نکاتی در اینستاگرام که باعث می شود در بازاریابی موفق شوید.

نکات و اصطلاحات اولیه‌ اینستاگرام که لازم است برای بازاریابی بدانید!

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و هر کسب و کاری چه کوچک چه بزرگ باید استفاده کردن از آن را در نظر بگیرد.از جمع کردن نظرات گرفته تا فروش محصول, اینستاگرام یک ابزار است که باعث موفق شدن یک تجارت می‌شود .
هنوز خیلی دیر نیست برای اینکه وارد اینستاگرام شد و موفق شد . با یک استراتژی بازاریابی درست , تجارت شما می‌تواند محصولات و خدمات را تبلیغ کند ,برند شما را معروف کند و باعث افزایش فروش در اینستاگرام شود.در این اینجا اصطلاحات اولیه و نکاتی به شما کمک می‌کند که در اینستاگرام بازاریابی کنید آورده شده است .

 

چگونه حساب کاربری تجاری یا حرفه‌ای در اینستاگرام بسازیم ؟

 

زمانی که در اینستاگرام ثبت نام کردید مطمئن شوید که حساب کاربری خود را به حساب کاربری حرفه‌ای تغییر داده باشید.حساب‌ کاربری تجاری یا حرفه‌ای دسترسی به ابزار ها و ویژگی‌هایی دارند که می‌تواند به تجارت شما کمک کند .

 

برای اینکه حساب کاربری خود را به حساب کاربری تجاری تغییر بدهید ابتدا باید اول وارد پروفایل شخصی خود بشوید سپس منو گوشه در سمت راست( اگر از اینستاگرام فارسی استفاده می‌کنید منو در سمت چپ قرار دارد ) را فشار دهید .سپس وارد تنظیمات (Settings) در پایین منو شوید و وارد حساب (Account) بشوید و جابجایی به حساب حرفه‌ای(Switch to Professional Account) را انتخاب کنید .اینستاگرام همچنین به شما پیشنهاد می‌کند که حساب کاربری تجاری خود را در فسبوک به حساب کاربری اینستاگرام خود متصل کنید .

 

وقتی که حساب کاربری خود را ساخته‌اید اکنون وقت این است که جزئیاتی مانند توضیح کوتاهی در مورد کسب و کار خود را که شامل نام ,نام کاربری , عکس پروفایل ,آدرس وب سایت و یک بیوگرافی کوتاه در مورد کسب و کاری که دارید را اضافه کنید . حتماً اطلاعات تماس را وارد کنید تا مخاطبانتان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنید .

 

اصطلاحات اولیه در اینستاگرام

 

بیو(Bio)

بیو که خلاصه بیوگرافی در اینستاگرام است که در قسمت پروفایل قرار دارد . در قسمت بیو می‌توانید اطلاعات تماس را وارد کنید تا مخاطبان بتوانند با شما تماس بگیرند.

می خوانم
باید ها و نباید ها در بهینه سازی سایت و انتخاب کلمه کلیدی - 5 عامل موفقیت

 

دایرکت(Direct)

کاربران می‌توانند به صورت خصوصی با هم دیگر از طریق دایرکت در ارتباط باشند . اگر مشتری شکایت یا سؤالی دارد بهترین راه حل این است که برای اینکه چت خصوصی بماند از طریق دارکت با هم چت کنند.

 

فیلتر(Filter)

شما می‌توانید از فیلتر ها استفاده کنید تا عکس‌هایتان را زیبا‌تر کنید و رنگ‌های آن را تغییر دهید.

 

فالو یا دنبال کردن(Follow)

وقتی شما یک کاربر را در اینستاگرام دنبال یا اصطلاحاً فالو می‌کنید شما می‌توانید چیز هایی که آن کاربر در اینستاگرام به اشتراک گذاشته را در صفحه اصلی خود ببینید. همچنین می‌توانید استوری ها را در بالای صفحه مشاهده کنید .

 

فالور(Follower) یا دنبال کننده ها

فالور های شما کسانی هستند که شما را فالو کردند و عکس‌های شما را در صفحه اصلی خود می بینند.

 

هشتگ(Hashtag)

مشابه توییتر هشتگ برای ایندکس کردن کلمات یا عبارات استفاده می‌شود .وقتی شما بر روی یک هشتگ کلیک می‌کنید شما سایر پست ها را با همین هشتگ مشاهده می‌کنید .

 

هایلایت(Highlight)

هایلایت شامل استوری های ذخیره شده ی شما است و تا زمانی که شما آن را حذف نکنید حذف نمی‌شود .

 

استوری های اینستاگرام (Story)

استوری یکی از محبوب‌ترین ويژگی های این پلتفرم محسوب می‌شود .استوری ها که شامل عکس و فیلم هستند بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند .

 

تگ کردن (Tag)

چند تا روش برای اینکه بقیه را در اینستاگرام تگ کتید وجود دارد که اینکه آن‌ها را بر روی عکس ,در استوری ها و در کپشن تگ کنید .برای تگ کردن در استوری یا کپشن باید از علامت @ استفاده کنید .برای تگ کردن بر روی عکس باید آن را قبل از پست کردن انجام دهید .

 

نکاتی که باید برای استفاده از اینستاگرام در بازاریابی در نظر داشته باشید.

 

می خوانم
چه زماني بايد از CMS استفاده كنيم؟

هم‌اکنون شما می‌دانید که چگونه اکانت اینستاگرام خود را بسازید و با اصطلاحات اصلی اینستاگرام آشنا هستید.برای اینکه بیشترین استفاده را از اکانت اینستاگرام خود را ببرید باید به نکات زیر توجه داشته باشید .

 

لینک ها در کپشن اینستاگرام کار نمی‌کنند.

تنها جایی که شما در اینستاگرام لینک ها را می‌توانید به اشتراک بگذارید در بیو پروفایل شما است.لینک ها در کامنت ها و کپشن کار نمی‌کنند پس اگر می‌خواهید که که در دایرکت به مشتری هایتان آدرس وب سایت خود را بدهید ابتدا آدرس وب سایت را در بیو قرار بدهید و سپس در دایرکت به مشتری اعلام کنید که لینک وب سایت در بیو قرار گرفته شده است .

 

مطمئن شوید که پست هایتان به برندتان مرتبط است.

این که عکس‌های حیوانات ,غذا یا لباس را در اینستاگرام بگذارید چون محبوب هستند وسوسه کننده است اما اگر تجارت شما هیچ ربطی به این چیز ها ندارد ممکن است باعث بشود فالور شما سردگم بشود .

 

از تبلیغات و هدایا استفاده کنید .

یک عکس که هدایا,فروش یا مسابقه را تبلیغ می‌کند را پست کنید و از کاربران بخواهید که دوباره همان عکس را با یک هشتگ مشخص پست کنند.شما می‌توانید آن هشتگ را سرچ کنید تا ببینید چه کسانی آن را پست کردند و یک برنده انتخاب کنید. تبلیغات های این چنینی اجازه می‌دهند که مشتریان و فالور های شما با حرف زدن در مورد شما در پیج های شخصی برای شما بازاریابی کنند و تعداد آدم‌های بیشتری از صفحه شما دیدن کنند .

 

جواب کامنت ها را بدهید .

وقتی کسی در پست شما نظری می‌گذارد جوابش را بدهید .ارتباط داشتن با مشتریان و فالور ها نشان میدهد که شما به آن‌ها توجه نشان می‌دهید و برای چیزی که می‌گویند اهمیت قائل هستید. آن‌ها احتمالاً به فالو کردن شما و با شما در ارتباط بودن ادامه می‌دهند اگر احساس کنند شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید .

می خوانم
گوگل مسئولیت تغییرات اعمال شده در صفحه نتایج جستجو را بر عهده گرفت

 

از اینفلونسر های اینستاگرام استفاده کنید تا تجارت شما را تبلیغ کنند .

اینفلونسر ها در اینستاگرام کسانی هستند که فالور های زیادی دارند. شما می‌توانید به اینفلونسر ها پول بدهید تا محصولات شما را خیلی طبیعی تبلیغ کنند .این پست ها معمولاً خیلی ظریف تبلیغات می‌کنند و شبیه تبلیغات نیستند . استفاده کردن از اینفلونسر ها می‌تواند کمک کننده باشد چون مردم از تبلیغات متنفرند .

 

پست ها را در استوری به اشتراک بگذارید.

یک ويژگی که اینستاگرام دارد این است که اجازه می‌دهد که به صورت مستقیم پست را در استوری به اشتراک بگذارید . این ویژگی به شما اجازه میدهد که همزمان با مشتریان و فالور ها در ارتباط هستید محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید . اگر مشتری یک پست در مورد محصولات شما بگذارد شما می‌توانید مستقیماً آن را در استوری به اشتراک بگذارید و آن را هایلایت کنید .

 

از poll ها و بقیه ویژگی‌های استوری استفاده کنید.

اینستاگرام ویژگی‌ها و ابزار های گوناگونی برای این که شما یک مکالمه و رابطه را بسازید در اختیار شما قرار داده است . برای مثال می‌توانید از قسمت سؤال‌ها استفاده کنید تا مشتریان سؤال‌هایی که مدنظر دارند را از شما بپرسند.این روش یک راه ساده و باحال برای ارتباط با فالور ها است .

 

از IGTV استفاده کنید.

IGTV یک ویژگی است که اجازه میدهد ویدیو هایی طولانی‌تر را در اینستاگرام تا مدت یک ساعت آپلود کنید .اگر می‌خواهید خلاق تر باشید می‌توانید در بازاریابی خود از IGTV استفاده کنید تا از  جلسات پرسش و پاسخ و یا حتی معرفی و چگونگی استفاده از محصول  را  ویدیو بگذارید .

 

حال که با اصطلاحات و نکات اولیه ی بازاریابی در اینستاگرام آشنا شده ایم وقت آن است که یک حساب کاربری متناسب با  کسب و کار خود در اینستاگرام باز کنیم و فعالیت خود را آغاز کنیم .

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *