تبلیغات کلیکی چیست ؟

تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click چیست ؟

تبلیغات کلیکی چیست ؟ آیا ارزش آن را که بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم ؟ آیا تبلیغات کلیکی باعث ایجاد نتایج مفیدی می‌شود ؟ معمولاً وقتی بحث تبلیغات کلیکی می‌شود مردم سؤالات زیادی را در ذهن دارند.

در بحث تجارت ضرب‌المثل و جمله‌های زیادی وجود دارند که استفاده می‌شود . برای مثال یک ضرب‌المثلی هست که می گوید  نمی توان بدون پول خرج کردن پول بدست آورد.این ضرب‌المثل کاملاً درست است و ما باید این را به خودمان یاددآوری کنیم که همانطور که به راحتی پول خود را صرف وسایل لازم برای کسب  و کار  می‌کنیم باید حاضر به پول خرج کردن برای بازاریابی هم باشیم . بازاریابی  یک سرمایه‌گذاری است اما تا زمانی که پول و زمان کافی هزینه نکنید نتیجه ی آن را نمی بینید.

برای خیلی از کسب و کار ها تبلیغات کلیکی یکی از اصول اصلی بازاریابی است و ما دراین مقاله هر چه که لازم باشد شما بدانید گفته می‌شود .

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست ؟

 

تبلیغات کلیکی  یا (PPC (Pay Per Click چیزی که از اسم آن پیدا است که یک پلتفرم است  که شما برای هر کلیک هزینه ای را پرداخت می کنید. تبلیغات کلیکی  به شما اجازه می‌دهد که مطالبی را قرار بدهید  و این پلتفرم  آن مطالب را به کاربر های مربوطه نشان می دهد و برای کار خاصی که تبلیغ قرار است بکند پول پرداخت کنید. حال این کار خاص می‌توانند این باشد که تبلیغ کاربر را به سایت ببرد و ..

تبلیغات کلیکی یک روش بسیار خوب است برای اینکه کسب و کار خودتان را مقابل کسی کاربرانی قرار بدهید که ممکن است هیچ وقت شما را پیدا نکنند. این پلتفرم  یک ابزار فوق العاده برای این است که آگاهی از برند شما افزایش یابد.

چرا نمی‌توانیم به سئو تنها تکیه کنیم ؟

مهم نیست که چقدر سایت شما فوق‌العاده است و چقدر مشتریان شما را دوست دارند یا چقدر خوب بر روی سئو کار کرده‌اید , اگر شرکت بزرگی نیستید یکی از چالش های شما این است که چگونه در بالای صفحه نتایج گوگل ظاهر شوید.

این قضیه زمانی مهم و حساس می‌شود که شما یک محصول با رقیبان قدر دارید .  که بالا بودن در صفحه  نتیجه ی جستجو تأثیر زیادی بر روی فروش شما دارد .البته این مهم است که بر روی سئو کار کنید و رتبه ی سایت خود را بالا بیاورید . اما تبلیغات بازدیدی تأثیری را می‌گذارند که سئو نمی‌تواند بگذارد.

تبلیغات بازدیدی زمانی مهم می‌شود که رقیبان شما از آن استفاده می‌کنند ولی شما از آن  استفاده نمی‌کنید . در این وضعیت مطمئن باشید که ارزش آن را دارد که بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید .

محبوب‌ترین پلتفرم های تبلیغات کلیکی چیست؟

 

می خوانم
افزودن سايت به دايركتوري

اگر تا اکنون از تبلیغات کلیکی استفاده کرده باشید حتماً با کلی از پلترفم های آن  آشنا هستید . که هر کدام از این پلتفرم ها مزایای خاص خود را دارند.

یکی از بزرگترین پلتفرم های تبلیغات کلیکی این Google ads است.

 در Google ads تبلیغات بر اساس چیزی که کاربر جستجو کرده است نشان داده می‌شود . یکی از بهترین ویژگی‌های Google ads این است که همان چیزی که کاربر می‌خواهد و آن را جستجو کرده  که با محصول شما مرتبط است پیشنهادمی دهد .

پلتفرم های تبلیغات کلیکی فراوانی وجود دارند که خیلی ازآن ها در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی موجود است .  از دیگر پلتفرم های تبلیغات کلیکی می توان به پلتفرم های زیر اشاره کرد.

1-facebook Ads

2-twitter Ads

3-Linkedin Ads

4-Youtube Ads

تجارت هایی که تبلیغات خود را بین پلتفرم های متفاوت تقسیم کرده‌اند مشخصاً نتیجه ی بهتری می‌گیرند . همه این پلترفم ها بر اساس سیستم مزایده جلو می روند.

چرا تبلیغات کلیکی از سیستم  مزایده استفاده می‌کند ؟

همه ی پلتفرم های تبلیغات کلیکی از سیستم مزایده استفاده می‌کنند . برای اینکه رتبه بندی در صفحه نتایج معلوم شود به این صورت است که تبلیغ کننده یک پیشنهاد را انتخاب می‌کند. شما یک قیمت پایه مثلاً برای کلیک بر روی سایتتان تعیین می‌کنید و بر این اساس تبلیغ کننده پیشنهاد با قیمت بالاتر را در رتبه ی اول جستجو می آورد.

به هر حال چیزی که برای همه ی ما  و هم برای این پلتفرم های تبلیغات کلیکی مهم است بیشتر پول بدست آوردن است .شما نباید بابت این قضیه از پلتفرم تبلیغاتی ناراحت باشید .

چیزی که مهم است این است که مکان ها و رتبه های فراوانی هستند که شما می‌توانید آن را بدست بیاورید . تبلیغ کننده مزایده را برای این برگزار می‌کنند که کسی که بیشتر پول می‌دهد مکان بهتری را گیر بیاورد .

برای مثال Google Ads یک نمره کیفیت تعیین میکند . این نمره کیفیت به چیز هایی مانند کلمات کلیدی, موضوع و اینکه کیفیت لیندینگ پیج شما چگونه است بستگی دارد .این نمره کیفیت مقدار پولی که شما باید برای هر کلیک بدهید را تعیین می کند.

چقدر باید برای تبلیغات بازدیدی هزینه کنیم ؟

 

می خوانم
3 دلیل برای اینکه فروش خود را بر پایه شبکه های اجتماعی متمرکز نکنید

دو تا چیز هستند که مردم همیشه در مورد تبلیغات کلیکی شکایت دارند. اولی آن این است که وقتی تبلیغات کلیکی را شروع می‌کنند احساس ناراحتی می‌کنند که معمولاً بعد از مدتی از بین می رود. دومی آن این است که تبلیغات کلیکی گران است .

هیچ بحثی دراین مورد نیست.خیلی وقت‌ها دیده شده است که هزینه ای که برای تبلیغات کلیکی صرف شده است به هدر رفته است و نتیجه‌ای نداده است .

البته  که تبلیغات کلیکی هدر دادن پول نیست .درست است که سرمایه گذاری بر این نوع تبلیغات  هزینه بر است اما اگر شما آن را درست انجام بدهید  شما می‌توانید با کمی هزینه کردن یک نتیجه خوب بدست بیاورید.

اینکه چقدر می‌توانید برای تبلیغات کلیکی هزینه کنید همه‌اش به این بستگی دارد که چقدر بودجه برای تبلیغات در کل در نظر گرفته‌اید .

نتیجه‌گیری :

تبلیغات کلیکی فریب دهنده است اما می‌تواند باعث این شود که مقدار خیلی زیادی ترافیک و فروش نصیب شما شود. تبلیغات کلیکی باعث می‌شود که مخاطبانی که به دنبال خدمات یا محصولی مشابه شما می‌گردند با شما روبرو شوند.

اشکالی ندارد که در ابتدای کار کردن با تبلیغات کلیکی احساس ناراحتی می‌کنید حتی متخصصان در این زمینه دفعه ی اول موفق نشدند .متخصصان با تلاش کردن و امتحان کردن چیزهای جدید متخصص شدند. اگر شما مشتاقانه چیز های جدید را امتحان کنید و  باعث می‌شود که کم کم از  آن  سر در بیاورید و موفق شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *