ارتباط کاربر با سایت ونحوه تاثیر آن بر روی سئو سایت
طبق اعلام رسمی وبلاگ گوگل بیش از200فاکتور بر روی رتبهبندی یک وبسایت تأثیرگذار است.یکی از مهمترین این فاکتورها ارتباط کاربر با سایت وتاثیر آن بر روی سئو سایت است.در این مقاله به بررسی فاکتورهای مرتبط با کاربر و تاثیر آن بروی سئو سایت میپردازیم.
1-میزان ماندگاری کاربر در سایت:
یکی از شاخصههای گوگل برای رتبه دهی یک وبسایت،معیار time on site است.امروزه کاربران حرفهای از کروم استفاده میکنند.و اکثر وبسایتها نیز آنالیزور گوگل آنالیتیکس را برای وبسایتهای خود نصب میکنند.گوگل از طریق همین ابزارها شاخصه time on siteرا در مورد سایتها موردبررسی قرار میدهد.شاخصه تایم آن سایت بیانگر میزان ماندگاری کاربران در سایت شمارا بیان میکند.هرچقدر سایت شما ازنظر زیبایی و محتوایی ازنظر کابران جذاب باشد.میزان ماندگاری کاربران در سایت شما بیشتر و درنتیجه شاخصه تایم آن سایت شما افزایش پیدا میکند. و هرچقدر این مؤلفه بیشتر باشد گوگل امتیاز بیشتری به سایت شما خواهد داد. وباعث بهبود سئو سایت شما می شود.شما بهعنوان یک وبمستر میتوانید از طریق ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس یا الکسا میزان ماندگاری کاربران سایت خود را تحلیل و برای افزایش این شاخصه سایت خود را بهینهسازی کنید.
2- نرخ بیرون اندازی از سایت
یکی دیگر از شاخصههایی که جدیداً به الگوریتم امتیازدهی گوگل اضافهشده است.شاخصه Bounce Rate است.این مشخصه بیانگر این است کاربری که وارد سایت شما میشود .بدون اینکه روی لینکها یا منوهای سایت شما کلیک کند .از سایت شما خارج شود.این بیانگرBounce Rateیا فرار از سایت محسوب میشود.نرخ نرمال این مشخصه30درصد است.بهطور مثال اگر100نفر از سایت شما بازدید انجام دهند و70نفر از آنها بر بروی لینکها یا منوهای شما بازدید کنند وتنها30نفر بدون انجام عملی از سایت شما خارج شوند نرخBounce Rateسایت شما30درصد است. که مقدار نرمالی محسوب میشود.
3-میزان بازدیدکنندگان مستقیم سایت
یکی از فاکتورهای پنهان گوگل برای رتبه دهی سایت ،بررسی میزان بازدیدکنندگان مستقیم سایت است.یعنی کاربرانی که بهصورت مستقیم آدرس وبسایت شمارا در آدرس بار بهصورت مستقیم وارد میکنند. و وارد سایت شما میشوند .این طریق از ورود کاربران به سایت ازنظر گوگل بسیار مهم محسوب میشود.این بدین معنی است که سایت شما ارزشمندی بیشتری دارد.برای انجام این کار شما باید روی برندینگ و شهرت برند خودکار کنید.تا کاربران به سایت شما علاقهمند شوند و همیشه به سایت شما وارد شوند.
4-سایتهای بوک مارک شده
یکی از شاخصهای دیگر گوگل برای رتبهبندی یک سایت، میزان بوک مارک کردن یک وبسایت است.این نشاندهنده این است که مطالب سایت شما از دید کاربر مفید بوده و کاربر به آنها علاقه پیداکرده است.یک نکته مهم دراینباره این است که اکثر کاربران از گوگل کروم استفاده میکنند و گوگل از این طریق میتواند بهراحتی سایتهای بوک مارک شده کاربران را شناسایی و از آنها برای رتبهبندی سایتها استفاده کند.این مشخصه امروزه ازنظر گوگل بسیار حائز اهمیت است زیرا یکی از سیاستهای جدید گوگل رضایت کاربران از یک وبسایت است.
5-تعداد نظرات ثبتشده در سایت از دید گوگل
ازنظر گوگل وبسایتهایی که کاربران در مورد مطالب آنها نظرات بیشتری وارد میکنند سایت بهتری است.زیرا نشاندهنده این است که محتوا مطالب این وبسایت موردپسند کاربران بوده است.برای استفاده از این شاخصه گوگل برای رتبه دهی سایت و افزایش سئو سایت.باید مطالب درون سایت شما دسته اول و در سایتهای دیگر نباشد تا جذابیت موردنظر کاربران را داشته باشد.
6- کلیک بلندمدت و کوتاهمدت
یکی از شاخصهای اصلی گوگل برای رتبه دهی یک وبسایت میزان کلیک بلندمدت یا کوتاهمدت کاربران است.این شاخصه بیانگر این موضوع است که وقتی سایت شما در نتایج گوگل ظاهر میشود و کاربر وارد سایت میشود تا چه مدت در سایت شما میماند یا پس از مدتی از سایت شما خارج و به صفحه نتایج بازمیگردد.
ازنظر گوگل این مشخصه نشاندهنده این است که مطالب سایت شما مفید بود است.اما اگر کاربر بعد از ورود به سایت شما پس از10ثانیه از سایت خارج شود گوگل به این عمل امتیاز منفی میدهد و سایت شمارا در رتبهبندی گوگل به رتبههای پایینتر منتقل میکند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.