دیجیتال مارکتینگ

استراتژی بازاریابی کلید طلایی بازاریابی موفق

کلید یک بازاریابی موفق این است که یک استراتژی بازاریابی درست در دست داشته باشیم .
حالا یک استراتژی بازاریابی شامل چه چیز هایی می‌شود ؟ یک استراتژی بازاریابی شامل پیامی که میخواهید برسانید , زمان بندی و روشی که با مشتریانتون ارتباط برقرار می‌کنید می‌شود تا تأثیر بیشتری روی مخاطب بذارد.

تعریف بازاریابی:

بازاریابی یک پروسه است که شما به مشتری هایتان یاد میدهید که چرا باید از شما محصول یا خدمات بخرند و چرا باید به جای انتخاب رقیبانتان از شما خرید کنند . بازاریابی تشکیل می‌شود از هر حرکتی که انجام میشه تا محصول یا خدمات از شما به مشتری منتقل بشود .
بازاریابی شامل درست کردن تعریفی از خدمات یا محصولتان , شناسایی کسانی که احتمالاً از شما خرید می‌کنند ,تبلیغ کردن آن و قرار دادن خدمات و محصول در راه درست فروش برای اینکه به فروش برود, است.

۳ هدف اصلی بازاریابی:

۱- جلب کردن توجه بازار هدفتان
۲-متقاعد کردن مشتریان که محصول شما را بخرند
۳- فراهم کردن یک انتخاب راحت و کم ریسک برای مشتری‌ها

 

اگر هدف شما این است که محصولات و یا خدمان بیشتری را به فروش برسانید بازاریابی به شما کمک می کند که به این هدف برسید . هر چیزی که شما استفاده می‌کنید تا با مشتری در ارتباط باشید و مشتری را متقاعد کنید که از شما خرید کند بازاریابی محسوب می‌شود که شامل تبلیغات, شبکه‌های اجتماعی و .. می‌شود .

 

۴ مرحله بازاریابی

شرکت ها باید چند تا مرحله از بازاریابی را انجام بدهند تا مطمئن بشوند که محصول آن‌ها آمادگی فروش را دارد :

می خوانم
ساخت لينك هاي خارج شونده

۱-ایده پردازی در بازاریابی :

بازاریابی وقتی شروع میشود که شما شروع به گسترش ایده یک محصول یا خدمات می‌کنید .قبل از اینکه یک محصول یا خدمات را راه اندازی کنید باید تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید بفروشید, چه گزینه هایی را در دست دارید و پس از آماده شدن محصول یاخدمات به چه شکلی در خواهد آمد .

 

۲-تحقیق و امتحان کردن در پروسه بازاریابی :

قبل از اینکه محصول را عمومی کنید باید تحقیق و تست انجام بدهید.معمولا بازاریاب ها یک محصول جدید را با یک گروه کوچک به اشتراک میگذارند که باعث میشود که نکات قوت و ضعف محصول را درک کنند و قبل از عمومی کردن محصول آن را بهتر کنند و بفهمند که باید محصول را با چه قیمتی به بازار عرضه کنند .تحقیق کردن در مورد رقیب هایتان باعث می‌شود که بتوانید یک قیمت خوب تعیین کنید ودر مورد اینکه چه‌جوری در بازار موجود تبدیل به برند بشوید را بفهمید .

 

۳-تبلیغات در بازاریابی  :

اطلاعاتی که در تحقیقات بدست آورید باعث میشوذ که یک استراتژی بازاریابی خوب و کمیپین تبلیغاتی درست کنید .کمپین ها می توانند شکل‌های متفاوتی مانند شبکه‌های اجتماعی, تبلیغات مستقیم و .. داشته باشند .

 

۴-فروش در بازاریابی :

تعیین کنید چه‌جوری و کجا می‌خواهید که محصولات را به فروش برسانید .برای مثال شما می توانید محصولات را به کلی فروش‌ها بفروشید و آن‌ها محصولات را به فروشگاه های کوچکتر میفروشند .شما می تونید محصولات را محلی,کشوری و حتی بین‌المللی بفروشید .توزیع شما و راه‌های فروش شما تأثیر زیادی بر اینکه چه کسی از شما خرید می‌کند دارد .

می خوانم
روش هایی برای انجام OFF-PAGE سئو

 

۴ مدل بازاریابی

 

4 مرحله ی بازاریابی می تواند روی یک مدل بازاریابی محبوب دیگر که به عنوان چهار P بازاریابی معروف است ، استفاده بشود. ۴P در این مدل محصول(product), قیمت(price),تبلیغات(promotion) و مکان(place) هستند.

 

محصول(product):

مراحلی هستند که شما باید آن‌ها را طی کنید تا مطمئن شوید محصولتان برای فروش آماده است.محصول شما یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید باید یک جای خالی را در بازار پر کند,نیاز مشتریان را رفع کند و قابل رقابت در مقایسه با رقیبانش باشد و بتواند در مقایسه با رقیبانش ایستادگی کند.

 

قیمت(price):

قیمت خرید که هم شامل قیمت روی محصول و هم قیمتی که مشتری حاضر است پرداخت کند است و باید به گونه‌ای باشه که مشتری مایل به خرید کردن باشد .

 

تبلیغات(promotion):

اطلاعاتی که شما از طریق یک بازاریابی هدفمند به مشتری می‌دهد باعث ایجاد علاقه در مشتری می‌شود .تبلیغات معمولاً دو هدف دارد:منجر و یا باعث شروع خرید می شود.

 

مکان(place):

اشاره داره به اینکه کجا و چه‌جوری محصولات فروخته می‌شوند . همه ی تصمیماتی که در مورد پخش محصول گرفته می‌شود در حقیقت بخشی از پروسه کلی بازاریابی هستند .

انواع تبلیغات در بازاریابی  :

انواع خیلی از زیادی از تبلیغات هستند که شما می توانید از آن‌ها استفاده کنید که تا کسب و کار را تبلیغ کنید , در مورد محصول به مشتری‌ها اطلاع بدهید و باعث فروش بشوید.

رادیو , تلویزیون یکی از انواع تبلیغات هستند.اگر یک وب سایت دارید بایدبه گونه‌ای توسط سئو بهینه شده باشد که مشتریان به راحتی شما را از طریق موتور های جستجو متفاوت مانند گوگل , ‌Bing و .. پیدا کنند.روزنامه ها و مقاله ها یکی از شکل‌های بازاریابی هستند که استفاده می‌شوند تا منجر به فروش محصولات شوند.بعضی از شرکت از رفرال مارکتینگ یا همان بازاریابی ارجاعی استفاده می‌کنند که به این صورت است که مشتری که از محصولات شما راضی هست شما را به دیگران معرفی می‌کند ( بعضی اوقات برای جایزه یا تخفیف) .

می خوانم
تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click چیست ؟

 

با ظهور زیر ساخت های شبکه‌های اجتماعی اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هم افزایش یافته است که شامل ارتباط با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی و متقاعد کردن آن‌ها که کسب و کار شما را دنبال کنند است .از دیگر راه‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی همکاری با اینفلوئنسر های محبوب شبکه‌های اجتماعی برای قرار دادن و تبلیغ محصول شما است و یا به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک برای تبلیغات پول بدهید . نوع تبلیغاتی که شما انتخاب می‌کنید به بودجه , نوع کسب وکار و علاقه‌مندی مشتری‌های ایده آل شما بستگی دارد .

بازاریابی در کجا به پایان می رسد ؟

 

تبلیغات تنها جز نقشه, یا پلن بازاریابی شما است. پروسه بازاریابی از ایده ی اولیه محصول شما شروع می‌شود و تا زمانی که محصول شما در دست مشتری که آن را خریداری کرده است ادامه دارد . حتی بعد از اینکه مشتری از شما خرید کرده است بازاریابی شما به پایان نمی‌رسد بلکه بخشی از تبلیغات شما باید روی این تمرکز کند که مشتریان فعلی را تبدیل به مشتریان همیشگی کند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *