تولید محتوای حرفه ای اینستاگرام

با تکیه بر تجربه و دانش تمام تلاش خود را در راستای رونق کسب کار شما به کار می بندیم تا گامی کوچک در رشد اقتصادی کسب و کار ها داشته باشیم

با تکمیل فرم زیر کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

امروزه شبکه های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام، فرصت بسیار خوبی را برای بازاریابی موثر در اختیار کسب و کارها گذاشته اند. اما اگر می خواهید از این فرصت استفاده کنید و کسب و کار خود را از طریق اینستاگرام توسعه دهید، دانستن این نکته قبل از شروع فعالیت، برای شما ضروری است:

در اینستاگرام، تولید محتوای با کیفیت و جذاب، به طوری که مخاطب را با خود درگیر کند، اهمیت بسیار بالایی دارد.

در واقع محتوای با کیفیت، شرط موفقیت در اینستاگرام است.

 

می پرسید چرا؟

 

کارشناسان تولید محتوای اینستاگرام سورینت اینگونه پاسخ می دهند:

  1. با توجه به حجم و تنوع زیاد محتوا در اینستاگرام، اگر می خواهید دیده شوید، باید حتما متمایز باشید و محتوای شما نظر مخاطبان را جلب کند.
  2. مخاطبان امروزی باهوش تر و سخت پسند تر شده اند و با محتوای بی کیفیت نمی توانید آن ها را به سمت خود جذب کنید.
  3. علاوه بر این، الگوریتم های خاص اینستاگرام نیز کار را برای برند ها سخت تر کرده اند.

 

بنابراین برای ایجاد محتوای با کیفیت در اینستاگرام، ابتدا باید به تحقیق و جمع آوری اطلاعات بپردازید و مخاطب هدف خود را بشناسید. سپس بر اساس آن استراتژی تولید محتوا تدوین کنید. همچنین باید ابزار سخت افزاری و نرم افزاری مناسب را برای تولید و ویرایش محتوا در اختیار داشته باشید. در آخر نیز یک برنامه ریزی مدون برای ارسال محتواهای تولید شده، کار را تمام می کند.

 

چرا تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام خیلی مهم است؟

بیایید قدری بیشتر در مورد الگوریتم اینستاگرام صحبت کنیم. معمولا کسب و کارها دل خوشی از این الگوریتم ندارند و به روز رسانی و تغییر این الگوریتم نیز کار آن ها را برای رشد حساب اینستاگرامیشان، دشوارتر کرده است.

اما کارشناسان تولید محتوای سورینت معتقدند: الگوریتم مانع رشد شما نمی شود، بلکه فقط نحوه رشد شما را تغییر می دهد.

 

امروزه تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام، بیش از هر زمان دیگری مهم است. اگر به سال های ابتدایی اینستاگرام برگردیم، افزایش فالوور با تصاویر بی کیفیت و فعالیت پراکنده، کار سختی نبود.

اما اکنون، فعالیت پراکنده و نامنظم نتیجه ای ندارد و شما باید بتوانید به طور مرتب محتوایی را تولید کنید که مخاطب شما آن را بپسندد و با آن تعامل داشته باشد.

 

دقت داشته باشید که برقراری تعامل از طرف مخاطبان (لایک، کامنت، ذخیره و اشتراک گذاری) بسیار برای اینستاگرام مهم است. هنگامی که الگوریتم دریابد که شما محتوایی تولید می کنید که  مورد پسند مخاطبان شما قرار می گیرد، شما و پست هایتان را در موقعیت بهتر و در مقابل چشم مخاطبان جدید (از طریق اکسپلور) قرار می دهد.

 

اما مسئله اینجاست که تولید محتوای عالی اینستاگرام به طوری که مخاطبان را به واکنش مثبت ترغیب کند، کار آسانی نیست و یک شبه اتفاق نمی افتد! بلکه نیازمند صرف وقت، تلاش، خلاقیت و پیروی از اصول تولید محتوا برای اینستاگرام است.

 

همین الان برای تولید محتوای با کیفیت، با مشاوران سورینت تماس بگیرید ( لینک فرم)

 

آنچه در ادامه می خوانید حاصل تجربه طولانی مدت کارشناسان تولید محتوای سورینت در زمینه فعالیت  و تولید محتوای اینستاگرام است.

همچنین سورینت درخدمات جامع خود برای تولید محتوای ایسنتاگرام در مشهد، از  اصول زیر پیروی می کند.

 

قدم اول برای شروع تولید محتوای اینستاگرام چیست؟

قبل از شروع ، باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  1. آیا با فضا و فرهنگ اینستاگرام آشنایی دارید؟
  2. چه نوع محتوایی برای معرفی برند شما مناسب است؟
  3. مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و می خواهند چه چیزی ببینند؟

 

در ابتدا داشتن تعریف صحیح از رسالت کسب و کار خود و ارزشی که برای مشتریان ایجاد می کنید، ضروری است. در واقع این گام مهمی برای برنامه ریزی روند تولید محتوای اینستاگرامی شما است.

 

اگر ندانید مخاطبان شما دوست دارند چه نوع محتوایی را مصرف کنند، نمی توانید محتوای مورد پسند آن ها را تولید کنید و در این صورت، آن ها به راحتی شما را رها کرده به سراغ رقبایتان خواهند رفت!

 

به همین خاطر در سورینت، ابتدا مشاوران تولید محتوا برای مشتریان جلسات نیازسنجی برگزار می کنند و در این نشست ها به تحلیل کسب و کار مشتری و جمع آوری اطلاعات پیرامون مخاطبان هدف او می پردازند. همچنین با تحلیل و آنالیز فعالیت رقبای او در بازار، با آمادگی و شناخت کامل، استراتژی مناسب تولید محتوای اینستاگرام را پیشنهاد می دهند.

 

یافتن گروه مخاطبان هدف برند خود و تلاش متمرکز بر روی همین گروه، نتیجه خوبی خواهد داشت. برند های زیادی در اینستاگرام با ارسال مطالب بی هدف و طراحی نشده برای گروه مخاطب خاص خود، به حاشیه رانده می شوند و نمی توانند رشد کنند.

 

هر سخن وقت و هر نکته مکانی دارد!

نکته مهم دیگری که کارشناسان تولید محتوا در سورینت بر روی آن تاکید بسیار دارند، در نظر گرفتن فضا و فرهنگ حاکم بر اینستاگرام است. هر شبکه اجتماعی فضا و ویژگی های مربوط به خودش را دارد و نمی توان با یک رویکرد و روش، برای همه رسانه های اجتماعی تولید محتوا کرد.

 

مثلا در شبکه اجتماعی مثل Linkedin فضای جدی کاری و آکادمیک حاکم است و محتوای خلاف این فضا شانسی برای موفقیت ندارد. اما در مقابل پلتفرمی مثل فیس بوک یا اینستاگرام جو دوستانه و صمیمی تری دارند و محتواها با لحن جدی و رسمی در آن ها جوابگو نخواهد بود.

متاسفانه دیده می شود که شرکت های ارائه دهنده خدمات تولید محتوای اینستاگرامی، این نکته مهم را در کار خود رعایت نمی کنند و حاصل آن محتواهایی می شود که شانسی برای دیده شدن در اینستاگرام ندارند.

 

 

 

برای تولید محتوای ایسنتاگرام به چه ابزاری نیاز است؟

پس از انجام تحقیقات و شناخت صحیح نیاز ها و مخاطبین هدف، نوبت به موارد فنی تولید محتوای اینستاگرام می رسد. جایی که ابزار سخت افزاری و نرم افزاری مناسب و همچنین تخصص استفاده از این ابزار مورد نیاز خواهد بود.

یکی از ابزار مهمی که برای تولید محتوای اینستاگرام به آن احتیاج دارید، دوربین است. البته قبل از شروع به تصویربرداری و با توجه به نوع محتوا، باید ابتدا سناریوی مناسب را برای تولید محتوا بنویسید.

کیفیت دورببین و مهم تر از آن، کیفیت عکاسی و فیلمبرداری در تولید محتوای تاثیرگذار، تعیین کننده هستند.

 

البته در اینستاگرام برخی پیج های موفق را پیدا می کنید که تنها با دوربین موبایل خود عکاسی می کنند. اما در مجموع هر چه کیفیت و امکانات ابزار تصویر برداری شما بهتر باشد، محتوای بهتری تولید خواهید کرد. به خصوص اگر بخواهید از محصولات خود عکاسی کنید، داشتن امکانات کامل و حرفه ای بیشتر اهمیت پیدا می کند.

 

تیم تولید محتوای سورینت با آگاهی از این موضوع، امکانات کاملی را برای تولید انواع محتوای اینستاگرامی در قالب پست و استوری برای مشتریان خود فراهم کرده است. استودیوی تخصصی سورینت فضای مناسب را برای ضبط و تولید انواع محتوای آموزشی و تیزرهای تبلیغاتی در اختیار دارد. علاوه بر امکانات تصویر برداری سایر ملزومات ساخت محتوای با کیفیت نیز (مانند کپشن جذاب، هشتگ گذاری صحیح، سناریو نویسی و …) توسط کارشناسان تولید محتوای سورینت برای مشتریان انجام می شوند.

 

 

اهمیت ویرایش محتوا در تولید محتوای اینستاگرام چقدر است؟

اگر برخی از موفق ترین حساب های موجود در اینستاگرام را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که همه آنها، صرف نظر از اینکه در کدام صنعت فعالیت می کنند، یک چیز مشترک دارند.

همه آنها به اصل زیبایی و جذابیت (هر کدام به شیوه خودشان) پایبند هستند!

مشاوران تولید محتوای سورینت معتقدند که معماری صحیح پیج و داشتن یک ظاهر منسجم که هویت برند شما را برساند، بسیار مهم است. این هویت بصری یکپارچه، باعث می شود که مخاطب از بین همه محتواهایی که در حساب کاربری خود می بیند، شما را سریعتر و راحت تر تشخیص دهد. پس ویرایش محتوا و اضافه کردن فیلترها و افکت های خاص بر روی آن را جدی بگیرید.

خوب است بدانید که یک بیننده جدید، می تواند فقط در 3 ثانیه نظر خود را در مورد محتوای شما اعلام کند، بنابراین اگر می خواهید اولین برداشت خوب را ایجاد کنید، انسجام ظاهری و جود احساس ثابت در تمام عکس های شما، امری ضروری است.

 

به همین خاطر است که در سورینت، ویرایش محتوا توسط نرم افزار های پیشرفته و به دست افراد متخصص صورت می گیرد، تا محتوای تولیدی نهایی، بهترین بازخورد را از مخاطب دریافت کند.

 

پس از تولید و ویرایش محتوا نوبت به انتشار آن در اینستاگرام می رسد. فراموش نکنید که روند انتشار محتوا در اینستاگرام باید به صورت منظم و بر اساس زمانبندی خاص باشد.

 

نتیجه گیری

اکنون که با اهمیت  و اصول تولید محتوای اینستاگرام آشنا شدید، وقت آن است که شروع کنید. فراموش نکنید که اینستاگرام فرصت طلایی برای بازاریابی محصولات شما است. پس دست به کار شوید تا از رقبا عقب نمانید.

همچنین یادتان باشد که فرآیند بازاریابی دیجیتالی و تولید محتوای اینستاگرام، نیاز به تخصص و صرف وقت زیاد دارد و اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید و یا نمی توانید زمان زیادی صرف کنید، مدیریت پیج اینستاگرامی خود را به دست متخصص این کار بسپارید.

ما در سورینت به عنوان یکی از ارائه دهندگان خدمات تولید محتوای اینستاگرام در مشهد، آماده هستیم تا با همه تخصص و امکانات خود، برای پیج اینستاگرامی شما محتوای منحصر به فرد و با کیفیت تولید کنیم.

 

برای اطلاعات بیشتر با مشاوران سورینت در ارتباط باشید: