چگونه در اینستاگرام برای بازاریابی پست بگذاریم؟

چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم ؟

در مقاله ی قبلی با نکات و اصطلاحات اولیه اینستاگرام در بازاریابی آشنا شدیم .همانطور که میدانیم اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر است. با کمی مطالعه و استفاده می توان در این شبکه ی اجتماعی در حال رشد بازاریابی کرد و مشتری برای کسب و کار های کوچک و بزرگ فراهم کرد. در این مقاله به این می‌پردازیم که چگونه از اینستاگرام استفاده کنیم تا تجارت خود را بسازیم  و دیده شویم .

 

از عکس‌های حرفه‌ای استفاده کنید .

 

اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس و ویدیو است پس مهم است چیزی که به اشتراک می‌گذاریم از لحاظ ظاهری خوش آیند و چشم نواز باشد.عکس بگیرید,آن ها را ادیت و ویرایش کنید ,زمان بگذارید تا مطمئن شوید که عکس هایی که می‌گذارید با کادر بندی اینستاگرام مناسب باشد .

چگونه در اینستاگرام عکس بگذاریم ؟

برای اضافه کردن عکس بر روی علامت به علاوه (+) که در پایین صفحه ی اینستاگرام قرار دارد بزنید . در این قسمت شما می‌توانید در همان لحظه یک عکس جدید بگیرید و یا از عکس هایی که در گالری خود دارید استفاده کنید و یا حتی ویدیو بگذارید. پس از اینکه عکس را گرفتید یا انتخاب کردید در صفحه ی بعدی اینستاگرام به شما ابزار هایی برای ویرایش داده شده است که می‌توانید روشنایی ,اندازه و فیلتر عکس را کنترل کنید .پس از این قسمت شما می‌توانید کپشن بنویسید, بقیه ی کاربران را تگ کنید و وموقعیت مکانی را فعال کنید . در تنظیمات پیشرفته‌تر شما می‌توانید قسمت نظرات ها را ببندید اگر نمی‌خواهید که برای شما نظری گذاشته شود .

از استوری های اینستاگرام استفاده کنید .

 

استوری اینستاگرام یکی از ویژگی های خیلی محبوب این پلترفم است . بعد از اینکه شما عکس و ویدیو های خود را درقسمت استوری پست کردید به مدت ۲۴ ساعت نمایش داده می‌شود و بعد از آن مدت ناپدید می‌شوند .اینستاگرام ابزار های فراوانی برایاینکه استوری های خلاقانه و درگیرکننده بسازید در اختیار قرار داده است .

کسب و کار های کوچک باید از استوری های اینستاگرام استفاده کنند تا برای محصولات و خدمات خود بازاریابی کنند, پیام‌های خود را به فالور ها برسانند که ممکن است بخاطر آپدیت الگوریتم های اینستاگرام پست های شما را به صورت منظم در صفحه ی اصلی خود نبینند .

در استوری اینستاگرام شما می‌توانید ویدیو های ضبط شده , عکس, ویدیو زنده ,بومرنگ, متن ,موزیک را پست کنید .شما همچنین می‌توانید از استیکر هایی مانند وضعیت آب و هوا, موقعیت مکانی , هشتگ ها و تگ استفاده کنید.

استیکر هایی مانند poll , سؤال‌ها می‌توانند به ارتباط شما با کاربر و مشتری کمک کنند. این استیکر ها٬ در ارتباط بودن با مشتریان و همچنین اطلاع از نظرات آن‌ها را برای شما آسان می‌کنند .بعضی از کاربران از استیکر سؤال استفاده می‌کنند و از فالور ها می‌خواهند که هر چه که دوست دارند از آن‌ها بپرسند که باعث می‌شود به سؤال‌های اولیه پاسخ داده شود .یک راه دیگر برای اینکه توجه‌ها را جلب کنید این است که استوری را هایلایت کنید و تا زمانی که شما آن را حذف نکنید از پروفایل شما حذف نمی‌شود .

از لایو اینستاگرام استفاده کنید .

 

می خوانم
استراتژی بازاریابی کلید طلایی بازاریابی موفق

علاوه بر استوری شما می‌توانید از live اینستاگرام استفاده کنید .شما می‌توانید در لایو اینستاگرام خود پشت صحنه ی کسب و کار را نشان دهید ,محصولات را رو نمایی کنید و یا حتی جواب سؤالات را از طریق کامنت هایی که در لایو گذاشته می‌شود را بدهید .وقتی که لایو به اتمام رسید می‌توانید آن را به مدت ۲۴ ساعت استوری کنید . اگر می‌خواهید که این ویدیو بیشتر از ۲۴ ساعت در پیج شما بماند می‌توانید آن را پست کنید .

با کاربران اینستاگرام در ارتباط باشید .

 

از آن جایی که اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی است خیلی مهم است که با بقیه ی کاربران و فالور ها در ارتباط باشید .در زیر روش‌هایی برای در ارتباط بودن با فالور ها آمده است .

لایک کردن

 لایک کردن یک راه برای در ارتباط بودن با کاربران است .برای لایک کردن عکس کافی است بر روی عکس دوبار بزنید و یا بر روی قلب در پایین عکس فشار دهید.

نظر گذاشتن

 بعد از دکمه لایک کردن دکمه ی بعدی نظرات یا کامنت ها هستند . زمانی که بر روی آن فشار میدهید اینستاگرام شما را به بخش نظرات پست می‌برد و شما می‌توانید هر چه که دوست دارید در آن قسمت بنویسید .وقتی که نظر را نوشتید بر روی پست بزنید .

تگ کردن

مانند توییتر شما می‌توانید از علامت @ استفاده کنید تا کاربران را در قسمت نظرات پست یا کپشن تگ کنید.اینستاگرام اجازه میدهد که شما بر روی عکسی که می‌خواهید پست کنید بقیه را تگ کنید .برای این کار قبل از اینکه عکس را پست کنید در قسمت تگ کردن دیگران بزنید و در آنجا شما می‌توانید بر اساس نام کاربری به جستجو بپردازید. پس از این که کسانی که خواستید را تگ کردید عکس را پست کنید .کاربران با زدن بر روی عکس می‌توانند بفهمند که شما چه کسانی را تگ کردید .

دایرکت

برای استفاده از دایرکت شما در صفحه ی اصلی بر روی بالا صفحه در سمت راست بزنید .شما می‌توانید در دایرکت عکس ,فیلم و متن بفرستید . اگر شما به کاربرهایی که شما را فالو نکردن دایرکت بفرستید اینستاگرام از آن‌ها می‌پرسد که آیا آن‌ها می‌خواهند که شما به آن‌ها دایرکت بفرستید یا خیر.

فیسبوک که صاحب اینستاگرام است در نظر دارد فیسبوک مسنجر , دایرکت اینستاگرام و واتساپ را به یک اپلیکیشن پیام رسان تبدیل کند . وقتی این انفاق بیفتد شما می‌توانید از طریق یک اپلیکشین با فالور های فیسبوک و اینستاگرام در ارتباط باشید .

از هشتگ ها استفاده کنید.

 

می خوانم
از محتواي تقليدي استفاده كنيم يا خير؟

هشتگ ها یک راه عالی برای پیدا کردن محتوا در اینستاگرام است . هشتگ ها می‌توانند فقط شامل حروف و عدد باشند.کاربران می‌توانند هم می‌توانند هشتگ ها را جستجو کنند و هم می‌توانند با زدن بر روی هشتگ ها پست هایی که از این هشتگ استفاده کردند را ببینند .استفاده کردن از هشتگ مرتبط یک راه مناسب برای دیده شدن شما است . اما دقت داشته باشید از هشتگ مناسب برای برند خود استفاده کنید .

از چه هشتگ هایی برای بازاریابی استفاده کنیم ؟

 

شما می‌توانید از هشتگ های محبوب که ربطی به برند شما ندارند استفاده کنید ولی آن‌ها کاراریی ندارند. شما می‌توانید با نگاه کردن به هشتگ هایی که برند های معروف و یا بلاگر های معروف از آن‌ها استفاده می‌کنند  ایده بگیرید .

اینستاگرام به شما اجازه میدهد که تا حداکثر تا ۳۰ هشتگ در پست یا در قسمت نظرات استفاده کنید .اما استفاده کردن از ۳۰ هشتگ ممکن است زیاده روی به نظر آید پس بهتر است از هشتگ های مرتبط و تا جای ممکن کمتر استفاده کنید.استفاده کردن از هشتگ های محبوب ممکن است برای شما لایک های فراوانی بیاورد ولی تعداد فالور های شما افزایش نمی یابد .این لایک ها آن ارتباطی که شما برای برند خود می‌خواهید را فراهم نمی‌کند و این لایک ها نشان دهنده این است که افرادی فقط عکس شما را دیدند و لایک کردند .

وقتی یک مدت از هشتگ ها استفاده کردید متوجه می‌شوید که کدام هشتگ ها برای شما بهتر جواب می‌دهند .همچنین خیلی هوشمندانه است که برای برند و یا ایونتی که برگزار می‌کنید از هشتگ های اختصاصی استفاده کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *