با عکاسی تبلیغاتی و صنعتی حرفه ای بودن خود را نشان دهید

با تکیه بر تجربه و دانش تمام تلاش خود را در راستای رونق کسب کار شما به کار می بندیم تا گامی کوچک در رشد اقتصادی کسب و کار ها داشته باشیم

با تکمیل فرم زیر کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

در دنیای کسب و کار، تبلیغات و بازاریابی صحیح نقش مهمی در بهبود فرآیند فروش محصولات و خدمات ایفا می کنند. از طرفی در دنیای تبلیغات عکس ها تاثیر به سزایی در انتقال مفاهیم و تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب دارند.

 استفاده اصولی از تصاویر در تبلیغات می تواند مزایای زیادی مانند جلب توجه مشتریان احتمالی، ساده سازی مفاهیم، افزایش جذابیت محصول و انتقال یک پیام یا ایده، به همراه داشته باشد.

در واقع، تصویر، اغلب آن بخشی از یک فعالیت تبلیغاتی است که ماندگار می شود، و عکسهای قوی در تبلیغات می توانند تفاوت بین یک تبلیغ “خوب” و یک تبلیغ “فوق العاده و تاثیرگذار” را مشخص کنند.

عکس ها نقش مهمی در تبلیغات و بازاریابی ایفا می کنند زیرا می توانند داستانی را روایت کنند. همانطور که ضرب المثل چینی باستان به درستی بیان می کند:

 “یک تصویر به اندازه ده هزار کلمه ارزش دارد”

 

عکاسی تبلیغاتی؛ سرمایه گذاری پربازده

کارشناسان بازاریابی سورینت توصیه می کنند به جای اینکه عکاسی تبلیغاتی را به عنوان هزینه اضافی و از دست رفتن سرمایه کسب و کار خود تلقی کنید، باید آن را به عنوان یک سرمایه گذاری پر بازده در طول زمان ببینید.

 به بیان دیگر برای اطمینان از اثربخشی کمپین های تبلیغاتی خود و رشد میزان فروش، چاره ای ندارید جز این که از عکس های تبلیغاتی با کیفیت بالا استفاده کنید. متاسفانه تعداد زیادی از مشاغل این حقیقت را نادیده می گیرند و وقتی بحث عکاسی تبلیغاتی در اجرای کمپین های بازاریابی مطرح می شود تنها به هزینه های آن توجه و مزایای مهم آن را فراموش می کنند.

 

البته این درست است که هزینه عکاسی تبلیغاتی حرفه ای و با کیفیت بالا، نسبت به تصاویر آماده یا این که بخواهید خودتان عکاسی کنید بیشتر است. اما در نظر داشته باشید که:

 منافع کلی عکاسی تبلیغاتی و اثر مثبتی که در بازاریابی و فروش شما می گذارد در نهایت بیشتر از هزینه ای است که در ابتدا متحمل می شوید.

 

متاسفانه دیده می شود که شرکت ها با خوشحالی مبالغ زیادی را برای چاپ و توزیع هزینه می کنند، اما برای صرف هزینه عکاسی تبلیغاتی دست و دلشان می لرزد. متاسفانه در نتیجه این نگاه اشتباه، مبلغ سرمایه گذاری شده در کل کمپین با کسب نتیجه نهایی ضعیف، به هدر می رود.

 

چگونه می توانم از عکاسی در تبلیغات و بازاریابی استفاده کنم؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم استفاده صحیح از عکاسی تبلیغاتی می تواند پیام و مفهوم مورد نظر شما را در تبلیغات، به خوبی انتقال دهد. این در حالی است که عکاسی ضعیف و غیر حرفه ای می تواند اثر معکوس گذاشته و عدم اصالت کالا یا خدمات را به تصویر بکشد. در واقع عدم استفاده از تصاویر قوی و گویا می تواند باعث عملکرد ضعیف و حتی از بین رفتن یک کمپین تبلیغاتی شود. زیرا آن طور که باید تاثیرگذار نخواهد بود و مخاطب حس خوبی را در مواجهه با آن دریافت نخواهد کرد. اما عکاسی تبلیغاتی صحیح می تواند این تأثیر را ایجاد کند.

 

سیل پیام های تبلیغاتی و چالش بزرگ دیده شدن

از طرفی به یاد داشته باشید که امروزه ما با سیل انبوه پیام های بازاریابی مواجه هستیم.

طبق آمار در در دهه 70 میلادی، هر نفر به طور متوسط، روزانه تنها با حدود 500 آگهی تبلیغاتی رو به رو می شد، در حالی که امروز این عدد به حدود 5000 آگهی در روز می رسد. به دلیل این بمباران مداوم، مخاطبان تنها در حد چند ثانیه (یا حتی یک نگاه) برای هر پیام تبلیغاتی زمان بیشتر صرف نمی کنند و اگر آن پیام چیزی خاص و متمایز از سایرین برای ارائه نداشته باشد، سریعا توسط مخاطبین رد و فراموش می شود. نمونه واضح این حقیقت را می توانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشاهده کنید.

متخصصان تولید محتوای اینستاگرام سورینت معتقدند در اینجاست که عکسهای عالی می توانند تغییری واقعی ایجاد کنند و ثانیه های ارزشمند توجه مخاطب را به یک تعامل ارزشمند توسط او، تبدیل کنند.

 

عکاسی تبلیغاتی باعث تمایز شما از رقبا می شود

یک عکاس حرفه ای می تواند تصاویر با کیفیت بالا تولید کند که منحصر به کسب و کار شما باشد. به این ترتیب امکانی برای شما ایجاد می شود تا از رقبای شما متمایز شوید. همچنین این تصاویر در برند آگاهی کسب و کار شما بسیار موثر بوده و به شما کمک می کنند مشتریان مناسب را هدف قرار دهید.

 

عکس؛ پرچمدار جلب توجه سریع

اگرچه فیلم، صدا و متن از عناصر مهم انتقال پیام در بازاریابی مدرن هستند، اما در جلب توجه سریع هیچ چیز بهتر از عکس نیست. بیلبوردهای تبلیغاتی مثال های خوبی برای این موضوع هستند: یک تصویر عکاسی شده جذاب که قدرت جلب توجه بالایی دارد دقیقاً همان چیزی است که برای جذب کردن نگاه ها و شروع روند آشنایی با برند لازم است. قابل توجه است که استفاده از عکاسی در تبلیغات به مدت ها قبل برمی گردد و افراد به طور موثری عادت کرده اند تا به دنبال عناصر عکاسی در زندگی روزمره خود باشند.

 

عکس؛ قهرمان سرعت انتقال پیام

قبلا به ضرب المثل معروف چینی و این که هر عکس می تواند به اندازه 1000 کلمه ارزش داشته باشد، اشاره کردیم. اما کارشناسان بازاریابی محتوایی سورینت تاکید می کنند که این مفهوم در دنیای تبلیغات نمودی دو چندان دارد.

 به جای انتقال پیامتان به مردم با استفاده از کلمات و توانایی انتقال صدا، می توانید با استفاده از عکس ها، پیامی قدرتمند را از طریق تنها یک نگاه ارسال کنید. ذهن ما برای درک نشانه های غیرکلامی طراحی شده است و عکس ها به قسمت هایی از مغز می رسند که دستیابی به آنها از طریق متن یا صدا دشوار یا غیرممکن است. عکس ها اگر با متن مناسب ترکیب شوند، شاید قدرتمندترین ابزاری باشند که در اختیار شماست.

 

جذابیت احساسی عکس بیش از سایر روش های انتقال پیام است

مردم واکنش شدیدی نسبت به تصاویر افراد دیگر نشان می دهند. اگرچه متن و صدا می توانند برای معرفی محصول شما موثر واقع شوند، اما نمی توانند همان تاثیر احساسی عکس را داشته باشند. برای انجام تبلیغات، یادآوری این نکته ضروری است که انسان ها موجوداتی کاملا منطقی و در عین حال احساسی هستند: احساس برای فروش یک محصول مهم است و مرتبط سازی عناصر احساسی مناسب با یک زمینه جذاب می تواند به بازدهی بیشتر تبلیغاتی منجر شود.

 

از دعوت به اقدام هنگام عکاسی تبلیغاتی غافل نشوید

در زمینه بازاریابی سال ها تحقیق و مطالعه به عمل آمده است و نتایج حاصل از دهه ها تحقیق به خوبی روشن می کنند که: عکس ها مشارکت را تشویق می کنند و احتمال اقدام افراد را افزایش می دهند.

مهم نیست که مطالب بازاریابی شما چقدر قدرتمند است، تنها در صورتی می تواند موفق شود که افراد را ترغیب کند که با کسب و کار شما تعامل برقرار کنند یا اقدامات دیگری انجام دهند. هنگام استفاده از عکس، کاری را که مشتری باید بعد از دیدن پیام شما انجام دهد، در نظر بگیرید و مطمئن شوید که تصویر شما برای تشویق او به انجام آن کار، به اندازه کافی قانع کننده است.

 

تنها عکس های حرفه ای موثر هستند

ایجاد تأثیر مثبت روی کسانی که تبلیغات شما را می بینند برای موفقیت حیاتی است. با استفاده از عکس های با کیفیت در تبلیغات خود، می توانید تصویری حرفه ای از برند خود را برای کسانی که مطالب شما را مشاهده می کنند ارائه دهید. همین دلیل به تنهایی کافی است که کسب و کارها برای عکاسی تبلیغاتی حرفه ای هزینه بکنند. تخصص عکاس در زمینه عکاسی تبلیغاتی، می تواند تفاوت بین یک تصویر صرفاً کاربردی و یک تصویر را که پیام قدرتمندی می فرستد، ایجاد کند.

 

لزوم سپردن کار عکاسی تبلیغاتی به یک تیم حرفه ای

همیشه کار با عکاسی که تجربه ای در زمینه عکاسی تبلیغاتی دارد بسیار موثرتر است. فراموش نکنید که عکاسی تبلیغاتی یک مهارت پیچیده و در عین حال ظریف است و عکاس این نوع تصاویر باید دارای مهارت و تجربه زیادی در این رشته باشد. چرا که برای گرفتن یک عکس خوب نکات و تکنیک های زیادی وجود دارند که باید رعایت شوند.

مثلا محصول باید برجسته باشد، نه اینکه در پس زمینه ناپدید شود. همچنین باید متمایز از تبلیغات دیگر در این زمینه باشد. یک عکس خوب توجه بیننده را به خود جلب می کند و در روند انتخاب و خرید او تأثیر می گذارد.

تیم تولید محتوای سورینت با بهره گیری از مهارت های عکاسان حرفه ای و با تجربه و همچنین در اختیار داشتن امکانات مورد نیاز، افتخار دارد که خدمات عکاسی تبلیغاتی در مشهد را، با کیفیت بالا، به کسب و کارها ارائه کند.

 

فرم مشاوره

 

مهارت های تخصصی در عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی به مقاصد گوناگونی انجام می شود که هرکدام به مهارت های خاصی  نیاز دارد. مثلا اگر شما صاحب رستوران هستید و قصد دارید بشقاب ویژه خود را معرفی کنید، نباید فقط مقداری غذا را در بشقاب قرار دهید و عکس بگیرید. بلکه عکاسی باید به گونه ای باشد که اشتهای بیننده را تحریک کرده و غذا را در بهترین حالت خود نشان دهد.

و یا مثلا عکاسان مد برای اینکه بتوانند احساس عکس را به صورت فعال، جذاب و مطلوب انتقال دهند، به مهارت های ویژه دیگری نیاز دارند.

 

در واقع قبل از شروع عکاسی باید با در نظر گرفتن نیازهای کسب و کار خود و ویژگی ها و علایق مخاطبین هدف، روش و ابزار مناسب را انتخاب کنید. به همین خاطر در سورینت، متخصصان بازاریابی ابتدا و قبل از شروع عکاسی و حتی قبل از شروع ایده پردازی، جلسات نیازسنجی و مشاوره با صاحبان کسب و کار برگذار می کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را از سرمایه گذاری خود کسب کنند.

 

سخن پایانی

مدیریت و اجرای صحیح یک فعالیت تبلیغاتی یا کمپین بازاریابی موثر می تواند یک کار دشوار باشد. اما با عکاسی خوب و رساندن پیام به صورت واضح، می توانید توجه مشتریان را به خود جلب کنید. به این ترتیب به آنها کمک می کنید تا گام بعدی را به سمت خرید محصولات یا خدمات بردارند.

زمانی که داری برای کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی خود برنامه ریزی می کنید، همیشه باید در بودجه بندی هزینه های کمپین، سهمی برای عکاسی تبلیغاتی در نظر بگیرید. یادتان باشد که پرداخت هزینه برای یک عکاس حرفه ای تاثیر بسیار مطلوبی بر خروجی کمپین و برنامه های برندسازی شما خواهد داشت.

در پایان یادآوری می کنیم که روش ها و ابزار تبلیغات به طور مداوم تغییر می کنند، اما برخی از عناصر وجود دارد که بی انتها می مانند. در هنگام طراحی و برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی جدید برای کسب و کار خود، مطمئن شوید که از اهمیت عکس ها در جلب توجه و افزایش فروش غافل نشده اید.

برای مشاوره در زمینه عکاسی تبلیغاتی با مشاوران سورینت تماس بگیرید: