تاثیر شبکه های اجتماعی در مارکتینگ

تأثیر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی که تاکنون از آن خبر نداشتید!

با توجه تأثیر وسیع شبکه‌های اجتماعی , ارتباط بین برند ها و مشتریان به طور کلی عوض شده است .امروزه شرکت ها بعد از تحلیل کردن و فهمیدن اینکه مشتریان چه چیز هایی را در شبکه‌های اجتماعی لایک و چه چیز هایی را لایک نمی‌کنند ,استراتژی هایشان را می سازند.
شبکه‌های اجتماعی تأثیر وسیعی بر جهان و همچنین بیزینس دارند.با شروع کردن یک استارتاپ کوچک همه شروع به استفاده کردن از شبکه‌های اجتماعی می‌کنند تا خدمات یا محصولات آن‌ها دیده شود.

 

قبلتر ها وسایل معمول بازاریابی شامل تلویزیون ,رادیو و کاغذ های تبلیغاتی میشد که هزینه ی نسبتاً بالایی داشت. اما اکنون , از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی , شرکت ها و برند ها می‌توانند با بازار هدفشان به طور رایگان و بدون هزینه ای در ازتباط باشند و تنها هزینه زمان است.استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک ,توئیر, لینکدین و.. باعث می‌شود که هزینه‌های بازاریابی پایین بیاید.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی در رشد اقتصادی که سرعت بالایی دارد تأثیر به سزایی می گذارد .شبکه های اجتماعی در توسعه ی تاکتیک‌های تجاری کمک می کنند. شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک,توییتر ,لینکدین و ..به شما یک فرصت میدهند همزمان با اینکه توجه مشتریان را جلب می‌کنید برند خود را نیز بسازید .

 

شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهند تجارت ها با استفاده از تکنیک های محتلف شروع به ساختن و ایجاد کردن برند و همچنین چیزهای دیگری مانند فن پیج ها و مسابقات را بسازند .با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توان فهمید که مشتریان از چه چیز هایی خوششان می‌آید و لایک می‌کنند و چه چیز را ترجیح می‌دهند و همچنین می‌توان فهمید الآن به طور کلی عموم مردم از چه چیز هایی خوششان می‌آید و چه چیز هایی در شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار هستند. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند که یک شرکت یا برند یک حضور آنلاین پر‌رنگ با استفاده از تکنیک های بازاریابی و رضایت مشتری بسازد.

می خوانم
بررسی تأثیر سرعت سایت بر سئو

منافع شبکه های اجتماعی در بازاریابی :

شبکه‌های اجتماعی منافع زیادی دارند که بعضی از آن در پایین ذکر شده‌اند.

درک بهتر دیدگاه مشتری توسط برند

تجارت ها و بیزنس ها به درک بهتری از مشتریان می‌رسند زمانی که مشتریان دیدگاه‌های خود را با برند به اشتراک می‌گذارند و مشتریان حس بهتری نسبت به برند پیدا می‌کنند زمانی که بدانند برند در حال گوش کردن به آن‌ها است. شبکه‌های اجتماعی به تجارت ها اجازه می‌دهند که تا نظرات مشتریان احتمالی و هم چنین عموم مردم را بدانند .

 

سرویس مشتری بهتر

شبکه‌های اجتماعی به تجارت ها این امکان را میدهد که به شکایات ,سوال ها و نگرانی‌های مشتریان به طور سریع پاسخ بدهند .مشتریان میخواهند که به آن‌ها این اطمینان داده بشود که اگر مشکلی پیش آمد در کمترین زمان ممکن آن‌ها کمک را دریافت خواهند کرد.

 

هزینه کم

زمانی که یک تجارت یک بودجه ثابت برای بازاریابی دارد شبکه‌های اجتماعی موثرترین راه برای بازاریابی و تبلیغات تجارت است. سایت‌هایی مانند فیسبوک ,توییتر,پینترست و .. اجازه می‌دهد که هر تجارتی بدون هیچ هزینه ای مطالب خود را به اشتراک بگذارند . به همین خاطر است که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک بازاریابی به صرفه است .

 

در ارتباط بودن همیشگی با مشتریان

تجارت ها همیشه با مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی در ارتباط هستند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد در صورت عوض شدن علایق ,ترجیحات و سبک زندگی آن‌ها سریعاً با آن تغییرات هماهنگ شوند و محصولات و خدمات خود را تغییر دهند .

ایجاد آگاهی از برند

از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توان آگاهی از برند در شبکه‌های اجتماعی در میان مشتریان افزایش داد همزمان با اینکه برند را ساخت .

می خوانم
تعیین هدف های seo

 

فروش

با بیشتر دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی , این امکان وجود دارد که مشتری‌های بالقوه و احتمالی به مشتری‌های واقعی تبدیل شوند.

 

شبکه های اجتماعی موثر در بازاریابی

 

بعضی از اصلی‌ترین شبکه‌های اجتماعی در زیر نام برده شده است :

فیسبوک

یک شبکه ی احتماعی رایگان و محبوب که زمانی که در آن ثبت نام کرده باشید می‌توانید پروفایل درست کنید عکس و فیلم در آن آپلود کنید ,پیام بفرستید و با دوستان و خانواده در ارتباط باشید. همچنین در فیسبوک می‌توانید پیج های مناسب تجارت ,برند و خدمات ایجاد کنید . 2.5 میلیارد کاربر فعال در ماه در فیسبوک وجود دارد که هر سال ۱۶ درصد به آن اضافه می‌شوند .

 

توییتر

یک شبکه ی اجتماعی که اجازه می‌دهد که کاربرانی که در آن ثبت نام کرده باشند پیام‌های خود را در پست های کوتاهی به نام توییت بنویسند .در توییتر 386 میلیون کاربر فعال وجود دارد .

 

لینکدین

یک شبکه ی اجتماعی است که برای ارتباطات تجاری و افراد حرفه‌ای طراحی شده است .لینکدین دارای 575 میلیون کاربر است .در کل این سایت اجازه می‌دهد که افرادی که ثبت نام کرده‌اند با هم ارتباط برقرار کنند و یک شبکه از افرادی که می‌شناسد و به آن‌ها از لحاظ حرفه‌ای اعتماد دارند بسازند.

 

اینستاگرام

یکی از شبکه‌های اجتماعی است که به سرعت در حال رشد است . این شبکه ی اجتماعی اجازه می‌دهد که کاربران عکس‌ها ,استوری های خود را به اشتراک بگذارند و تجارت خود را تبلیغ کنند .اینستاگرام دارای 1 میلیارد کاربر فعال در ماه است .اینستاگرام توسط خیلی از برندها مورد استفاده قرار گرفته شده است.

می خوانم
نکات و اصطلاحات اولیه‌ اینستاگرام که لازم است برای بازاریابی بدانید!

 

 

حال  که از تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی آگاه شده اید هم اکنون با توجه به محصول و یا خدماتی که تولید می‌کنید , می‌توانید یکی از این پلتفرم ها را استفاده و شروع به بازاریابی در آن شبکه ی اجتماعی بکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *