چگونه محتوای سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنیم !

سالهاست که استفاده از جستجوی صوتی و دستیار صوتی برای پاسخ به سوالات متداول در حال افزایش است به گفته گوگل ، 20 درصد از تمام جستجوی تلفن های همراه جستجو صوتی است و این تعداد روند رو به رشدی دارد . تکنولوژی تشخیص صدا بهتر و بهتر شده است .  به عنوان مثال تکنولوژی جستجوی صوتی گوگل اکنون دقت 95 درصدی دارد . ایا می خواهید بدانید چطوری محتوای سایت خود را برای جستجو صوتی آماده کنید ؟ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید :

 جستجوی صوتی گوگل موفق شد در سال 2017 به دقت 95% دست یابد .

جستجوی صوتی گوگل موفق شد در سال 2017 به دقت 95% دست یابد .

با این حال اکثر متخصصان سئو در این خصوص اقداماتی انجام نداده اند . اکنون بهترین زمان برای پرداختن به جستجو های صوتی و شروع ترکیب استراتژی ها برای SEO مطالب سایت است که می تواند شانس شما را برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی صوتی  افزایش دهد .

جستجوی صوتی و دستیار های صوتی شخصی مثل google assistant  ، cortana  ،  sisi  ، amazon echo ، google Home ، Home Pod اپل ، نحوه جستجو افراد را تغییر داده اند. به عنوان مثال افرادی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند به جای تایپ کردن یک عبارت جستجوی معروف مانند”طراحی سایت”، سوال خود را به شیوه دیگری مطرح می کنند . “بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد چه شرکتی است ؟ ” . درست مثل حالتی که با شخص دیگری گفتگو می کنند .

اگر شما از سیستم الکسا سوال کنید که امروز چه اتفاقی افتاده است؟ می توانید اطلاعاتی که برای خودتان شخصی سازی کرده بودید را دریافت کنید مانند وضعیت آب و هوا ، تقویم ، اخبار محلی و . . . ، این یک صرفه جویی در وقت است.

 

استفاده از فن آوری جستجو صوتی و تعداد دستگاه های درحال رشد

این روزها دستگاه هایی که از سیستم صوتی استفاده می کنند نقش پر رنگ تری را در زندگی روزمره ما ایفا می کنند . مانند هشدار ساعت ، کتاب خوان صوتی ، رادیو موسیقی ، خبرنگار آب و هوا و دستگاهی که پاسخ بسیاری از سوالاتی مانند : “الکسا شماره تلفن یک پیتزا فروشی را می خواهم” را می دهد. مطمئنا باید در آینده منتظر حضور بیشتر این دستگاه ها در بازار فناوری باشیم .

اخیرا سخنران هوشمند به نام Harman kardon invoke در فروشگاه ها در حال عرضه است. این دستگاه شامل دستیار مجازی مایکروسافت Cortana برای پاسخ به سوالات و مدیریت فناوری خانه هوشمند برای ساده سازی وظایف است .

 

سخنران هوشمند به نام Harman kardon invoke

سخنران هوشمند به نام Harman kardon invoke

 

 

بر اساس گزارش های ZDNet، بزودی الکسا به رایانه های شخصی و لپ تاپ های Asus ، Acer ،  Hewlett ، HP(Packard) اضافه خواهد شد . این کار باعث می شود الکسا یک رقیب مهم برای Cortana  به شمار آید .

دستیار صوتی گوگل هم در بیش از 400 میلیون دستگاه مانند : اسمارتفون های Android ، Google Home و دیگر تبلت ها ، موجود است . طبق گفته های Forrester ، استفاده از دستگاه های هوشمند همچنان رشد خواهد کرد .

پیش بینی رشد استفاده از فناوری های هوشمند صوتی در خانه ها

پیش بینی رشد استفاده از فناوری های هوشمند صوتی در خانه ها

 

جستجوی صوتی همچنان رشد می کند

طبق گفته های ComScore  ، نیمی از کاربران گوشی های هوشمند از فناوری های صوتی استفاده می کنند و از هر سه نفر یکی از این قابلیت هرروز استفاده می کند .

 

بصورت روزانه از هر سه نفر یکی از جستجوی صوتی استفاده می کند

بصورت روزانه از هر سه نفر یکی از جستجوی صوتی استفاده می کند

 

گزارش گوگل از نتایج جستجوی صوتی تا سال 2016 :

افزایش روند استفاده از جستجوی صوتی گوگل تا سال 2016

افزایش روند استفاده از جستجوی صوتی گوگل تا سال 2016

 

به عنوان یک متخصص در زمینه سئو ، شما باید درک صحیحی از برخی از استراتژی های جستجوی داشته باشید که می توانند به جستجوی صوتی کمک کنند ، به ویژه از آنجایی که امروزه حجم جستجو های صوتی همچنان در حال صعود است ، با درک این استراتژی ها و استفاده موثر از آنها در سایت خود ، می توانید شانس خود را برای پاسخ به یک سوال افزایش دهید . در ادامه به برخی از تاکتیک های لازم در این خصوص اشاره می کنیم .

 

اصول اولیه بهینه سازی جستجوی صوتی :

هنگامی که که سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه سازی می کنید ، باید نگاهی دیگر به مقوله SEO داشته باشید . به عنوان نمونه ، بر خلاف پرسش های متنی که از طریق گوگل انجام می دهید پرسش های جستجوی صوتی طولانی تر می باشند . معمولا کلمات کلیدی بین سه تا پنج کلمه کلیدی ( یا بیشتر ) استفاده شده می شود. این بدان معنی است که شما باید روش تحقیق کلمه کلیدی خود را تغییر دهید و در مورد کلمات کلیدی طولانی تر فکر کنید .

 

عباراتی که در جستجوی صوتی استفاده می شود طولاانی تر از جستجوهای متنی است

عباراتی که در جستجوی صوتی استفاده می شود طولاانی تر از جستجوهای متنی است

 

در یک جستجوی صوتی بیشتر از کلمات کلیدی مثل کسی ، چطور، چه چیزی ، کجا ، بهترین ، کجا ، چرا و چه زمانی را استفاده می کنند . از این کلمات در محتوا استفاده کنید .

بیشترین عباراتی که در جستجوی صوتی مورد استفاده قرار میگیرند

بیشترین عباراتی که در جستجوی صوتی مورد استفاده قرار میگیرند

 

نکات زیر به شما کمک می کند تا سایت خود را برای یک جستجوی صوتی بهینه کنید :

  • سرعت صفحه
  • رسپانسیو بودن
  • محتوای کامل بطوریکه سوالات مردم را پاسخ می دهد و مشکلات را حل می کند .
  • به نوعی بهینه سازی شود که به یک سوال کاربر پاسخ داده شود
  • بهینه سازی صفحات محلی از طریف Google My Business و سایر دایرکتوری های آنلاین .
  • سلسله مراتب درست و مشخص
  • مجوز ها و تاییدیه های سایت
  • نقشه سایت XML
  • ناوبری آسان
  • بررسی های محلی
  • تصاویل با برچسب های ALT
  • پاسخ به نظرات کاربران
  • ایجاد یک وب سایت امن با نصب گواهینامه SSL
  • نشانه گذاری طرح
  • و . . .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *