کادر برجسته - Featured Snippet

نتایج برجسته ، کادر برجسته یا Featured Snippet چیست ؟

هنگامی که شما چیزی را در گوگل جستجو می کنید ، ممکن است نتایج جستجو را در یک کادر برجسته بالای نتایج جستجو ببینید . این نتیجه برجسته یا همان featured snippet به معنای پاسخ سریع به سوال شما است . کادر برجسته معمولا شامل خلاصه ای از پاسخ گرفته شده از وب سایت بهمراه یک پیوند به صفحه ای است که اطلاعات از آن آمده است .

کادر برجسته : نتیجه جستجوی عبارت “چگونه تایر را عوض کنیم “

 

 

آناتومی کادر های برجسته :

برای اینکه سعی کنید صفحات وب خود را برای نتایج جستجوی صوتی رتبه بندی کنید، باید برخی از چیزهای مهم را بدانید که گوگل و Bing به دنبال آن هستند تا که بهترین پاسخ را برای کسانی که در حال جستجوی صوتی هستند ارائه دهند .

هنگامیکه شما در مورد اینکه چگونه یک کادر در بالای نتایج گوگل قرار گرفته است دقت می کنید متوجه خواهید شد همه چیز مرتبط با استفاده از تکنیک ها و استراتژی های SEO است :

  • یک صفحه منحصر به فرد بنویسید.
  • محتوایی ایجاد کنید که به یک سوال خاص پاسخ دهد . به سوالاتی پاسخ دهید که بتوانید توضیحات کامل و درستی به آنها بدهید.
  • هنگام بهینه سازی برای جستجوی صوتی ، مطالبی طولانی تر با استفاده از کلمات کلیدی مهم تر و طولانی تر بنویسید .
  • بهینه سازی برای عبارات جستجو با طول های خاص که حاوی سه تا پنج کلمه یا بیشتر است .
  • از کلمات کلیدی معنایی ، و استفاده از مترادف های آن کلمات کلیدی و مشابه آن استفاده کنید .
  • از واژه هایی مانند :چگونه ، چه ، بهترین استفاده کنید .
  • استفاده از تگ های (H1 , H2, H3 , …) .
  • اطمینان حاصل کنید که از برچسب های منحصر به فرد و توضیحات در هر صفحه استفاده کنید . از کلمات کلیدی در برچسب های استفاده کنید.

در ادامه به تشریح برخی از موارد فوق می پردازیم :

 

 

سایت خود را برای سوالاتی که واقعا می پرسند بهینه کنید :

مهم است که هنگام نوشتن هر محتوایی از بهترین شیوه های SEO استفاده کنید. هنگامی که این عبارت را در گوگل جستجو کنید : ” چگونه به نظرات منفی کاربران پاسخ دهید .” احتمال دارد شما یک صفحه نتایج جستجو موتور (SERP) به شکل زیر روبرو شوید :

در واقع این یک کادر برجسته است یا  Featured Snippet است . وقتی روی لینک کلیک کنید به وب سایتی که مطلب آن برجسته شده است منتقل می شوید . وب سایت فوق  در جستجوی صوتی همین عبارت نیز در کادر برجسته در Android و iPhone  نشان داده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چگونه کادر های برجسته ( Featured Snippet) به وجود آمده اند؟

با نگاه کردن به پست سایت ، کد منبع و ویژگی های قطعه خود ، شما می توانید “deconstructing” آن را یاد بگیرید که چگونه گوگل یک کادر برجسته از آن ایجاد شده است .

هنگامیکه کسی به صورت صوتی جستجو می کند گوگل ابتدا عنوان مطلب را بررسی و در صورت تطابق آن را به عنوان مطلبی که با درخواست کاربر مرتبط است در نظر می گیرد . سپس گوگل به کلمات کلیدی در صفحه، محتوا ، عنوان ، توضیحات و URL نگاه می کند و تمام مواردی که مربوط به پست و مطالب مرتبط با عبارتی که جستجو می شود را جستجو می کند و نمایش می دهد.

بعد از آن ، گوگل متوجه ساختار و استفاده از تگ H2  در پست های سایت می شود. سپس تگ های H2 به یک لیست عددی تبدیل می گردد . در ادامه این آناتومی بصورت تصویری نشان داده شده است :

 

 

 

ابزار های SEO که شانس قرار گرفتن در کادر برجسته را فازایش می دهد :

بعضی از ابزارهای پیشرفته  SEO میتوانند صفحات شما را بهینه سازی کنند تا شانس خود را برای نمایش در نقاط کادر برجسته افزایش دهند. به عنوان مثال ، SEMrush می تواند به شما در پیدا کردن رقبا با قطعه های برجسته کمک کند، و MOZ Pro دارای یک ابزار کادر جستجو و پیگیری است .

 

 

نشانه گذاری طرح و جستجو صوتی

بهترین راه ، نشانه گذاری طرح و مطلب است . احتمالا یکی از مهمترین اجزایی است که می توانید به سایت خود اضافه کنید تا بتوانید در جستجوی صوتی رتبه بندی شوید .

در حال حاضر، بسیاری از متخصصان در زمینه سئو تمایلی به فکر کردن در مورد اضافه کردن طرح و ایده به سایت خود را ندارند . زیرا استفاده از کدها برای آنها برای پیاده کردن طرح و ایده جدید راحت نیست . اما زمان آن رسیده است که ترس از استفاده از کدنویسی را کنار بگذاریم و طرح و ایده های مهم را روی سایت پیاده کنیم.

نشانه گذاری طرح و ایده و مشخص کردن کلمات کلیدی یکی از استاندارد هایی است که زیاد استفاده می شود تا به موتور های جستجو کمک کند به درک درستی از محتوای صفحه دست یابند .

1 پاسخ
  1. مهاجرت به استرالیا
    مهاجرت به استرالیا گفته:

    سلام و احترام خدمت مدیر وبسایت
    بنده از مطالب سایت شما لذت بردم و استفاده کردم تبریک میگم سایت خوبی طراحی کردید خواستم از زحماتتون تشکر کنم، باز هم مطالب وبسایت شمارو پیگیری و استفاده خواهم کرد

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *