تگ های مهم سئو

بررسی و معرفی 10 تگ مهم موتورهای جستجو در سئو     

موتورجستجو گوگل برای درک محتوای یک وب‌سایت از تگ‌های موجود در صفحات استفاده می‌کنند.به‌طور مثال تگ title به‌عنوان یک صفحه وب‌سایت اشاره می‌کند.در یک صفحه وب ممکن است هزاران تگ استفاده‌ شده باشد .اما همه‌ی تگ‌ها برای موتور جستجو گوگل مهم تلقی نمی‌شوند.در این مقاله به بررسی10تگ مهم در سئو می‌پردازیم.

تگ Title

مهم‌ترین تگ در یک صفحه وب تگ title است .زیرا متنی که در این تگ قرار می‌گیرد. عینا در نتایج جستجو در گوگل نمایش داده می‌شود.این تگ مهم‌ترین تگ در سئوی داخلی یک وب‌سایت محسوب می‌شود.

تگ Description

دومین تگ مهم در صفحات وب تگ description است.محتوای این تگ در نتایج جستجو زیر تگ title قرار می‌گیرید.سعی کنید در محتوای این تگ حتماً یک یا دو بار از کلمه کلیدی وب‌سایت استفاده کنید.و از محتوای جذاب در این تگ استفاده کنید.

تگ Headings

این تگ‌ها مشخص‌کننده سر تیترهای یک وب‌سایت هستند.مهم‌ترین تگ در این نوع h1 و تگ h5 دارای کمترین الویت در این نوع تگ محسوب می‌شود.تگ h6 هیچ اهمیتی ندارد. اهمیتش مانند تگ p است.در هنگام استفاده از این تگ باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. در یک صفحه وب فقط از یک تگ h1 استفاده کنید.
  2. محتوای تگ h1 و تگtitle باید کاملاً شبیه به هم یا یک محتوای نزدیک به هم باشد.
  3. قبل از تگ h1 در صفحه نباید از هیچ تگ heading استفاده شود.
  4. تگ‌های heading حتماً باید با schema نام‌گذاری شود.

موتور جستجو  گوگل

تگ لینک a

از این تگ برای اتصال صفحات وب به یکدیگر استفاده می‌شود.لینک‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئوی یک وب‌سایت محسوب می‌شود.در هنگام استفاده از لینک‌ها در صفحات وب باید به یک سری نکات توجه کرد.

  1. آدرس‌دهی لینک‌ها باید به‌صورت مطلق باشد.یعنی به‌صورت sorinet/test ونه /test/
  2. برای همه‌ی تگ‌ها حتماً از خاصیت title استفاده کنید.
  3. برای لینک‌های خارجی حتماً خاصیت target_blank را روی newtab قرار دهید.
  4. اگر از محتوای صفحات لینک‌های خارجی خود مطمئن نیستید حتماً لینک را روی nofollow قرار دهید.
  5. لینک‌های داخلی صفحات خود را به‌هیچ‌عنوان روی nofollow قرار ندهید.

شناسه تصاویر alt

موتور جستجو گوگل محتوای  یک عکس را به سه روش مختلف شناسایی می‌کنند.از طریق شناسه alt تصاویر،با استفاده از نام و آدرس تصویر و یا با کمک محتوای صفحه‌ای که عکس در آن قرارگرفته است.

برای هر صفحه وب حتماً یک تصویر شاخص قرار دهید و در خاصیت alt آن حتماً از کلمه کلیدی استفاده کنید.نیازی نیست برای همه‌ی تصاویر صفحه خاصیت alt را تنظیم کنید.فقط برای تصاویر بزرگ و باکیفیت این خاصیت را تنظیم کنید.

تگ Canonical

این تگ یکی از مهم‌ترین تگ‌های سئو محسوب می‌شود. که  بین تگ باز و بسته head قرار می‌گیرد.این تگ شامل آدرس اصلی سایت است. و باعث هدایت موتورجستجو گوگل به صفحه اصلی سایت می‌شوند.و از این طریق موتورهای جستجو به صفحه اصلی سایت هدایت می‌شوند و صفحه اصلی سایت را در نتایج جستجو خود قرار می‌دهند.یکی دیگر از وظایف این تگ هدایت صفحات مشابه به صفحه اصلی است.

موتور جستجو  گوگل

تگ Robots

این تگ مشخص‌کننده این است. که موتور جستجو  گوگل صفحه شمارا ایندکس کنند یا خیر.اگر این تگ روی noindex باشد.موتور جستجو  گوگل صفحه شما را ایندکس گذاری نمی‌کند.ولی در غیر این صورت صفحات شما توسط گوگل بررسی می‌شود.اگر شما در صفحات خود از این تگ استفاده نکنید گوگل حالت پیش‌فرض را در نظر می‌گیرد و صفحات شمارا ایندکس می‌کنند.درباره استفاده از این تگ حتماً باید به چند نکته مهم توجه کنید.نکته اول،اگر می‌خواهید تمامی لینک‌های موجود در صفحه را nofollow باشد. بایداین تگ را به‌صورت nofollow ، index قرار دهید.عده‌ای از وب مستران این تصور رادارند که اگر follow،index را در صفحه خود قرار ندهند. صفحات آن‌ها توسط گوگل ایندکس نمی‌شوند.اما همان‌طور که گفته شد. در صورت عدم وجود این تگ در صفحه موتورهای جستجو حالت پیش‌فرض را در نظر می‌گیرند.و نکته آخر این‌که در استاندارد html هیچ تگی تحت عنوان follow وجود ندارد و این تگ یک تگ کاملاً غیراستاندارد و من‌درآوردی است.

تگ country ,location و geo.position

اگر می‌خواهید در سئوی محلی رتبه خوبی را به دست آورید. حتماً از تگ location استفاده کنید.این تگ مشخص‌کننده مکان دقیق محلی که شما در آن خدمت را ارائه می‌دهد.و تگ geo.position شامل آدرس دقیق محل دفتر سایت شماست بر روی نقشه گوگل است.البته عوامل دیگری مثل محل host و زبان سایت شما نیز برای به دست آوردن رتبه خوب محلی تأثیرگذار است.

تگ publisher

این تگ صفحه گوگل پلاس شمارا به موتور جستجو  گوگل معرفی می‌کند.این تگ به‌صورت مستقیم هیچ تأثیری روی سئو وب‌سایت شما ندارد .اما می‌تواند برای تکمیل Knowledge Graph شما کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *