google trends

گوگل ترندز چیست؟5 روش برای استفاده از گوگل ترندز در سئو SEO و بازاریابی محتوا

گوگل ترندز یکی از موثرترین ابزارها در سئو می باشد که به شما در انتخاب کلمات کلیدی کمک زیادی می کنند. در این مطلب قصد داریم 7 نکته ی موثر که می تواند گوگل ترندز را برای تحقیقات سئو و بازاریابی ارزشمند کند، معرفی کنیم.

 

گوگل ترندز

گوگل ترندز و تعریف استراتژی سئو

1-میزان ترافیک کلمات کلیدی را شناسایی کنید

گوگل ترندز یکی از ابزارهای گوگل می باشد که ترافیک هر کلمه کلیدی را به صوت بصری مقایسه می کند. البته مقادیر نمایش داده شده دقیق نمی باشند و به صورت نسبی اندازه گیری می شوند. با اطلاع از ترافیک هر کلمه کلیدی می توانید کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کنید.

نکته: چطور اطلاعات دقیق ترافیک کلمات کلیدی را بدست آوریم؟

اگر میخواهید اطلاعات ترافیک هر کلمه کلیدی را کاملا به صورت دقیق بدست آورید، می توانید کلمه کلیدی مورد نظر را با کلمه ای که قبلا برای آن رتبه بدست آورده اید مقایسه کنید و با سطح ترافیک آن آشنا شوید. درست است که گوگل ترندز ترافیک دقیق را نمایش نمی دهد، اما تا حد زیادی می توانید میزان رقابت در آن را متوجه شوید.
مزیت: بدست آوردن بینش بهتر در بازاریابی محتوا
برای پی بردن به اطلاعات کلمات کلیدی می توانید تحلیل و بررسی ها را به دو حالت بلند مدت و کوتاه مدت مورد بررسی قرار دهید.
در روش طولانی مدت می توانید از گوگل ترندز برای بررسی ترافیک در 5 سال اخیر استفاده کنید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا روند بازدیدها را بر روی کلمات کلیدی مختلف درک کنید
روند صعودی نشان دهنده ی افزایش بازدیدها بر روی کلمات خاص می باشد و در نتیجه می توانید بیشتر بر روی آن کلمات هدف تمرکز داشته باشید. در مقابل، اگر روند نزولی باشد یعنی خواسته ی کاربران در حال تغییر می باشد و نوع محتوای درخواستی آنها باید تغییر کند.
به عنوان مثال، در تصویر زیر سیر نزولی جستجوی وردپرس در پنج سال اخیر نمایش داده شده است. این روند نشان دهنده کاهش جستجوی عباراتی مانند پلاگین ورودپرس، تم های وردپرس و میزبانی وردپرس می باشد.

می خوانم
بهينه سازي رسانه اجتماعي

گوگل ترندز
مزیت: ایجاد طرح برای محتوا در آینده
با کمک بررسی روند طولانی مدت می توانید برای تولید محتوا در آینده طرح و برنامه های بهتری اتخاذ کنید. با این اطلاعات می توانید متوجه شوید که بر روی کدام محتوا باید تمرکز بیشتری داشته باشید. اگر سیر یک محصول نزولی و رو به پایین می باشد، به معنای این است که باید بر روی محصول و کلمات جدیدتر تمرکز داشته باشید و یا شیوه ی تولید محتوا را به طور کامل تغییر دهید.

google trends

2-نمایش دیدگاه های کوتاه

مشاهده ی ترندز و میزان تقاضای کلمات کلیدی در چشم انداز و مدت زمان کوتاه، 90 یا حتی 30 روز می تواند نقش مهمی در ارتقا بازاریابی محتوا داشته باشد.
به عنوان مثال، می توانید با بررسی ترندز کلمات کلیدی در کوتاه مدت متوجه شوید که کلمه ی مورد نظر در کدام یک از روزهای هفته جستجوی بیشتری داشته است.
مزیت: زمان بندی برای انتشار مطالب
با بررسی در دوره های کوتاه می توانید متوجه شوید که به عنوان مثال در روزهای شنبه و یکشنبه بیشتر چه مطالبی را بر روی سایت منتشر کنید و در نهایت یک برنامه ی مشخص و مفید برای انتشار مطالب خواهیم داشت.
به عنوان مثال، اگر سایتی دارید که بیشتر بر روی سرگرمی و مطالب سرگرم کننده تمرکز دارد، در روزهای تعطیل بدون شک بازدیدکننده ی بیشتری خواهید داشت.

سئو

3-طبقه بندی کلمات کلیدی

گوگل ترندز قابلیت محدود کردن کلمات کلیدی بر اساس دسته ها و طبقات مختلف را دارد. در نتیجه اطلاعات دقیق تری را می توانید در مورد کلمات کلیدی بدست آورید.

می خوانم
بررسی و معرفی 10 تگ مهم موتورهای جستجو در سئو     

4-جستجوی کلمات کلیدی بر اساس موقعیت جغرافیایی

گوگل ترندز این امکان را در اختیارتان قرار میدهد تا بر اساس موقعیت جغرافیایی اطلاعاتی را بدست آوردید. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا برای هر منطقه از کلمات خاصی استفاده نمایید. این اطلاعات برای ایجاد بک لینک، تولید محتوا و ارتقای محتوا و بالا بردن نرخ تبدیل بسیار موثر و ارزشمند می باشند.
با این اطلاعات می توانید کلماتی که در مناطق خاص بیشتر مورد توجه هستند را شناسایی کنید و در نهایت مجلات و گروه های مرتبط با آن موضوع و منطقه را برای تبلیغات انتخاب نمایید.
مزیت: داده های جغرافیایی می توانند رتبه را افزایش دهند
اطلاعات جغرافیایی می تواند برای ارتقا محتوا موثر باشد، به طوریکه اطلاعات مربوط به افراد همان منطقه هدف را تولید خواهید کرد. گوگل به جغرافیا و موقعیت کاربران در نمایش نتایج جستجو و رتبه بندی کلمات به شدت اهمیت می دهد.

5-پرسش های رو به افزایش Rising Queries

با این قابلیت می توانید کلمات و عباراتی که جستجوی آنها در حال افزایش می باشد را شناسایی کنید. در این بخش 25 کلمه کلیدی که جستجوی آنها رو به رشد می باشد را نمایش می دهد. در نتیجه می توانید همراه با خواسته های جدید کاربران حرکت کنید و بر همین اساس برای نوع بازاریابی و تولید محتوا برنامه ریزی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *