انتخاب cms مناسب

اگر به اين نتيجه رسيده ايد كه cms ابزار مناسبي است براي ارضاي نيازهاي مديريت محتوايي وب سايتان است بايد زماني را براي كسب اطلاعات مقدماتي از گزينه هاي مختلفي كه براي شما حاضر شده اختصاص دهيد. همانند هر نوع نرم افزار ديگري تمام نرم افزار هاي cms  نيز يك جور ساخته نمي شوند.

وقتي شروع كرديد به جستجو يك cms مناسب, بايد چند مسئله را مورد توجه قرار دهيد. اول از همه مقدار بودجه اي كه حاضر هستيد براي اين سيستم سرمايه گذاري كنيد. اين بودجه انتخاب شما را محدودتر خواهد كرد. بعد از اين مرحله بايد به عوامل مربوط به شركت ها بپردازيد كه به شما كمك مي كنند تا باز هم محدوده انتخابتان را بسته تر كنيد:


اول از همه به سابقه شركت توجه كنيد. انتخاب شركت هايي كه تازه وارد عرصه بازار شده اند ريسك محسوب مي شود خصوصا اگر با شركت هاي موجود تفاوت زيادي داشته بشند.طول مدتي كه يك شركت در عرصه تجارت فعاليت داشته باشد شاخص مناسبي براي تشخيص ميزان قدرت وي خواهد بود. اين يك قانون هميشگي نيست اما عموما به شركت هايي كه مدت رمان بيشتري در عرصه تجارت بوده اند بيشتر مي توانيد اعتماد كنيد.

به مشخصه هاي جريان كار و هم كاري شركت موردنظر توجه كنيد. شما خود از نيازي كه مي خواهيد به واسطه استفاده از سيستم مديريت محتوي  رفع شود آگاه هستيد. فرقي نمي كند محتوي چه يك plug in باشد كه از طريق فروشنده اي خارج از شركت شما وارد شده باشد يا يك محتواي مجاز براي همكاري در سطح سازمان در هر دو صورت اطمينان حاصل كنيد كه سرويسي كه انتخاب كرده ايد مي تواند پاسخ گوي تمام نيازهاي فعلي و همين طور نيازهايي كه ممكن است پس از رشد شركت بوجود آيند باشد. مهاجرت از يك سيستم مديريت محتوي به سيستمي ديگر كار مشكلي است . بنابراين انتخاب چنين سيستمي نياز به تصميم گيري طولاني مدت دارد.

دقت كنيد نرم افزاري كه انتخاب مي كنيد چگونه همرا با سازمانتان ارتقا خواهد يافت. آيا به نرم افزاري نياز داريد كه فقط روي سيستم هاي شخصي سازمان شما نصب و مديريت شود يا يك برنامه تحت شبكه مي تواند پاسخ گوي بهتر نيازهايتان باشد؟ علاوه بر اين سيستمي كه انتخاب كرده ايد با تكنولوژي هاي موجود در محل چگونه كار خواهد كرد؟ اگر مجبور شويد براي پشتيباني از cms خود تكنولوژي هاي اضافي نيز روي آن قرار دهيد قيمت سيستم افزايش خواهد يافت.

به اصول شخصي سازي نيز توجه كنيد. تا حدي اين شخصي سازي نياز داريد؟ آيا امكاناتي كه افراد در سيستم شما به آن ها نياز پيدا خواهند كرد متفاوت است ؟ در مورد محتويات بايگاني شده چه طور ؟آنچه شخصي سازي در اختيار ما قرا مي دهد, چيزي بيش از تعيين تعداد كاربراني است كه قرار است تحت مشاغل مختلف از cms استفاده كنند. و اين مفهوم را نيز در بر مي گيرد كه : تمام وضعيت هايي كه در هر يك ممكن است عناصر متفاوتي از cms در ان هاذ كاربرد داشته باشدرا با ديدي عميق تر مورد توجه قرار دهيم.

مانند هر تكنولوژي ديگري در مورد cms نيز عوامل زيادي وجود دارد كه بايد به آن ها توجه كرد. و اين سوالات مي توانند نقطه شروع شما باشند . بعد از اين با محدود تر شدن دامنه انتخابتان مي توانيد از شركتي كه نر افزار cms آن را انتخاب كرده ايد درخواست كنيد كه فهرست سازمان هايي را كه در حال حاضر از اين نرم افزار استفاده مي كنند را در اختيار شما قرار دهند. اما اين موضوع را نيز در نظر داشته باشيد كه هيچ شركتي فهرست آن دسته از مشتريان خود را كه احتمال بدهد در مورد وي بد صحبت خواهد كرد را به شما ارائه نخواهد كرد. بنابراين محافل اينترنتي و نشريات نرم افزاري را نيز بررسي كنيد تا تصويري واقعي از شركتي كه انتخاب كرده ايد داشته باشيد.

http://www.cmsmatrix.org  يك منبع عالي براي مقايسه نر م افزارهاي cms است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *