طراحی سایت بصورت رسپانسیو است . در صورتی که قالب فعلی رسپانسیو نباشد و یا در نمایش بخش های مختلف سایت در موبایل مشکلاتی نظیر کوچک بودن فونت ها و دکمه ها و . . . دیگه شود . این بخش تذکرات لازم را به شما خواهد داد .

 

مشاهده مشکلات سایت در موبایل با Mobile Usability

مشاهده مشکلات سایت در موبایل با Mobile Usability

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *