خطوط قرمز در ایجاد بک لینک

خطوط قرمز در ایجاد بک لینک

لینک سازی یا Link Building یکی از عوامل فوق‌ العاده مهم در بهینه‌ سازی خارج سایت یا Off Page Seo به شمار می رود . بسیاری از وب سایت ها می بایست برای رسیدن به رتبه های بالاتر در نتایج جستجوها بک لینک های معتبری از وب سایت های مرتبط دریافت نمایند . روش های مختلفی برای دریافت بک لینک مورد استفاده کاربران قرار می گیرد . در این مقاله به روش های غلط و خطوط قرمزی که در دریافت بک لینک بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و نتیجه معکوس آن باعث تعجب وب مستران می گردد اشاره ای خواهیم داشت

قرض گرفتن لینک

در بعضی از وب‌سایت‌ها امکان این وجود دارد که هنگام گذاشتن نظر در سایت آدرس و لینکی هم قرار دهید و در بعضی دیگر خیر و در بسیاری از وب‌سایت‌ها فیلترهایی برای این کار وجود دارد که این نظرات را فیلتر می‌کنند . بسیاری از افراد این نظرات را به‌صورت خودکار یا به‌ صورت کپی در سایت‌ها قرار می‌دهند . این روش قرض گیری نام دارد و روش اشتباهی است. انجام چنین روشی ، ممکن است به افزایش نامطمئن و کوتاه‌مدت رتبه سایت منجر شود . بااین‌حال ، این‌ لینک‌ها کیفیت چندانی ندارند و سود و منفعت بلندمدتی را نیز در پی نخواهد داشت .

درخواست یک لینک

گاهی اوقات ممکن است سایتمان هیچ محتوایی نداشته باشد و از مدیران وب‌سایت‌ها درخواست ثبت لینکمان را در سایتشان داشته باشیم . وقتی در سایت لینک دهنده محتوا و مطلبی مرتبط با فعالیت سایتمان وجود نداشته باشد و در سایت خودمان نیز محتوای کمی داشته باشیم و این یک لینک برقرار شود . درخواست یک لینک گفته می‌شود. چنین لینک هایی هیچگونه ارزشی برای سئو سایت ما نخواهند داشت و بالعکس به دلیلی ارزش بسیار پایین سبب مشکوک شدن گوگل به فعالیت های سایت ما خواهد شد .

پیشنهاد می کنیم این مقاله خواندنی را هم مطالعه کنید  چرا باید محتوای طولانی و همیشه سبز تولید کنید؟

تبادل لینک

من به شما لینک می‌کنم ، اگر شما به من لینک کنی ، من محصول شما را خریداری می‌کنم ، اگر شما محصول من را بخرید . من محصول خودم را به شما نشان خواهم داد ، اگر شما محصول خود را به من نشان دهید .
نه . این روش چقدر ساده‌ به نظر می‌رسد ؟ و فکر می‌کنید این روش را چگونه می‌توانید برای گوگل به کار بگیرید تا مشخص کنید که آن لینک را خودتان نساخته‌اید ؟ قدرت گوگل این است که الگوها را شناسایی می‌کند . این الگویی است که به‌سادگی شناسایی می‌شود : ” سایت ” ب ” لینک می‌شود به سایت ” الف ” . اما آیا سایت ” الف ” به سایت ” ب ” لینک می‌شود ؟
البته ، روش تهاتر یا معامله لینک‌ها ، با گفتن ” من شما را لینک می‌کنم اگر شما به او لینک کنید و من به این فرد لینک می‌کنم اگر او به شما لینک کند ، خلاقیت بیشتری کسب می‌کند . ” حتی شبکه‌هایی وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید تا این روند تسهیل شود .
شرکت در این ” حلقه‌های لینک سازی ” حتی خطرناک‌تر از روش تهاتر معمولی است . این احتمال وجود دارد که گوگل ، عنوان ” همسایگی ” را برای وب‌سایت‌ها انتخاب کند . ” همسایه‌های بدی ” وجود دارند که شما تمایلی به زندگی در آن محل و همراهی با آن‌ها را ندارید . با لینک سازی درونی، وب‌سایت‌ها در حالت همسایگی نامناسبی قرار می‌گیرند و گوگل فکر می‌کند شما نیز شخصیت بدی دارید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *