باید ها و نباید ها در بهینه سازی سایت و انتخاب کلمه کلیدی – 5 عامل موفقیت

باید ها و نباید ها در بهینه سازی سایت و انتخاب کلمه کلیدی – 5 عامل موفقیت

کلمات کلیدی یا keywords کلمه یا ترکیبی از چند کلمه است که افراد در اینترنت به دنبال آن‌ها جستجو می‌کنند یکی از پارامترهایی که فوق‌العاده در موفقیت یا شکست سئو و بهینه سازی سایت شما می‌تواند تأثیرگذار باشد انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. در انتخاب کلمات کلیدی عوامل زیر تأثیرگذار خواهد بود و باید به آن‌ها دقت داشت :

1- تعداد مخاطب برای کلمه کلیدی جهت بهینه سازی سایت

کلماتی را انتخاب کنید که مخاطب زیادی داشته باشد . به‌ طور مثال اگر نام شرکت که ممکن است چند سیلابی باشد مثل هنر گستر شرق را انتخاب کنید بعید به نظر می‌رسد که این عبارت را افراد زیادی جستجو کنند مگر اینکه شرکت بزرگ و معروفی باشید. بنابراین کلماتی را انتخاب کنید که حداقل چند ده هزار بار جستجو می‌شوند تا ارزش سرمایه‌گذاری و گذاشتن وقت را داشته باشند مگر اینکه محصولات فوق‌العاده گران‌قیمت‌تری داشته باشید که اگر تعداد کمی هم جستجو می‌شوند بتوانند سود حاصل از این سرمایه‌گذاری را تأمین کنند.

بهینه سازی سایت را برای کلماتی انجام دهید که محبوبیت بیشتری دارند

 

2- میزان جستجوی کلمه کلیدی برای بهینه سازی سایت

کلماتی را انتخاب کنید که روند جستجوی آن‌ها رو به رشد باشند عوامل زیادی می‌توانند در افزایش یا کاهش روند جستجوی کلمات دخیل باشند که شاید تشخیص آن‌ها برای ما سخت باشد . عواملی همچون تصمیمات سیاسی ، فرهنگی تغییرات فصلی و … که می‌توانند در علاقه‌مندی افراد در جستجوها تأثیرگذار باشند. برای تشخیص روند جستجوها می‌توانیم از ابزار بسیار قدرتمند Google Trend استفاده کنید .

بهینه سازی سایت را برای کلماتی انجام دهید که روز به روز به تعداد جستجوی آنها افزوده می شود.

 

3- چندبخشی بودن کلمه کلیدی مورد نظر

انتخاب کلمه کلیدی یک‌کلمه‌ای کار بسیار اشتباهی است . به‌ طور مثال اگر سایتی برای فروش کتاب دارید اینکه سایت را برای کلمه کتاب بهینه کنید کاری فوق‌العاده پرهزینه و اشتباه است به این جهت که فقط افراد غیرحرفه‌ای این کلمه را جستجو می‌کنند . بهینه سازی سایت برای کلمات یک بخشی عموما سخت ، گران و با نتیجه گیری کم هستند . صفحات سایت خود را برای عباراتی چندکلمه‌ ای مثل کتاب کودک ، کتاب روانشناسی و … بهینه کنید یا حتی کلمات را بیشتر کنید . مثلاً نام نویسنده یا ناشر را به آن اضافه کنید تا افرادی که در جستجوهای اینترنتی حرفه‌ای‌تر هستند را وارد سایت خود کنید . چیزی که نباید فراموش کنید این است که این افراد به‌ احتمال خیلی بیشتری مخاطب سایت شما خواهند بود و با اطمینان بیشتری خریدهای خود را از شما انجام می‌دهند و نکته دیگر این است که :

بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی چند بخشی کار بسیار ساده‌ تری است.

 

4- تمرکز بر جذب مخاطب و نه فروش در هنگام اجرای پروژه سئو

فرض کنید بخواهید در مورد محصول و یا کالایی تحقیقاتی داشته باشید در این حالت ببینید افراد با چه کلماتی سایت شما را جستجو می‌کنند . افراد قبل از خریدهای خود شروع به تحقیق و بررسی می‌کنند و حتی افرادی که قصد خرید دارند بازهم با این کلمات جستجوهای خودشان را انجام می‌دهند . به‌ طور مثال اگر فردی بخواهد عمل کاشت مو انجام دهد در مراحل اولیه شروع به جستجو در مورد کیفیت ، انواع ، هزینه و بایدها و نبایدهای عمل کاشت مو می‌کند پس این کلمات بیشترین جستجو را داشته و ارزش سرمایه‌گذاری بیشتری نیز دارند. به دنبال کلماتی باشید که مخاطبین شما نیاز به آموزش ، مقایسه ، قیمت و اطلاعات محصول و خدمات شما هستند.

بهینه سازی سایت را برای کلماتی انجام دهید که برای شما ترافیک موثر ایجاد می کنند

 

5- تفکر مانند کاربران ( کاربران در جستجوهای خود به دنبال چه کلماتی هستند ؟)

فرض کنید فروشگاه موبایل راه‌اندازی کرده‌اید اگر از دید خودتان به موضوع نگاه کنید ممکن است دوست داشته باشید سایت خود را با کلماتی مثل بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ، بهترین فروشگاه آنلاین ، خرید آنلاین و …. بهینه کنید اما مخاطبین این سایت هیچ‌گاه به دنبال این کلمات جستجو نمی‌کنند مخاطبین این سایت به دنبال مقایسه موبایل ، قیمت و اطلاعات فنی تلفن‌ های همراه می‌گردند و برای کاربر اصلاً مهم نیست که سایت شما بهترین یا بزرگ‌ترین سایت فروشگاهی است یا خیر.

بهینه سازی سایت را برای کلماتی انجام دهید که کاربران آنها را جستجو می کنند نه کلماتی که خودتان می خواهید.

2 پاسخ
  1. www.petroparsian.ir
    www.petroparsian.ir گفته:

    ممنون میشم در مورد آپدیت کردن مطالب گذشته و بک لینک گرفتن و استفاده از لینک سایتهای معتبر داخل مطلب و مقدار کلمات کلیدی و جدید ترین تصلاحات و قوانین سئو گوگل و … مطالب کلی که برای اصلاح سئو هست مقاله بگذارید … فکر میکنم هم برای بالا بردن بازدید سایت خوب باشه و هم برای کاربرها…موفق باشید

    پاسخ
    • محسن سیاح
      محسن سیاح گفته:

      سلام
      سپاس از پیشنهادتون بله حتما مقالاتی در این خصوص آماده خواهیم کرد و منتشر می کنیم
      ولی برای اطلاعات تکمیلی دوره جامع فتح قله های گوگل رو پیشنهاد می کنیم چون در این دوره به طور کامل در خصوص شناسایی وب سایت های معتبر و مرتبط و انواع استراتژی بکلینک پرداخته می شه

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *