سئو داخلی

33 نکته مهم برای سئو داخلی یا on page SEO

برای بهبود و افزایش تعداد بازدیدکنندگان صفحات سایت و وبلاگ باید بتوانید از سئو داخلی یا on page SEO استفاده نمایید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا سایت و مطالب شمارا راحت تر شناسایی و رتبه بندی کند. برای این منظور ما لیستی از نکات مهم در سئو داخلی که در طراحی سایت باید مدنظر داشت را فراهم کرده ایم که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

سئو داخلی

سئو داخلی یا on page SEO چیست؟

بهینه سازی صفحات داخلی سایت از نظر محتوا و سایر موارد برای کسب رتبه ی بهتر در لیست نتایج موتورهای جستجو را اصطلاحا سئو داخلی می گویند. سئو داخلی شامل تکنیک هایی می باشد که باعث کسب رتبه ی برتر یک صفحه با کلمه کلیدی خاص می باشد.

درست است که سئو داخلی سایت یک صفحه ی خاص را بهبود می دهد اما با سایر انواع سئو سایت در ارتباط می باشد و پشتیبانی میگردد. به عبارت دیگر، سئو داخلی به تنهایی برای دست یافتن به رتبه ی برتر کافی نمی باشد و لازم است تا سایر تکنیک های سئو نیز بدرستی انجام شوند.

در ادامه 33 تکنیک موثر در سئو داخلی و همچنین نکات مهم در Off page SEO که با آن در ارتباط می باشد را معرفی خواهیم نمود.

سئو داخلی

33 نکته ی موثر در سئو داخلی

کلمات کلیدی را بدرستی انتخاب کنید

سئو داخلی با انتخاب کلمه کلیدی موثر شروع میشود. بهترین کلمات کلیدی عبارتند از:

  • کلمات مرتبط با هدف و محتوای اصلی سایت. یک کلمه کلیدی باید بتواند به طور واضح هدف و نوع خدمات مورد نظر در سایت را معرفی کند
  • کلماتی که به طور مرتب توسط مخاطبین اصلی جستجو میشوند. باید کلماتی انتخاب شوند که میزان جستجوی آنها زیاد باشد تا ترافیک سایت را به اندازه ی مطلوبی افزایش دهد
  • کلماتی انتخاب کنید که با قدرت سایت برابری داشته باشد. آیا سایت شما قدرت کافی برای رقابت در کلمه کلیدی خاص را با رتبه های برتر این کلمه دارد؟

یک کلمه کلیدی اصلی برای محتوا انتخاب کنید

برای هر کلمه کلیدی یک صفحه ایجاد کنید. با داشتن تقویم محتوا می توانید هر کلمه کلیدی را به یک صفحه اختصاص دهید.

مطمئن شوید که هر کلمه کلیدی اصلی به یک صفحه اختصاص داده شده است

مطمئن شوید که هر کلمه کلیدی اصلی تنها به یک صفحه اختصاص یافته است. اختصاص دادن چند صفحه به یک کلمه کلیدی باعث میشود به رتبه های مطلوب دست پیدا نکنید. برای این منظور می توانید از ابزارهای بررسی محتوا تکراری استفاده نمایید.

سئو داخلی

سه تا پنج کلمه کلیدی مرتبط با محتوای اصلی انتخاب کنید

عبارات و کلمات مترادف و نزدیک به کلمه کلیدی اصلی را جستجو و در محتوا به کار ببرید. این کلمات در اغلب مواقع با کلمات کلیدی LSI در ارتباط هستند.

برنامه تولید محتوا داشته باشید

  • بعد از شناسایی کلمات کلیدی، لازم است تا برنامه تولید محتوا را برای چگونگی استفاده از این کلمات طراحی کنید. مشخص کنید که بر اساس نوع کلمه کلیدی یک صفحه باید صفحه فرود همان لندینگ پیج باشد و یا تنها یک پست ساده در وبلاگ و حتی برای مدت زمان قرار گرفتن آن در کانال های بازاریابی تان نیز تصمیم گیری نمایید.
  • در نهایت باید محتوایی را تولید کنید که با کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد و کاربر و مخاطب آن را جستجو می کند.
  • محتوایی تولید کنید که مطابق با قیف فروش شما باشد. با استفاده از قالب های تعیین نقشه ی رفتار مشتری می توان سطح قیف فروش را تعیین کرد.
  • محتوایی را تولید کنید که راحت تر بتواند رتبه بگیرد. مطالبی که در حال حاضر دارای رتبه های برتر هستند را بررسی نمایید و سعی کنید مطالبتان از آنها ارزشمندتر و کامل تر باشد

سئو داخلی

کلمات کلیدی را در عنوان به کار ببرید

عنوان یکی از جذاب ترین بخش ها برای جذب مخاطب توسط موتورهای جستجو می باشد. استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای عنوان و همچنین در بخش توضیح کوتاه مطلب می تواند تاثیر زیادی در سئو داخلی داشته باشد.

عنوان برچسب H1 داشته باشد

عنوان را با تگ H1 به صفحه اضافه کنید. تگ H1 بخشی از کد HTML می باشد که به موتروهای جستجو می گوید که عنوان صفحه چیست و توضیحات مهمی را در مورد آن ارائه می دهد.

بیش از 300 کلمه بنویسید

تعداد کلماتی که برای محتوا استفاده می کنید به میزان اهمیت موضوع بستگی دارد. اما بهتر است حداقل تعداد کلمات 300 باشد. مطالب بالای 800 کلمه از ارزش بیشتری برخوردار هستند.

منحصر به فرد بنویسید

استفاده و کپی مطالب سایر سایت ها از نظر گوگل به شدت مجازات شده و در نتیجه در رتبه بندی گوگل جایگاهی نخواهند داشت.

با کیفیت بنویسید

حتی زمانی که تنها به هدف کسب رتبه های برتر می نویسید باید به رضایت کاربر دقت داشته باشید. هر اندازه مطالب ارزشمندتری را روی سایت قرار دهید، بدون شک سئو داخلی را بهتر در نظر گرفته و رتبه های بهتری کسب خواهید نمود.

برای خوانندگان سطح هشتم بنویسید

محتوایی که روی سایت قرار می دهید قرار نیست که در سطح دانشگاه و کالج نوشته شوند. به عبارت دیگر، باید خوانندگان سطح پایین و هشتم را در نظر بگیرید و از به کار بردن اصطلاحات پیچیده خودداری نمایید.

سئو داخلی

چگالی کلمات کلیدی بین 2 تا 3 باشد

موتورهای جستجو محتوای یک صفحه را بر اساس کلمات کلیدی که در آن تکرار شده اند شناسایی می کند. تکرار کلمات کلیدی 2 تا 3 مرتبه در هر 100 کلمه بهترین میزان و درصد قابل قبول می باشد که باید به آن اصطلاحا چگالی گفته میشود.

استفاده از حداقل یک مرتبه کلمه کلیدی در ابتدای متن

لیست کلمات کلیدی را مرور کنید و برای هر مطلب، حداقل یک مرتبه کلمه ی مورد نظر را در اولین بخش مطلب استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که استفاده از کلمه کلیدی باید کاملا طبیعی باشد.

محتوا قابل اسکن باشد

محتوای تولید شده باید برای خواننده و موتورهای جستجو کاملا قابل اسکن و بررسی باشد. به همین منظور لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشید:

  • مطالب را با عنوان های مشخص بخش بندی کنید
  • اطلاعات لیست شده را با بالت ها مشخص کنید
  • مطالب مهم را بولد و برجسته کنید

زیرعنوان ها را در تگ H2 قرار دهید

موتورهای جستجو، علاوه بر بررسی عنوانی که در تگ H1 قرار گرفته است، مطالب مشخص شده در تگ H2 را نیز بررسی نموده و بر همین اساس درباره ی محتوا تصمیم گیری میکند. این عنوان ها نیز باید در ارتباط با عنوان اصلی باشند.

استفاده از کلمات کلیدی در زیر عنوان ها

حداقل در یک زیر عنوان از کلمه کلیدی به کار رفته در عنوان اصلی محتوا استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که تکرار کلمات کلیدی در زیرعنوان ها باید کاملا طبیعی باشد.

در پاراگراف اول و آخر از کلمه کلیدی استفاده کنید

موتورهای جستجو برای بررسی موضوع اصلی محتوا، کلمات کلیدی به کار رفته در آن را در بخش های ابتدایی و انتهایی متن در نظر میگیرد. سعی کنید در پاراگراف اول و در خطوط ابتدایی آن و همچنین پاراگراف آخر از کلمه کلیدی استفاده کنید.

استفاده از anchor text مناسب برای لینک های داخلی

لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای آنلاین را شناسایی و درک کنند. به همین خاطر برای سئو داخلی باید از لینکدهی داخلی با استفاده از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

سئو داخلی

لینکدهی به سایت های خارجی با کیفیت بالا

لینک دهی به سایر سایت ها نیز برای موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارد. به همین خاطر سعی کنید در لینکدهی خارجی سایت هایی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته و از رتبه ی الکسای قابل قبولی برخوردار باشند.

تنظیم لینک های خروجی به باز شدن در صفحه ی جدید

زمانیکه یک کاربر روی لینک های خروجی کلیک می کند، بدون شک نمیخواهد که از سایت شما به طور کامل خارج شود. در نتیجه بهتر است تنظیمات لازم برای باز شدن لینک در صفحه جدید را انجام دهید.

استفاده از حداقل یک عکس

محتوایی برای خواننده قابل قبول و جذاب است که حداقل یک تصویر در آن وجود داشته باشد.

استفاده از کلمه کلیدی در نام تصویر

قبل از اینکه تصویر را در سایت آپلود کنید، نام مناسب و مرتبط با کلمه کلیدی برای آن انتخاب کنید

کلمه کلیدی را به عنوان توضیح تصویر مشخص کنید

در زمان آپلود تصویر، کلمه کلیدی را در عنوان عکس استفاده نمایید

کلمه کلیدی را در تگ image tag اضافه نمایید

کلید واژه اصلی را به عنوان image tag وارد کنید

سئو داخلی

به سایز تصاویر دقت کنید

قبل از آپلود تصاویر حتما به حجم آنها دقت کنید و در صورت زیاد بودن آن، تصویر را فشرده کنید. علاوه بر حجم و سایز تصویر، به ابعاد آن نیز دقت کنید تا متناسب با صفحه نمایش باشد.

URL متناسب با سئو انتخاب کنید

سعی کنید URL متناسب با اصول سئو را برای هر صفحه انتخاب نمایید و در آن از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. از قرار دادن فاصله و جداکننده های مختلف بین کلمات در URL خودداری کنید.

برچسب ها و دسته ها را بدرستی انتخاب کنید

تگ های وبلاگ و دسته بندی محتوای داخل سایت اگر بدرستی انجام شوند، به موتورهای جستجو کمک خواهند کرد تا موضوع اصلی صفحات را تشخصی دهد. در زمان انتشار مطالب، حتما برچشب و دسته ها را بدرستی مشخص نمایید.

متا تایتل را بهینه کنید

متاتایتل یک کد خط می باشد که عنوان اصلی را به موتورهای جستجو معرفی میکند. این عنوان در صفحه ی نتایج موتورهای جستجو (SERP) نمایش داده میشود. متاتایتل باید حداقل 60 کاراکتر باشد و شامل کلمات کلیدی نزدیک به عنوان اصلی باشد و کاربر را برای کلیک کردن ترغیب نماید.

توضیحات موتور جستجو را بدرستی مشخص کنید

توضیحات موتورهای جستجو یک متن کوتاه و توصیفی می باشد که در ارتباط با متا تایتل است. این توضیحات در SERP نمایش داده شده و به موتورهای جستجو کمک می کند تا مطلب را راحت تر درک کند. این توضیحات حداقل 320 کاراکتر می باشد و باید کلمات کلیدی به گونه ای در آن به کار برده شود تا خواننده را تشویق به کلیک نماید.

اضافه کردن ساختارداده نشانه گذاری

برای دیده شدن در نتایج SERP لازم است تا ساختار داده نشانه گذاری یا Schema به صفحه اضافه شود. ساختار داده کدهای اضافه هستند که می توانند تشخیص دسته های مطالب را برای خوانایی بیشتر راحت تر کنند. استفاده از این کدها تاثیر بسزایی در سئو داخلی یا on page SEO دارند.

اشتراک گذاری صفحه با شبکه های اجتماعی را اضافه کنید

برای بهینه سازی و افزایش اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی، بهترین کار قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری در صفحه می باشد. ایجاد دکمه های CALL TO ACTION برای اشتراک گذاشتن آنها در شبکه های اجتماعی مختلف می تواند در افزایش بازدید از سایت به شدت موثر باشد.

اصلاح محتوا قبل از انتشار

همیشه قبل از انتشار یک مطلب، از نظر دستوری و غلط های املایی آن را اصلاح کنید. در این صورت کیفیت مطلب افزایش پیدا نموده و رضایت کاربران بیشتر خواهد شد.

روال کار خود را آنالیز کنید

استفاده از ابزارهای چک کردن سئو داخلی می تواند مشکلات موجود در هر صفحه را شناسایی نماید. در نتیجه می توانید نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نموده و سئو داخلی را به بهترین شکل ممکن برای سایت انجام دهید.

سئو داخلی

ابزارهای سئو داخلی یا On page SEO

رعایت کردن نکات مطرح شده برای سئو داخلی سایت می تواند تاثیر زیادی در بهبود رتبه مطالب داشته باشد. به کار بردن ابزارهای حرفه ای در این مزنیه نیز می توانند کمک خوبی برای رسیدن به این هدف باشند که برخی از آنها عبارتند از:

  • Alexa Keyword Difficulty Tool: شناسایی میزان سختی و رقابت یک کلمه کلیدی
  • Alexa SEO Audit Tool: شناسایی تکرار کلمه کلیدی در چند صفحه، بررسی URL و ساختار محتوا و سایت
  • Alexa Site Overview Tool: بررسی آتوریتی سایت هایی که به آنها لینک داده اید
  • پلاگین Yoast SEO: برای اضافه کردن عنوان، متاتایتل، برچسب، توضیحات و سایر موراد مورد نیاز برای سئو داخلی
  • Google Structured Data Markup Helper: راهنما برای اضافه کردن ساختار داده نشانه گذاری شده در سایت
  • Alexa On-Page SEO Checker: بررسی سئو داخلی یا One page SEO
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *