استراتژي رسانه اجتماعي

ديديد كه استفاده از رسانه اجتماعي به عنوان تاكنيكي براي تجارت نبازمند

رهيافتي متفاوت از تجارت هاي سنتي تري است كه شايد تاكنون با ان ها كار مي كرده ايد. بهينه سازي رسانه اجتماعي اصطلاحي است كه نخستين بار توسط “راهيت بارگاوا” ابداع شد. وقتي فكر او با اين موضوع درگير شد همزمان به 5 استراتژي ديگر كه مي توانستند در دستيابي به رهيافت هاي رسانه اجتماعي كمك كنند نيز فكر مي كرد . جند ماه بعد تعدادي كارشناس از صنايع ديگر نيز به او ملحق شدند و راهنمايي را تنظيم كردند به طوري كه اكنون 16 دستورالعمل در جهت بهينه كردن تلاش هاي  هاي رسانه اجتماعي جمع اوري شدند:

-قابليت لينك زني خود را افزايش دهيد.

ميزان قابليت لينك زني سايت شما توسط ميزان محتوايي كه براي كاربران خود فراهم مي كنيد تعيين مي شود. محتواي قديمي و محتوايي كه به ندرت تغيير مي كند در مسير بهينه سازي رسانه اجتماعي به شما كمكي نخواهد كرد بنابراين با به روز رساني محتوي و استراتژي محتوي شروع كنيد تا مطمئن شويد كه براي بازديدكنندگاني كه ممكن است از شبكه اجتماعي تان وارد اين سايت مي شوند جالب خواهد كرد.

– استفاده از قابليت هاي تك گذاري و نشان گذاري را اسان كنيد.

كاري نكنيد كه كاربران مجبور شوند خودشان دريابند كه چكونه بلاگ يا سايت شما را به منبع محتواي خود اضافه كنند . به جاي آن اين كار را با استفاده از تابعي كه ادرس وب يا كدهاي ضروري را براي بازديد كنندگان توليد كند آسان سازيد تا بتوانند شما را به راحتي به فهرست لينك هاي مهم خود اضافه كنند . مي توانيد از ابزارهايي كه به همين منظور ساخته شده اند نيز كمك بگيريد يكي از ان ها Rss Botton Maker است.

– لينك هاي وارد شونده را جبران كنيد :

افرادي كه در سايت خود لينكي از سايت شما را قرار داده اند در ازاي ان از شما توقع انجام دادن كاري دارند.  اگر بتوانيد از بلاگ يا سايت شما را قرار داده اند در ازاي ان از شما توقع انجام دادن كاري دارند. اگر بتوانيد از بلاگ ويا بعضي ديگز از قسمت هاي سايت تان لينكي به سايت  آن ها ايجاد كنيد انگاه مردم و شركت هاي خيلي بيشتري مشتاق خواهند شد كه به سايت شما لينك داشته باشند.

پیشنهاد می کنیم این مقاله خواندنی را هم مطالعه کنید  چگونه فعالیت خود را درمحبوب ترین شبکه های رسانه اجتماعی آغاز کنیم؟

– به تحرك محتوي خود كمك كنيد.

داشتن محتوي متحرك يعني داشتن محتوايي كه دسترسي به ان از سايت هاي ديگر آسان باشد اگر محتوايي داريد كه احتمالا براي افراد زيادي جالب خواهدبود سعي كنيد اين محتوي را به فرمت pdf يا فايل صوتي يا تصويري نيزارائه دهيد . اين كار سبب مي شود وقتي كاربران بخواهند محتوي شما را منتشر كنند به راحتي اين كاررا انجام دهند.

-از Mashup پشتيباني كنيد.

mashup يك برنامه كاربردي تحت وب است كه داده ها را از منابع مختلف جمع اوري و تركيب كرده و به عنوان تجربه اي كامل در اختيار كاربران سايت تان قرار مي دهد. به عنوان مثال اگر براي كاربران سايت امكان تعبيه محتوايتان روي وب سايت يا وبلاگ شان را فراهم كنيد تادر ازاي آن يك لينك بازگشتي به سايت شما قرار دهند, پس از مدتي متوجه خواهيد شد كه ميزان محبوبيت شما بارشد سريع تري پيش مي رود . سريع تر از حالتي كه اگر به ان ها اجازه نمي داديد محتوايتان را در مكان ديگري قرار دهند.

– براي كاربران خود منبع باشيد.

حتي اگر اين كار كمكي به شما نكند. كاربران اينترنت و علي الخصوص انهايي كه در رسانه اجنماعي و شبكه اجتماعي فعال هستند از شما توقع دارند كه اطلاعات مفيد در اختيار شان قرار دهيد . اگر شما اين اطلاعات را در اختيار شان قرار ندهيد به سراغ شخص ديگري خواهند رفت . با اين حال سعي كنيد بدون توقع از پاداش متقابل به ان ها كمك كنيد . هرچند كه شما نيز خيلي سريع به پاداش خود مي رسيد چرا كه اين عمل شما ارزش سايت تان را بالا مي برد.

پیشنهاد می کنیم این مقاله خواندنی را هم مطالعه کنید  مفاهيم اوليه ساخت لينك

– به كاربران مفيد و باارزش پاداش بدهيد.

در طول مدتي كه در حال كارروي بهينه سازي رسانه اجتماعي خود هستيد كاربران مفيد و ارزشمند مي توانند بزرگترين كمك ممكن براي شما باشند . راهي براي پاداش دادن به آن ها پيدا كنيد تا هم چنان مفيد واقع شوند.

مشاركت : اگر ديگران را در كار سهيم نكنيد افكار و نظرات شما خيلي دوام نخواهند اورد . اگر مي خواهيد رسانه اجتماعي قدرتمندي داشته باشيد مجبورهستيد ديگران را نيز در كار سهيم كنيد.

– بياموزيد كه چگونه بايد مخاطب خود را هدف گيري كنيد: اگر مخاطب خود را اشتباه انتخاب كرده باشد پيام تان هم اشتباه باشد آنگاه در دادگاه عقايد به طرز فجيعي كشته خواهيد شد . قبل از آنكه با چنين مشكلاتي مواجه شويد زماني را اختصاص دهيد كه بفهميد با چه كساني در انجمن سروكار خواهيد داشت .

– محتوي توليد كنيد. محتوي يكي از كليدهاي اصلي تجارت رسانه اجتماعي است . اگر اين محتوي به طور منظم به روز شود و از طرفي منحصربه فرد نيز باشد آنگاه بازديدكنندگان به دليل انكه مي دانند كه مي توانند انچه رالازم دارند درسايت شما بيايند به سمت آن خواهند آمد.

– صادق باشيد. شبكه هاي اجنماعي مي توانند به همان سرعتي كه يك صورت حساب سه دلاري را پيدا كنند متوجه كلاه برداري ها نيز بشوند. سعي نكنيد مخاطب خود را اغفال كنيد. همان كه هستيد بمانيد . اين خيلي بيشتر به پيشرفت شما كمك خواهد كرد تا انكه بخواهيد چهره اي از خود براي ديگران بسازيد كه ان ها مي خواهند.

– ريشه هاي خود را فراموش نكنيد و متواضع باشيد.  وقتي كه حضورتان در يك رسانه اجتماعي خيلي فعال شد ممكن است اين احساس به شما دست بدهد كه به عنوان يك فرد مطرح هستيد فقط به خاظر داشته باشيد كه ديروز شخص ديگري درصدر نشسته بود و فردا نيز بنابراين با مردم همان طور رفتار كنيد كه دوست داشته ايد اگر مثل ان ها بوديد با شما رفتار مي كردند.

پیشنهاد می کنیم این مقاله خواندنی را هم مطالعه کنید  سرعت سایت : بررسی موردی ، نکات و ابزارهای مورد نیاز برای ارتقاء میزان تغییر رویکرد کاربران

– از امتحان كردن هيچ چيز جديدي نهراسيد به روز باشيد: يكي از بزرگترين فايده هاي رسانه اجتماعي توانايي ان در به كارگيري قدرت خلاقيت شما براي خلق چيزي متفاوت است و در بهينه سازي رسانه اجتماعي هم خلاقيت معمولا با ميزان ترافيك بالاتر و سود بيشتر مورد تشويق قرار مي گيرد.

-يك استراتژي رسانه اجتماعي ايجاد كنيد. از انجاكه طي فعاليت SEO مطلوب نخواهد بود كه در حوزه هاي مختلف سرگردان شويد بهتر است استراتژي ايجاد كنيد كه شما راپي گيرنگه دارد. و در هدف گيري رسانه اجتماعي كه بيشتر از سايرين به حرفه شما مربوط مي شود نيز كمك كند.

– از تاكتيك هايي در بهينه سازي رسانه اجتماعي خود استفاده كنيد كه معقول باشند: به همان اندازه كه رسانه اجتماعي مي تواند ابزار تحارت فوق العاده اي باشد مي تواند زيان بارترين فعاليت ممكن نيز باشد . اگر در مجمع رسانه اجتماعي از تكنيك اشتباهي استفاده كنيد ممكن است تمام تلاش هاي شما بي ارزش شوند ضمن انكه به دست اوردن مجدد اعتبار و اعتماد از دست رفته خيلي دشوار خواهد بود.

بهينه سازي رسانه اجتماعي را به عنوان بخشي از فرآيند خود و بهترين فعاليت ان در نظر داشته باشيد : شبكه هاي رسانه اجتماعي نيازمند مشاركت پايدار هستند با  استفاده از SEO پيشرفت در اين زمينه نيز بيشتر مي شود. استراتژي هاي بهينه سازي رسانه اجتماعي را دربين جريان كاري روزانه SEO خود جاي دهيد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *