seo

۱۰ تکنیک مهم سئو در سال 2019 که باید بدانید

آیا به دنبال این هستید که از سایت خود بهترین نتیجه را کسب کنید؟برای رسیدن به این هدف بهترین راه بهینه سازی و سئوی سایت است بنابراین هیچ چیز به اندازه تسلط به تکنیک های مهم سئو در سال 2019 نمیتواند گره گشا باشد.البته شاید فکر کنید که سئو و پیاده سازی آن کار سخت و دشواری باشد ولی به شما اطمینان می دهیم که بسیاری از تکنیک های سئو بسیار آسان است.

چرا سئو حائز اهمیت است؟

امروزه موتورهای جستجو یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین بخش های دنیای وب است.طبق آمار بیش از 85 درصد مصرف کنندگان و مشتریان برای رفع نیاز خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند.شاید باور نکنید ولی امروزه تعداد زیادی از افراد حتی برای پیدا کردن کسب و کار های غیر اینترنتی هم به گوگل مراجعه می کنند بنابراین بدون استفاده از تکنیک های سئو برند شما به هیچ عنوان به مردم معرفی نخواهد شد.

بهترین تکنیک های سئو برای اجرا

سئو و بهنیه سازی سایت برای موتور های جستجو دارای ابعاد گوناگونی است و رقابت در همه ی این ابعاد کمی دشوار است ولی چاره ای جز تمرکز بر روی این رقابت وجود ندارد.البته انتخاب استراتژی درست می تواند برتری مهمی نسبت به سایر رقبا برایتان به وجود بیاورد.بنابراین سوالی که مطرح می شود این است که بهترین روش و تکنیک سئو چیست؟در ادامه به مهمترین روش ها و تکنیک های سئو در سال 2019 اشاره خواهیم نمود.

۱. مخاطب خود را بشناسید

seo

تنها زمانی میتوانید بهترین روش برای سئوی سایت خود را پیدا کنید که به شناخت مناسبی نسبت به مخاطب خود برسید.اگر مخاطب خود را به خوبی بشناسید می توانید محتوایی مناسب برای آنها تولید کنید و در این صورت است که آنها تبدیل به مشتریان کسب و کار شما می شود.البته حتما در برخی موارد مخاطبان شما از محتوای های تولید شده رضایت نخواهند داشت ولی اشکالی ندارد زیرا تنها تعداد کمی از مخاطبان هستند که باید مورد هدف شما قرار گیردند و رضایت آنها را به دست بیاورید.

اما اگر هنوز شناخت درستی از مخاطبان خود ندارید می توانید از راه های زیر استفاده کنید.

استفاده از Google Analytics:

Google Analytics ابزاری است که می تواند به شما نشان دهد که چه کسانی از سایت شما بازدید کرده اند و به چه قسمت هایی از سایت شما سر زده اند. Google Analytics یکی از بهترین سیستم های تجزیه و تحلیل است که می توانید در کمپین های تبلیغاتی از آن استفاده کنید.

نظارت بر بازدیدکنندگان:

یکی دیگر از ابزار هایی که به شما کمک می کند تا بر رفتار بازدید کنندگان خود نظارت داشته باشید سیستم هایی مانند وردپرس است.از طریق این سیستم های مدیریت محتوا می توانید با بازدیدکنندگان خود تعامل داشته باشید و از آنها بپرسید که بیشتر نسبت به چه محتوایی تمایل دارند.

۲. فراتر از کلمات کلیدی عمل کنید

seo

اگرچه انتخاب کلمات کلیدی مناسب در سئو و تولید محتوا بسیار مهم هستند ولی شاید لازم باشد که کمی از کلمات کلیدی فراتر بروید و قصد و هدف کاربر را مورد توجه قرار دهید.مثلا زمانی که کاربر دستورالعمل طبخ مرغ را سرچ می کند نمی خواهد که با لیستی از آموزش های پخت ماهی رو به رو شوید.بنابراین باید علاوه بر انتخاب کلمات کلیدی مناسب بر روی هدف و قصد مخاطبان نیز تمرکز کنید.البته استفاده از ابزار هایی مانند AdWords Planner نیز می تواند در انتخاب کلمه کلیدی مناسب به شما کمک کند.

مثلاً فرض کنید که شما به دنبال بهترین مکان‌ها برای ماهیگیری در شهر Idaho هستید. آیا شما فقط عبارت «بهترین مکان برای ماهیگیری» را جستجو می‌کنید و یا برای دقیق‌تر کردن نتایج خود نام شهر را هم در کنارش می‌نویسید؟

یکی از بهترین روش های سئو،استفاده از کلمات کلیدی بلند و طولانی است.کلمات کلیدی طولانی یا همان long-tail keywods کمی طولاتی تر از کلمات کلیدی معمولی هستند و به طور کلی تاثیر بیشتری بر روی سئو دارند.

 

۳. عنوان متا و  توضیحات متا را دقیق تنظیم کنید

برچسب های متا یکی از مهمترین بخش های سئو است و در این بین برچسب های عنوان و توضیحات از درجه اهمیت بیشتری برخوردارند.در حقیقت این دو برچسب است که در نتایج جستجو به چشم کاربر می آید.انتخاب برچسب های مناسب نه تنها برای بازدیدکنندگان سایت مهم است بلکه به موتور های جستجو هم می گوید که وب سایت شما در باره چیست.بعد از مبحث برچسب ها آنچه که اهمیت دارد این است که برای محتوا و مقالات خود عناوین و توضیحاتی انتخاب کنید که بتواند بیننده را به خود جذب کند.این روش باعث می شود که کاربران بیشتر بروی سایت شما کلیک کنند و گوگل شما را به عنوان یک سایت پربازدید و معتبر تشخیص دهد.

۴. بر روی کارکرد سایت خود در موبایل تمرکز کنید.

بر اساس آخرین آمار امروزه گوشی های موبایل تقریبا ۵۱.۲٪ از ترافیک کل وب را به خود اختصاص می دهند و این به این معنی است که نیمی از بازدیدکنندگان سایت شما با گوشی و تبلت به سایت شما سر میزنند بنابراین بسیار مهم است که مهیا بازدید آنان باشید یعنی وب سایتی داشته باشید که دارای طراحی واکنشگرا بوده و برای موبایل و تبلت بهینه شده باشد.تجربه کاربر در بازدید از سایت با گوشی آنچنان موثر است که گوگل آن را یکی از معیار های سئو میداند و سایت هایی که نتوانند در این زمینه امتیاز قابل قبولی کسب کنند را در رتبه های اول جستجو قرار نمی دهد.

علاوه بر بهینه سازی موبایل،بهینه سازی برای جستجو صوتی نیز تاثیر زیادی بر روی بهبود تجربه کاربر دارد.امروزه حدود  ۴۶٪ بازدیدکنندگان از جستجو صوتی برای پیدا کردن فروشگاه های محلی استفاده می کنند.به طور کلی برای اینکه تجربه بهتری برای مخاطبان خود بوجود بیاورید،از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید و دکمه های وب سایت را برای استفاده بر روی موبایل بهینه کنید.

بهینه‌سازی برای موبایل معمولاً بهینه‌سازی برای کامپیوترها را نیز شامل می‌شود. مواردی مثل اندازه تصویر، طرح‌بندی (layout) و سرعت سایت به تمام انواع بازدیدکنندگان شما سود می‌رساند.

۵.  از قدرت SSL در سایت خود استفاده کنید

تبدیل کردن سایتتان از HTTP به HTTPS در سئو بسیار اهمیت دارد. نه‌تنها مهم است که از بازدیدکننده محافظت شود، بلکه به نحوه نگرش موتورهای جستجو به سایت شما نیز برمی‌گردد. با نصب یک گواهی  SSL ، شما به موتورهای جستجو نشان خواهید داد که امنیت برای شما مهم است که درنتیجه باعث می‌شود دیده شدن سایت شما افزایش یابد.

یکی از عوامل مهم در سئو بهره مندی از SSL است بنابراین با تبدیل سایت خود از HTTP به HTTPS میتوانید از امتیازی که گوگل به این گونه سایت ها میدهد بهره منده شوید.با نصب SSL به موتور های جستجو نشان می دهید که به امنیت اطلاعات کابران خود اهمیت میدهید و در نتیجه اعتماد گوگل را به خود جلب می کنید.

اگر هنوز قبول ندارید که HTTPS تاثیر مهمی بر روی سئو دارد همین الان هرچیزی که میخواهید را در گوگل جستجو کنید.به احتمال زیاد مشاهده خواهید کرد که تمام سایت هایی که در صفحه اول نمایش داده می شوند از  HTTPS استفاده نموده اند که این اهمیت استفاده از SSL را نشان می دهد حتی ممکن است، کوچک‌ترین وبلاگ‌ها، تنها با گذاشتن گواهی SSL افزایش ترافیک بیش از ۲۷۰٪ و درآمد تبلیغاتی ۵۴۵٪ داشته‌ باشند.

۶. از بک لینک ها استفاده کنید

seo

یکی از مرسوم ترین و معروف ترین تکنیک های سئو استفاده از بک لینک است.بک لینک ها برای موتور های جستجو حاوی این پیام هستند که کاربران سایت شما و مقالات شما را قبول دارند و از آنها در وب سایت های خود استفاده می کنند که این امر برای گوگل بسیار با ارزش است.البته هر بک لینکی نمی تواند برای شما مفید باشد بلکه تنها بک لینک هایی که به موضوع سایت شما مرتبط باشند میتوانند بر روی سئو اثر گذار باشند.

بخش دیگری از بحث بک لینک این است که شما نیز در سایت خود به سایت های مرتبط لینک بدهید و به موتور های جستجو نشان دهید که مقالات شما دارای پشتوانه است و به منابع معتبر ارجاع داده اید.در زمانی که تعداد اخبار کذب و نادرست زیاد است برای گوگل بسیار مهم است مطالب شما دارای لینک مرجع باشد.

۷. به محتواهای داخل سایت خود لینک بدهید

تنها پیوند های خارجی و بک لینک ها نیستند که در سئو موثر اند بلکه لینک های داخلی نیز میتوانند بسیار تاثیرگذار باشند.لینک دادن در داخل سایت به موتور های جستجو می گوید که کدام محتوا ها برای شما ارزش بیشتری دارد و می خواهید که در صفحات اول گوگل نمایش داده شود.البته فراموش نکنید که لینک های داخلی هم مانند لینک های خارجی باید با یکدیگر مرتبط باشند.

۸. محتوای خود را عمیق کنید

seo

در رابطه با اینکه بهترین طول محتوا برای مقالات چقدر است نظرات مختلفی وجود دارد.برخی از متخصصین معتقدند که یک پست ایده ال برای وب سایت باید تقریبا 2100 کلمه باشد. این ادعا بر اساس میانگین کلمات پست‌ها با عملکرد خوب و بالا است. تنها چیزی که باید شما به خاطر داشته باشید صنعت و کار شما است، نحوه نگارش شما بر طول محتوا اثر خواهد گذاشت.ممکن است مقالاتی در رتبه های اول گوگل قرار بگیرند که  کلمات کمتری داشته باشند ولی پر از اطلاعات مفید برای کاربر باشد.پس مهمترین مسئله تعداد کلمات نیست بلکه مهم این است که شما چه اطلاعاتی را به کاربر انتقال می دهید و آیا مطالب شما مشکل کاربر را رفع می کند یا نه.

۹. محتوایی خوانا تولید کنید

seo

اینکه محتوای شما خوانا باشد در سئو بسیار حایز اهمنت است.اگر میخواهید از این فاکتور سئو بهره مند شوید باید متونی خوانا با ادبیات نوشتاری صحیح تولید کنید.داشتن ادبیات مناسب نه تنها خواندن متن را برای کاربر آسان میکند بلکه برای موتور های جستجو نیز یک امتیار مثبت محسوب می شود. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، Yoast SEO می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

۱۰. از رسانه ها غافل نشوید

سایت هایی که علاوه بر متن از تصویر مناسب استفاده میکنند نسبت به آنهایی که فقط متن هستند تا بیش از ۹۴٪ بازدید بیشتری دریافت می کنند که این نشان دهنده این است که استفاده از تصویر میتواند در بهبود سئو موثر واقع شود.همچنین اضافه کردن محتوای ویدئویی به صفحات سایت نیز میتواند شانس دیده شدن برند شما را تا ۵۴٪ بالا ببرد.هرگز فراموش نکنید که بازدیدکنندگان به محتوای ویدئویی 4 برابر بیشتر علاقه مندند تا محتوای متنی و بسیاری از خریداران ترجیح میدهند که ویدئویی از محصول ببینند تا اینکه درباره آن بخوانند.

هیچ‌وقت فکر نکنید که کافی است

سئو هرگز متوقف نمی شود.تنها راه موفقیت در سئو استمرار آن است بنابراین انتظار نداشته باشید که با انتخاب کلمات کلیدی مناسب و تولید محتوا به صورت مقطعی،موفق به کسب رتبه های برتر گوگل شوید. دنبال کردن ترندها، تحلیل کردن رقابت و تغییر دادن متناسب،‌ همه در موفقیت شما نقش خواهند داشت. همیشه استراتژی خود را با شرایط زمان تطبیق دهید. بعضی از بهترین روش‌های سئو، صرفاً توجه به نتایج است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *