طراحی سایت مدرن

8 المان موثر در طراحی سایت مدرن

طراحی سایت هر روز با تغییر و تحول زیادی روبرو می باشد و المان های جدیدی برای آن معرفی می گردد. برخی از این المان ها باعث میشود تا شرکت و برندتان بهتر معرفی گردد و برخی به نمایش بهینه محتوا کمک می کنند. البته استفاده از تمام المان ها برای طراحی سایت همیشه ضروری نمی باشند، اما برخی از آنها سایت را با بهبود قابل توجهی روبرو می کند. در ادامه بهترین المان ها برای طراحی سایت مدرن و بهینه را معرفی می کنیم.

طراحی سایت مدرن

موثرترین المان ها در طراحی سایت

 

استفاده از تایپوگرافی منحصر به فرد و بزرگ

اکثر کسب و کارها و برندها فونت و تایپوگرافی خاص و منحصر به فردی دارند که باعث میشوند براحتی برای مخاطبان اصلی قابل تشخیص باشند. در سال های اخیر، در طراحی سایت از فونت های بزرگ تر استفاده میشود که باعث میشود تا توجه بیننده به تایپوگرافی بیشتر شود.
به عنوان مثال، new Yorker از فونت منحصر به فرد adobe Caslon pro در طراحی سایت استفاده نموده است در حالیکه اغلب برندها و استارت آپ های مشابه با zaro از فونت های خاص مانند Blokletters-Balpen استفاده می کنند.

دلیل اهمیت فونت در طراحی سایت

تایپوگرافی برای جذب نگاه و توجه مخاطبانی از سراسر وب به بخش های مختلف سایت مورد استفاد قرار میگیرند. درست مانند مثال بالا که نگاه ها به بخش های مختلف صفحه از طریق فونت های بزرگ هدایت میشود.
وقتی نام تجاری و برند را انتخاب می کنید، نوع تایپوگرافی آن به موارد و نکات ظریفی بستگی دارد. به عنوان مثال، آیا برند شما کاملا جدی می باشد یا بیشتر جنبه ی سرگرمی دارد؟ نوع نمایش فونت در دستگاه های مختلف را در طراحی سایت و انتخاب فونت مد نظر داشته باشید. از فونت هایی باید استفاده شود که توسط مرورگرهای مختلف قابل پشتیبانی باشند.

طراحی سایت

استفاده از تصاویر بزرگ و واکنش گرا

استفاده از تصاویر بزرگ و کاملا با معنا و مرتبط با موضوع اصلی، باعث میشود تا با طراحی سایت در جذب کاربر موفق باشید. با قرار دادن متن روی تصاویر می توانید یک CAT ایجاد و دکمه های شبکه های اجتماعی را بر روی آن به کار ببرید. در نتیجه باعث جذب نگاه کاربران می شوید.
تصاویر بزرگ در اغلب مواقع در پس زمینه با متن و سایر مطالب در بالای آن به کار برده میشود. نمونه ی موفق در این نوع طراحی سایت، سایت Uber می باشد. استفاده از تصاویر بزرگ می تواند داستان و هدف سایت را بدون توجه به متن و محتوا نشان دهد.

می خوانم
طراحی سایت اختصاصی و سفارشی

چرا تصاویر بزرگ در طراحی سایت موثر می باشند

مخاطب و کاربران سایت از دستگاه های مختلفی برای ورود به آنها استفاده می کنند. به همین خاطر شما و هر کسب و کار دیگری انتظار دارید که سایت تان در دستگاه هایی مانند گوشی های تلفن همراه، تبلت و دسکتاپ به درستی نمایش داده میشود. در غیر این صورت، حجم زیادی از ترافیک ورودی به سایت از بین خواهد رفت.
به همین خاطر باید نوع طراحی سایت و تصاویر موجود در آن کاملا واکنش گرا یا ریسپانسیو باشد تا تجربه کاربری خوبی را به همراه داشته باشد.

طراحی سایت حرفه ای

استفاده از ویدئو در پس زمینه

قرار گرفتن ویدئو در پس زمینه سایت ها و پخش خودکار آنها باعث میشود تا هدف و پیام اصلی به راحتی نمایش داده شود. در این شرایط به المان های دیگری مانند متن و تصاویر کمتر نیاز می باشد.
به عنوان مثال، Wistia در صفحه ی اصلی خود از ویدئوی بزرگی استفاده نموده است که با کلیک بر روی دکمه ی play می توانید نگاه عمیق تری به ویدئو داشته باشید. استفاده از این ویدئو باعث میشود تا کاربر تشویق به کلیک کردن شود.

فواید استفاده از ویدئو در پس زمینه سایت

استفاده از ویدئو در پس زمینه ی سایت ها باعث میشود تا نگاه بیننده به آن جذب شده و نکات مهم و کلیدی برند راحت تر نمایش داده شوند. علاوه براین، ویدئو 60000 مرتبه سریعتر از متن توسط مغز پردازش میشود و علاوه براین، اغلب افراد از خواندن محتوای متنی متنفر هستند. البته باید به سرعت بارگیری و لود شدن ویدئو و نحوه نمایش آن در دستگاه های تلفن همراه نیز توجه داشت تا طراحی سایت تجربه کاربری خوبی را به همراه داشته باشد.

می خوانم
چه زماني بايد از CMS استفاده كنيم؟

طراحی نیمه فلت

در سال 2013 اپل طراحی فلت را به کار برد. در این نوع طراحی هیچ نشانه ای از طراحی سه بعدی و عناصر پیچیده وجود ندارد. بعد از اپل، سایر کسب و کارها نیز به طراحی فلت در طراحی سایت روی آوردند. با این حال، برخی از سایت ها مانند uber از سایه زدن تصاویر به آنها ابعاد دادند و نوعی طراحی نیمه فلت را در طراحی سایت به کار بردند.

فواید استفاده از طراحی نیمه فلت در سایت

طراحی فلت باعث میشود تا محتوای شما راحتتر درک شود و با عمق بخشیدن به آن، طرح را زنده تر خواهید کرد. به کار بردن طراحی فلت یا عمق دادن به طرح در نهایت باید در تمام صفحات سایت کاملا هماهنگ باشد.

طراحی سایت حرفه ای

استفاده از منوی همبرگری در طراحی سایت

در بسیاری از مواقع ممکن است منوهایی با گزینه های طولانی در سایت ها به کار گرفته شوند. استفاده از این منوها باعث میشود دسترسی مستقیم بازدیدکننده به بخش های مختلف سایت امکان پذیر گردد. البته نقاط منفی نیز در این نوع منوها به چشم میخورد و آن استفاده از تمام صفحه برای نمایش منو می باشد.
استفاده از منوهای همبرگری یکی از بهترین راهکارها در این زمینه می باشد که در طراحی سایت به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

مزیت منوی همبرگری

صفحات سایت باید بتوانند مسیر درستی را برای دسترسی به سایر صفحات فراهم کند. در این صورت تجربه کاربری بهتری ایجاد خواهد شد و از پرت شدن حواس ماربر و گیج شدن آنها جلوگیری میشود.

استفاده از تصاویر بزرگ برای محصولات

در سایت های B2B در اغلب مواقع تصاویر بزرگی از محصولات همراه با برجسته کردن ویژگی های اصلی آنها به کار برده میشود. استفاده از این تصاویر باعث میشود تا هدف اصلی راحت تر به کاربر القا شود و تجربه کاربری بهبود پیدا میکند.

می خوانم
در طراحی حرفه‌ای سایت باید چه مواردی رعایت شود

مزیت استفاده از تصاویر بزرگ برای محصولات

استفاده از تصاویر بزرگ برای محصولات در طراحی سایت، به طراح کمک میکند تا ویژگی های مهم محصولات را با روش کارآمد و موثری نشان دهند.

طراحی سایت

طراحی کارت

با رشد سایت هایی مانند پینترست، طراحان سایت و بازاریابان به سمت طراحی کارت گرایش پیدا کردند. استفاده از کارت های منحصر به فرد به شما کمک میکند تا اطلاعات به شیوه ای بصری و بدون نیاز به متن به خوبی نمایش داده شوند.
با جداسازی محتوای مربوط به بخش های مختلف از یکدیگر در کارت ها، کاربران می توانند انتخاب کنند که کدام مقاله و محتوای موجود در صفحات مختلف سایت را مطالعه کنند.

مزیت طراحی کارت در سایت

استفاده از کارت ها در سایت های B2B و B2C بسیار مورد توجه قرار گرفته است چون ارائه ی اطلاعات را راحت تر میکند. البته لازم است در حین طراحی سایت و استفاده از کارتها به واکنش گرا بودن آنها دقت داشته باشید.

استفاده از ویدئوهای کوتاه برای محصولات و ویژگی ها

علاوه بر استفاده از فیلم در پس زمینه، بسیاری از برندها به تولید ویدوهای کوتاه و معرفی محصولات و سرویس های خود روی آورده اند. استفاده از این ویدئوها باعث میشود تا بهبود تجربه کاربری و پی بردن به قابلیت ها و ویژگی های محصولات راحت تر شود.
یک نمونه ی موفق در این نوع طراحی سایت، InVision می باشد که با یک ویدئوی کوتاه نحوه ی استفاده از محصولات را نشان می دهد.

مزیت استفاده از ویدئوهای کوتاه

طبق نتایج بدست آمده از Magazine، حدود 92 درصد از مشتریان b2b تماشای ویدئوی آنلاین را ترجیح میدهند. 43 درصد از مشتریان b2b تماشای ویدئوی آنلاین را در زمان خرید و استفاده از سرویس ها انتخاب می کنند.
استفاده از این فیلم های کوتاه در طراحی سایت باعث میشود تا چشم انداز برند راحت تر توسط کاربران درک گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *