طراحی سایت فروشگاهی

چرا طراحی سایت فروشگاهی ؟

  • آیا شما هم میخواهید از طریق وب سایتتان محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید ؟

  • آیا نمی دانید چه امکاناتی برای سایت فروشگاهی لازم است و چه امکاناتی می تواند فروش شما را حرفه ای تر کند ؟

تجربه مشتریان ما در خصوص دریافت خدمات ارائه شده

فروشگاه های اینترنتی می توانند اقدامات فروش مجازی شما را شکل دهند و به صورت ساماندهی شده فرآیند ها فروش مجازی شما را پیاده سازی کنند و افزایش درآمد شما را  به دلیل دستیابی به مشتریانی بیشتر محقق نمایند .

اما گاهی مشتریان با امکانات قابل پیاده سازی در وب سایت آشنا نبوده و در سفارشات خود نیازهای بلند مدت را در نظر نمی گیرند . در این مطلب به بررسی امکانات مورد نیاز و قابل ارائه در وب سایت های فروشگاهی می پردازیم .

طراحی قالب اختصاصی

قالب یک وب سایت معرف برند شماست . از انجا که برند ها منحصر به فرد هستند لذا قالب وب سایت های فروشگاهی نیز می بایست منحصر به فرد بوده و معرفی کننده برند آن شرکت باشد . در یک فروشگاه اینترنتی طراحی قالب و رابط کاربری نقش اساسی در جذب مخاطب ایفا می کند . معمولا در فروشگاه های اینترنتی اطلاعات ، تصاویر ، ویدئو ها و نظرات مختلفی در خصوص یک محصول در صفحه آن وجود دارد که طراحی مناسب و ارائه محتویات مفید سبب جذب مخاطب به آن سایت می گردد .

قالب رسپانسیو و واکنشگرا

با توجه به اینکه تعداد کاربران موبایل روز به روز در حال افزایش است لذا می بایست وب سایت شما از طریق تلفن های همراه و ابعاد مختلف صفحه نمایش بخوبی مشاهده شود و متناسب با هر ابعادی ، تغییر شکل دهد . متاسفانه اکثر قالب های قدیمی رسپانسیو نبوده و فقط در کامپیوتر ها نمایش مناسبی دارند . سورینت پیشنهاد می کند در سفارش طراحی وب سایت شرکتی خود حتما رسپانسیو بودن سایت را مد نظر قرار دهید .

معرفی کانال های ارتباطی

یکی از مهمترین بخش های یک وب سایت معرفی روش های ارتباط با شرکت است . بسته به اینکه مشتریان شما از چه قشری هستند می توانید راه های ارتباطی مختلفی نظیر تلفن ، مویابل ، فکس ، ایمیل ، پیامک ، شبکه های اجتماعی و . . . را مورد استفاده قرار دهید . سورینت پیشنهاد می کند از تمامی کانال های ارتباطی موجود استفاده کنید تا حتی یک مشتری را نیز از دست ندهید .

وب سایت چند زبانه

در عصر دیجیتال فروش محلی معنا ندارد و گستره مشتریان تا آنسوی مرزها نیز پیش می رود . لذا نیاز است خدمات و محصولات خود را به سایر زبان ها نیز ارائه کنید تا مشتریان خارجی خود را از دست ندهید . معمولا در کشور ما زبان های عربی و انگلیسی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند .

معرفی محصولات و خدمات

یکی دیگر از بخش های مهم سایت بخش معرفی محصولات و خدمات شرکت خواهد بود . اساساً هدف از راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی همین موضوع است و نیاز است که محصولات و خدمات خود را به بهترین نحو معرفی کنید . ارائه تصاویر و ویدئوهای مختلف ، نوشتن مقالات متعدد و مرتبط با کسب و کار و محصولات خود ، معرفی همکاران و . . . می تواند اعتبار شما را نزد مشتریان بیش از پیش بهبود بخشد . بخش هایی که می تواند به پیشبرد اهداف شما در وب سایت های فروشگاهی کمک کند . پیشنهاد های ویژه ، محصولات مشابه ، جدیدترین و پرطرفدارترین محصولات هستند که به نوعی باعث افزایش ماندگاری بازدیدکنندگان در وب سایت می شود که می تواند به افزایش اعتماد آنها به وب سایت شما کمک کند و در نتیجه موجب افزایش فروش شما می شوند .

آمار بازدید و آنالیز پیشرفته

مشاهده آمار وب سایت بصوریت ریز با امکان آنالیز آن این فرصت را به شما خواهد داد تا نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را شناسایی کنید . استقبال کاربران از موضوع یا صفحه ای خاص و یا بالعکس عدم اشتیاق آنها در مشاهده خدمات و محصولات شما نشانگر تصمیمات اشتباه در طراحی سایت ، معرفی محصولات و . . . خواهد بود که شما با آنالیز پیشرفته سایت قادر به بررسی و رفع مشکلات اینچنینی خواهید بود .

سیستم خرید

یک سیستم خرید مناسب در فروشگاه های اینترنتی از نان شب نیز واجب تر است . بسیاری از مشتریان هنگام خرید در صورتی که نیاز به ثبت نام اولیه در سایت داشته باشند سریعاً سایت را ترک می کنند . در یک سیستم خرید ایده آل کاربر ابتدا باید محصولات مورد نظر خود را جهت خرید به سبد خرید خود اضافه کند . محلی برای درج کدهای تخفیف ارائه شده توسط فروشگاه در نظر گرفته شود . سپس کاربر در حین تکمیل سفارش مشخصات خود را نیز برای ارسال کالا وارد کند و از طریق همین اطلاعات برای وی حساب کاربری ساخته شود . در انتها نیز اتصال به یک درگاه بانکی تایید شده و مطمئن نیز می تواند اعتماد کاربر را جلب نماید .

نماد اعتماد الکترونیک

یکی از مهمترین آیتم هایی که وب سایت های فروشگاهی می بایست به آن توجه کنند نماد اعتماد الکترونیک یا ای نماد است . این نشان که توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت در اختیار صاحبان وب سایت ها قرار می گیرد یکی از ارکان مهم جلب اعتماد مشتریان به شمار می رود . البته دریافت ای نماد بیشتر می بایست از سمت مشتریان انجام شود اما سورینت جهت رفاه حال مشتریان در این خصوص اقدامات لازم را نیز انجام خواهد داد .

دیجیتال مارکتینگ

بخش اعظمی از فروش و تبلیغات وب سایت های فروشگاهی از طریق ارسال ایمیل ، پیامک ، شبکه های اجتماعی و . . . است که بطور کلی به آن دیجیتال مارکتینگ می گویند . در این خصوص سرویس های ارسال ایمیل و پیامک  ، اتصال سایت به شبکه های اجتماعی و خدمات پیشتبانی آنها یکی از مواردی است که می بایست در ارئه خدمات طراحی سایت نیز مد نظر قرار گیرد .

استفاده از پروتکل امن SSL

وب سایت هایی که با اطلاعات حساس کاربران در ارتباط هستند و کاربر می بایست اطلاعات تماس ، حساب بانکی و . . . را وارد کند می بایست از پروتکل امن SSL یا همان HTTPS استفاده کنند . این پروتکل سبب می شود ارسال اطلاعات به سمت سرور بصورت امن و رمزنگاری شده باشد و از درز و لو رفتن اطلاعات جلوگیری می کند .

سئو و بهینه سازی

اکثر مشتریان شما از طریق موتورهای جستجو با سایت شما اشنا خواهند شد . لذا هر چقدر بتوانید وب سایت خود را در این خصوص بهینه کنید تا موتورهای جستجو توجه بیشتری به شما کنند مشتریان بیشتری به سمت شما سرازیر خواهند کرد . علمی که جهت فعالیت در این حوزه نیاز است علم سئو و بهینه سازی وب سایت است . SEO به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است . هر چقدر سایت شما برای موتورهای جستجو شفاف تر و خواناتر باشد محصولات ، مقالات و خدمات شما در رتبه های بالاتر موتورهای جستجو قرار خواهد گرفت و بالطبع کاربران بیشتری را پذیرا خواهید بود .

سورینت علاوه بر بهینه سازی و افزایش سئو سایت شما این امکان را فراهم نموده است که مدیران وب سایت ها خود نکات مختلف سئو را فرا گرفته و در سایت خود پیاده سازی نمایند . جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره های جامع “فتح قله های گوگل” با ما تماس حاصل نمایید .

چه عواملی در هزینه های مربوط به طراحی سایت تاثیر گذار است ؟

  • سابقه شرکت

شرکت هایی که سابقه کار بیشتری دارند بالطبع نمونه کارهای بیشتری نیز به شما ارائه خواهند کرد و به دلیل تجربه بالاتری که نسبت به سایر طراحان وب سایت دارند هزینه بیشتری از شما دریافت خواهند نمود . این شرکت ها کاملا قابل اعتماد بوده و تعداد بالای پروژه های انجام شده توسط آنها نشانه ارائه خدمات خوب و قابل قبول به مشتری بوده است .

یکی از فواید انتخاب یک شرکت با سابقه برای دریافت خدمات طراحی سایت ، سرعت عمل در ارائه خدمات و کیفیت اجرای پروژه خواهد بود و شما با انتخاب شرکت های با سابقه زمان و وقت خود را می خرید .

  • گرافیک

گرافیک یک وب سایت یکی از بخش های پراهمیت سایت است . زیرا کاربران پس از ورود به سایت شما طی 3-6 ثانیه تصمیم می گیرند که در وب سایت شما بمانند یا خیر . هرچه میزان ماندگاری افراد در وب سایت شما بیشتر شد احتمال خرید و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری افزایش می یابد . پس برای گرافیک وب سایت خود وقت و سرمایه گذاری مناسبی صرف کنید .

  • شیوه کد نویسی

کد نویسی استاندارد از بخش هایی است که کاربر متوجه ان نمی شود . بسیاری از طراحان از نرم افزارهای طراحی قالب استفاده می کنند که کدهای تولید شده توسط این نرم افزاها استاندارد های لازم را نداشته و احتمال تداخل آنها با افزونه های نصب شده بسیار زیاد است و ممکن است باعث خرابی سایت شما در آینده شود . بعلاوه اینکه اگر مجموعه ای حرفه ای طراحی سایت شما را انجام داده باشد می توانید نسبت به امنیت وب سایت و سرعت نمایش سایت خود مطمئن باشید .

  • سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت که امروزه جزء لاینفک وب سایت ها شده است هزینه بالایی به خود اختصاص خواهد داد . در صورتی که پس از طراحی وب سایت به فکر سئو و بهینه سازی آن باشید به مراتب هزینه بیشتری می بایست انجام گیرد . زیرا نیاز است کدهای وب سایت بررسی و در صورت لزوم تغییر کند . بنابراین بهتر است در همان مراحل اولیه طراحی ، بحث سئو و بهینه سازی وب سایت را مد نظر قرار دهید ، به این دلیل که پروژه وب سایت شما تبدیل به سرمایه گذاری خواهد شد و میتواند بازدیدکنندگان هدفمند به وب سایت شما وارد کند.

  • خدمات هاست و دامنه

برخی طراحان وب سایت علاوه بر خدمات طراحی ، سئو و بهینه سازی ، خدمات هاست و دامنه را نیز بر عهده می گیرند. همانطور که می دانید برای راه اندازی یک وب سایت علاوه بر طراحی یک سایت مناسب داشتن یک دامنه و یک هاست مطمئن ضروری است . هزینه های مربوط به دامین مشخص بوده و بسته به دامنه .com یا .ir مورد نظر تعرفه های خاص خود را دارد . اما در خصوص میزبانی وب یا هاستیگ قضیه متفاوت است . قیمت خدمات هاستینگ تعرفه مشخصی ندارد و بسته به کیفیت سرویس ها متغیر است . سورینت پیشنهاد می کند حتماً خدمات هاست و دامین خود را از طراح وب سایت خود دریافت کنید چرا که سبب پشتیبانی راحت تر و سریعتر به شما خواهد شد .

  • پشتیبانی

نکته آخری که بسیار مهم و ضروری است بحث پشتیبانی است . بحث پشتیبانی برای شرکت ها هزینه هایی در پی دارد که می بایست این هزینه ها در هنگام طراحی وب سایت دریافت شود . لذا شرکت هایی که خود را متعهد به ارائه خدمات پشتیبانی می بینند این هزینه ها را پیش بینی کرده و در ابتدای قرارداد دریافت می کنند . بسیار شاهد بوده ایم که طراحان وب سایت ها قیمت های پایین تری به مشتری ارائه داده و در هنگام پشتیبانی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و نمی توانند به وظابف خود در این خصوص عمل کنند .

از هزینه های مجدد پس از طراحی وب سایت جلوگیری کنید :

 

  • هر آنچا مد نظر دارید بر روی کاغذ پیاده سازی نمایید . در صورت که در آینده ممکن است بخواهید بخشی یا امکانی به سایت خود اضافه کنید حتما آن را با طراخ وب سایت خود در میان بگذارید .
  • همزمان با طراحی سایت خود مبحث سئو و بهینه سازی را یاداور شوید و از طراح وب سایت خود بخواهید صفحات سایت شما را با کد های استاندارد نوشته و اصول بهینه سازی و سئو را در دستور کار قرار دهد .
  • دامنه مناسبی خریداری کنید . دامنه برند شما بوده و تعویض دامنه به معنی از دست دادن اعتبار گذشته شما خواهد بود و هزینه های بسیار زیادی به کسب و کار شما تحمیل خواهد کرد .
  • حتماً بحث پشتیبانی و آموزش کار با سیستم را جدی بگیرید . داشتن یک وب سایت مانند خرید یک تردمیل است . شما با خرید تردمیل تناسب اندام نخواهید داشت ، بلکه نیاز است مدام با آن کار کرده و با استفاده مناسب از آن به تناسب اندام برسید . در یک سایت هم نیاز است بصورت مداوم آن را بررسی و آنالیز کرده و ایرادات کار را رفع نمایید .